Étterem marketing -Egy történet elmesélése az étlappal
Az utolsó két évben az étterem marketinggel szemben felvette a versenyt a járvány és az azzal járó intézkedések, de most, az éttermeknek meg van az a szabadságuk, hogy arra fókuszáljanak mit is tudnak ők ajánlani az embereknek. Egy történet elmondása minden olyan ponton, amivel érintkezik a vendég, olyan értékes élményt nyújthat számára, ami arra ösztönözi majd, hogy visszatérő, akár törzsvendéggé váljon.
Hogyan kötelezd el a vendégeket az étterem marketingen keresztül
Kényelmes székek, barátságos személyzet, remek ételek és jól dekorált falak, ezek már nem elegendő éterem marketing eszközök ahhoz, hogy megalapozzunk egy megbízható, visszajáró ügyfélkört. Az emberek olyan helyet szeretnének, ami emlékezetes, egyedi élményt nyújt számukra. A hogyan csináld kérdésre a válasz nem mindig lesz olyan nyilvánvaló, mint amilyen egyszerűnek gondolnánk, pedig olyan egyszerű a válasz amilyen régi: törtnetmesélés. Az étkezés egy alapvető emberi tapasztalat, ahol mélyebben megismerhetjük egymást. Azzal, hogy egy történetet mesélünk a vendégeinknek, az étterem emberi jelenlétté válik nem csak egy egyszerű étterem lesz. A legjobb élmény dizájn az emberek körül forog, szóval győződj meg arról, hogy milyen jól ismered a vendégeidet és tedd őket a procedúra részesévé.
Hogyan válasz történetet az étterem marketingedhez
A történet, amit ez éttermed marketingével mesélsz el figyelemfelkeltőnek kel lennie az emberek számára. Ez lehet egy szó szerinti sztori, amit az étlapodba belefoglalsz vagy egy elbeszélés különféle dizájn elemekkel végig gondolva, mint például, amikor a zöldségek zöld levél formályában jelennek meg a pizzán. A gyerekeket sem szabad kifelejteni a történetből, alkossunk nekik egy kis mágikus képzeletvilágot. A gyerekek étlapja legyen külön a felnőttekétől ezzel nagyobb teret adva a kreativitásnak. A gyerekek étlapjában lehet kirakós, vagy egyéb olyan játék, ami leköti őket, akár egy olyan tányéralátét, ami színezhető. Figyelj oda a legkisebb vendégekre is, hiszen, ha nekik tetszett az éttermed marketingje és a sztori, amit ezzel mesélsz, vissza akarnak majd térni hozzád és a szüleiket is vinni fogják. Mindenképp olyan történetet mesélj, amivel boldoggá teszed az embereket még is hű maradsz az arculatodhoz.
Hogyan tervezd meg az étlapod?
Az étterem elengedhetetlen hozzávalója az étlap, legyen az digitális vagy papír formájú. Elsősorban a lényeg, hogy egyszerű, olvasható legyen tele illusztrációval vagy olyan megfogalmazással, amivel az ételeid után sóvárogni fognak az emberek. Az ahogyan az ételt leírod sokat számít éttermed marketingjében, hiszen hangzás alapján rendelnek az emberek. Használj metaforákat, nem kell mindig a nevén nevezni az ételt, például dinamikus chili. Ez esetben a dinamikus szó utalhat a chili erősségére. Figyeljünk oda az étlap nyelvezetére, merítsünk ihletet a történelemből, sportból, utazásból vagy bármiből, ami illik az étterem arculatába. Légy óvatos az étlap tervezésénél, hiszen a cél az, hogy hass a vendégekre, vigyázz a hatás, amit elérsz ne negatív legyen.
Egy jól megtervezett, összeállított étlapnak a következőnek kell lennie:
- Hasson az érzelmekre
- Legyen tiszta, átlátható
- Legyen következetes
- Könnyen tisztítható legyen akkor is, ha leöntik
- Meséljen el egy releváns, érdekes, humoros történetet
- Biztosíts rajta linket az étterem közöségi média, vagy más területeire
Az utolsó pontot igen egyszerűen elérheted az étlapon elhelyezett QR kóddal, ami egyből arra az oldalra vezeti a vendéget, annak leolvasásakor, ahova csak szeretnéd. Figyelj a nyelvezetre ne csak magyarul írd meg étlapod legyen rajta angolul is. Mivel az angol a leismertebb nyelvezet a világon, amit manapság már mindenki beszél. Így, ha más országból is ellátogatnak hozzánk nem okoz gondot nekik a nyelvi kommunikáció.