Online étterem marketing -tippek, tanácsok
Az online étterem marketing lényege, hogy kapcsolatot teremts az ügyfelekkel, bárhol is legyenek, és erős kapcsolatokat ápoljon. Az online étterem marketing lehetővé teszi, hogy őszinte vendégszeretetet mutass vendégeinek, amikor nincsenek az étterem négy falán belül.
Az online étterem marketing legnyilvánvalóbb előnye, hogy növeli a bevételt azáltal, hogy növeli vállalkozásod nem csak online, hanem akár gyalogos forgalmát is. Az online étterem marketing további előnyei:
- Növeli a visszajáró és a törzsvendégek számát.
- Új munkatársakat vonz.
- Növeli a márka ismertségét.
- Új közönségekhez és piacokhoz vezet be.
- Megnyitja az új üzleti partnerségek és együttműködések lehetőségeit.
- Új lehetőségeket teremt a forgalmazók és szállítók számára.
Mennyit költs online étterem marketingre?
Mint az éttermi tevékenység sok más aspektusa esetében, az éttermi marketingnek sincs mindenkire érvényes megközelítése, és nincs egy varázslatos szám sem, amikor arról van szó, hogy mennyit kell éttermi marketingre költened. Néhány marketing, például a közösségi média, teljesen ingyenes lehet. Az online étterem marketing és a közösségi média marketing organikus (vagy ingyenes) és fizetett közzétételre oszlik. Az organikus posztolás nem kerül semmibe fényképeket, videókat és üzeneteket tehetsz közzé az étterem közösségi oldalain anélkül, hogy pénzt költenél rá. Azonban, ha egy kis költségvetést különítesz el a bejegyzések fellendítésére és népszerűsítésére, az nagy hatással lehet a közönség elérésére és éttermed forgalmára. Annak eldöntéséhez, hogy a fizetett közzététel megfelelő-e az éttermedben, figyelembe kell venni a közönség méretét és elérését, a közzétételek és promóciók gyakoriságát, valamint a tartalom minőségét.
Alacsony költségvetésű online étterem marketing ötletek
A marketinggel való kezdésnek nem kell drágának lennie. Számos módja van annak, hogy nagyon alacsony költségvetéssel kezdje meg, de még mindig jó eredményeket hoz. Íme néhány ötlet a kezdéshez:
Organikus közösségi média: az Instagram, a Facebook, a Twitter és a TikTok ingyenesen hozhatsz létre fiókot és kezdheted el a bejegyzéseket. Míg a fizetett közösségi hirdetések határozottan segíthetik a fiókok gyorsabb növekedését, az organikus közösségi növekedés ugyanolyan fontos a vendégekkel való kommunikációban és a kapcsolatok kialakításában.
Webhely- és keresésoptimalizálás: A Google Cégem-profil frissítése, beleértve a weboldaladon szereplő konkrét kulcsszavakat, valamint a nyitvatartási idő, a hely, az étlap és az online rendelési platform jól látható megjelenítése a weboldalon és a Google-profilban, mindez egyszerű és ingyenes módja az online jelenlét növelésének.
E-mail marketing: Noha nem teljesen ingyenes, az e-mail marketing egy olcsó és hihetetlenül hatásos módja a közönség elérésének és megszólításának. Ha készen állsz arra, hogy növeld marketingjátékod, és egy kicsit többet költs, a következőképpen számíthatod ki, hogy mire és hol költs.
Hogyan számíthatom ki a vállalkozásom számára megfelelő online étterem marketing költségvetést?
Mielőtt elkezdenénk kiszámítani a megfelelő online étterem marketing költségvetést a konkrét koncepciódhoz, a következő mutatókat kell levonnod: Éves bevétel Bevétel havi bontásban Az étterem haszonkulcsa. Az étterem haszonkulcsának kiszámításához egyszerűen vond le az étterem éves működési költségeit a bruttó bevételből. A fenti tanácsok szerint, ha éttermed nem 10–12%-os haszonkulccsal működik, fontold meg az étlap, a készletvásárlási döntések és a termékhasználat maximalizálásának értékelését az ülőkészlet csökkentése érdekében.
Most, hogy eldöntötted, mekkora költségvetést tudsz elkülöníteni online étterem marketing kezdeményezéseinek fedezésére, ideje kidolgozni egy átfogó éttermi marketingstratégiát, amely segít elérni online étterem marketing céljaid.