Étterem marketing stratégia -Márkaértékelés és javítás
Az éttermi márkád jelenlegi állapotának értékeléséhez tedd fel magadnak a következő kérdéseket: Gyakran összetévesztik éttermed egy másikkal? Ha igen, ez valószínűleg azért van, mert az éttermek hasonló színeken, termékeken és „hangulaton” osztoznak. Változz és változtass az étterem marketing stratégia összetételén, úgy, hogy márkád is változzon, egyedi legyen. Vállalkozásod átirányíthatják egy versenytárshoz, ha az ügyfelek összetévesztik a két éttermet. Küszködsz az üzlettel, annak ellenére, hogy nagyszerű terméket adsz el? Az ügyfeleknek be kell jutniuk, mielőtt ennének. A márka megerősítése segíthet egyensúlyba hozni a bevétel és a minőség arányt. A jelenlegi márkajelzés frissítésre szorul? Ha éttermed több mint 10 éve működik, akkor valószínűleg itt az ideje, hogy fel gyorsítsad a márkád.
Itt az ideje, hogy belevesd magad a kulcsfontosságú összetevőkbe az étterem marketing stratégia tökéletes működése érdekében, amelyekre építeni kell: a márkatörténetedben és a márkaidentitásodban. A legfontosabb összetevők: márkatörténet és márkaidentitás. A márkatörténeted a márkád DNS-ét tartalmazza. Ez az étterem alapításának megfoghatatlan és érzelmi motivációja. Egy gyenge vagy rosszul átgondolt márkatörténet bizonytalan alapot teremt a márkához. A márkaidentitás tartalmazza azokat a fizikai elemeket, amelyek a márkatörténet megfoghatatlan részeit képviselik. Ezek lehetnek színek, hangok, sőt illatok is.
Étterem marketing stratégia a branding játékterv
Hogyan építs fel egy csábító és erősebb márkát? Kezd azzal, hogy mélyen belemerülsz a márkatörténetedbe. A márkatörténeted ezután meghatározza márkaidentitásod irányát.
1. lépés: Ismerkedj meg újra a márkatörténeteddel
Minden étterem egyedi. Azok a jellemzők, amelyek egyedivé teszik éttermed, képezik a márkatörténetet, magját. Éttermed márkatörténetének megismerésének nagyszerű módja, ha fontos dokumentumokat gyűjtesz össze, például képeket, leveleket, bizonyítványokat vagy újságcikkeket az étterem alapításáról és történetéről. Gyakran ezek képezik annak a lényegét, amit az étterem elindításakor próbáltál elérni. A márkatörténet megtalálásához mélyre kell ásnod az étterem marketing stratégia alapvető működésének pontjain belül, hogy mitől egyedi az éttermed. Tedd fel magadnak a következő kérdéseket: Miért választottad (te vagy az alapító) az étterem megnyitását? Hogyan érezzék magukat az emberek, amikor kilépnek az étterméből? Miért válassza valaki az te éttermed egy általános étterem helyett? Mit kínálsz, ami különlegessé teszi az éttermed? Akár három szóból, akár 3000 szóból áll márkatörténeted, akkor fogod tudni, hogy készen állsz, ha izgatottnak érzed magad, hogy megoszthasd a világgal. Itt az ideje, hogy befejezd új, erősebb márkádnak felépítését a márkaidentitás és az étterem marketing stratégia frissítésével.
2. lépés: Hozd létre a márka identitását
Éttermed márkaidentitása kézzelfogható elemekből épül fel, amelyek elmondják a márkatörténeted. A dekoráció, a világítás, a színek, a menü betűtípusai, a zene és még az illatok is segítik a vásárlókat abban, hogy ráérezzenek a márkádra. Minél következetesebben ragaszkodsz a kiválasztott étterem marketing stratégiai elemekhez, annál erősebb lesz a márkád. Tipp: tekintsd meg vállalkozásod friss szemmel, és felejtsd el jelenlegi márkád.
3. lépés: Hozz létre egy ügyfélúttérképet
Mielőtt módosulna az étterem marketing stratégia vagy módosítanád az étlapot vagy a feliratokat, járd végig az étkezési élményt az ügyfelek cipőjében, hogy megtaláld a márkád érintkezési pontjait. Az ügyfelek utazási térképe azonosíthatja a motivációkat és a súrlódási területeket az étkezési élményükön belül.
Így hozhatsz létre ügyfélúttérképet éttermedhez:
- Hozz létre egy ügyfélprofilt. Kezdve azzal, hogy létre hozol egy képzeletbeli vásárlót, például egy videojáték-avatart. Adj neki egy nevet, egy háttértörténetet, egy nagy étvágyat és egy rövid figyelmet. Van gyerekük? Egyedül vacsoráznak? Mi a legfontosabb három prioritásuk étkezési élményük szempontjából? Keress egy étkezési helyet. Tegyél úgy, mintha ügyfelednek az általad felszolgált ételhez lenne kedve. Keress rá a Google-on a környék éttermeire. Szűkítsd le a keresést az ételtípusra. Jegyezd fel, hogyan néznek ki versenytársaid első benyomása. Keresd meg weboldalad, és tekintsd meg új szemmel. Mennyire működik jól az online menüd? Milyen történetet kap az ügyfél-avatar az egyes összetevőktől? Következetesek? Ebédelj személyesen. Mi az első benyomása az ügyfeleknek az étteremről, amikor belépnek az ajtón? Mit árulnak el a tapasztalataik arról az ételről, amit enni készülnek? Hogyan néz ki az egész folyamat, amikor leülünk és kiválasztjuk a menüelemeket? Az étlappal elmesélnek egy történetet neked az étterem egészéről? Működnek a menü QR -kódjai, és a megfelelő helyekhez kapcsolódnak?
Rengeteg kérdésre kell tudni választ adni, ami elsőre egy kicsit soknak és ijesztőnek tűnhet. De egy jól felépített étterem marketing stratégia mindent megalapozhat, amivel könnyebb a változtatás és a megoldás megtalálása is. Találd meg márkádban Önmagad és ne félj változtatni.