Étterem TikTok marketing: a TikTok használata az étterem marketinghez
Mitől egyedi a TikTok?
Kik használják a TikTokot?
A TikTok gyorsan növekszik a különféle érdeklődésű és hátterű felhasználók körében, és az online média ökoszisztémájának megkerülhetetlen részévé válik – és itt az ideje, hogy az éttermek is felfigyeljenek rá.
Szerencsére az éttermek számára az étkezés vizuális élmény. Az ételekről és a főzés módjáról készült, szemet gyönyörködtető videók miatt a Tasty híres videói felkapottá váltak váltak a Facebookon néhány évvel ezelőtt. A TikTok ugyanazokkal a lehetőségekkel rendelkezik az éttermek számára, hogy bemutassák a személyzetet, megosszák promóciókat, együttműködjenek influencerekkel, és – igen – egy kis ostobának tűnő szórakozásban részesüljenek.
Az alkalmazás letöltésétől kezdve az influencerekkel való együttműködésig – itt van minden, amit az éttermeknek tudniuk kell ahhoz, hogy a TikTok újoncoktól a hatékony TikTok marketingesekké váljanak az étterem TikTok marketing világában,
Étterem TikTok marketing: a beállítások
Először is: az új felhasználóknak le kell tölteniük a TikTok alkalmazást az Apple App Store vagy a Google Play áruházból. Letöltéskor a rendszer kéri, hogy hozz létre új fiókot, az éttermeknek pedig üzleti fiókot.A fiók felhasználónevének tükröznie kell az étterem nevét. Ha azonban ez a lehetőség nem áll rendelkezésre, az étterem városának vagy aláhúzásjelének megadása működhet. Például, ha a @bobspizza már foglalt, akkor a @bobspizzabudapest vagy a @bobspizza_bp elérhető lehet.
A profil többi részét a következő szakaszokban kell kitölteni:
• Fotó: tiszta, nagy felbontású kép az étterem logójáról
• Név: az étterem neve
• Bio: az étterem konyhatípusának és helyszínének áttekintése. Vedd figyelembe, hogy 80 karakteres korlát van.
• E-mail: az étterem email címe (ez az influencer lehetőségek miatt lesz fontos!)
• Kategória: válaszd az „Étel és ital” vagy az „Éttermek és bárok” lehetőséget.
• Instagram és YouTube: linkek ezekre a profilokra, ha az étterem rendelkezik ilyenekkel.
Amint az üzleti fióknak 1000 követője lesz, az éttermek külön szekcióval rendelkeznek, ahol hozzáadhatják webhelyeiket. Addig az étterem weboldalára vagy online rendelési oldalára mutató hivatkozást adhatnak hozzá a bio-hoz, az étterem TikTok marketing fontos részeként.
Hogyan használják az éttermek a TikTokot?
A felkapott trendek kihasználásától az étteremben az ételek elkészítésének bemutatásáig nincs hiány az éttermek számára az étterem TikTok marketing lehetőségeket tekintve. Íme néhány példa ötlet az étterem TikTok videókhoz.1. Bemutatjuk, hogyan készül az étel
A TikTok remek hely az éttermek számára, hogy felúzhassák a rolót, és megmutassák, hogyan készülnek el az ételeik. Például egy street food étterem bemutathatja a hamburger készítésének teljes folyamatát – a hús fűszerezést, a bucik pirítását, a tálalást és minden apró részletet.Ez a megközelítés nem pusztán egy játék az élelmiszerek elkészítésének a bemutatására; ez egy vizuális étterem TikTok marketing mesterjáték. Akárhogy is, ez a látvány hatásosabb, mint egy tál képe és a következő szöveg: „Próbáld ki az új hamburgerünket”.
2. A személyzet kiemelése: az étterem TikTok marketing fontos eleme
Lehetőség a munkatársaid és vendégeid közötti akadályok lebontására, érdemes átadni a fiók jelszavát az alkalmazottaknak is és buzdítani őket a TikTok videók készítésére. Például az amerikai Levain Bakery egyik pékje egy népszerű TikTok videóformátumot használt, és végigvezette a közönséget alkalmazottként töltött életében – elsöprő sikerrel.Az ügyfelek számára ez bemutatja a vállalkozás működésének folyamatát, és lehetővé teszi számukra, hogy mélyebb megértést és elismerést szerezzenek az ételeiket készítőknek. Ez az ötlet azonban a munkatársak elismerésében, megtartásában és felvételében is hasznos. Amikor egy étterem helyet szán közösségi média hírfolyamában a személyzet kiemelésére, ez azt mutatja, hogy értékeli őket – ez fontos része az étterem munkáltatói márkaépítésének és kihagyhatatlan eleme az étterem TikTok marketingnek.
3. Elköteleződés a hozzászólásokkal
Ha egy étterem TikTok jelenléte megnövekszik, a videói valószínűleg rengeteg hozzászólást fognak hozni az ügyfelek és követők részéről. A TikTok egyik egyedülálló funkciója, hogy az egyik videóhoz fűzött komment egy másik videóhoz is használható. Tegyük fel, egy felhasználó megkérdezi kommentben, mikor várható új elem a menüben: akkor te az étterem TikTok marketing egyik szuper részeként ezt meg tudod válaszolni, egy másik videóban, direkt erre a kérdésre reagálva.Az éttermek így készíthetnek ilyen videókat, hogy bejelentsék az új menüelemeket, a közelgő ünnepek időpontját, és még a negatív megjegyzéseket is megszólíthatják néhány őszinte szóval (vagy egy kis humorral).
Az étterem TikTok marketing megkerülhetetlen része: együttműködés az influencerekkel
Bármennyire is fontos, hogy az éttermek saját jelenlétük legyen a TikTokon, egy alternatív – és potenciálisan nagyobb láthatóságú – lépés a influencerekkel való együttműködés. Olyan személyekről van szó, akik a TikTok hatalmas közönségét, követőit gyűjtötték össze, gyakran egy adott demográfiai csoportban. A TikTok-ot használó vállalatok több mint 40%-a az influencer marketing kampányokat használja, és a TikTok felhasználók 49%-a szerint az alkalmazás segíti őket a vásárlási döntéseikben.Az éttermek számos módon használhatják a TikTok influencereket a az étterem TikTok marketingben. Íme néhány példa.
1. Események és promóciók az influencerek együttműködésével
Az influencereknek több tíz vagy akár több százezer követője lehet, amely megfelel egy étterem ideális vásárlói profiljának. Ha megkéred őket egy esemény vagy promóció hírének terjesztésére, akkor olyan embereket talál meg ez a promó, akiket valóban érdekelhet az adott esemény.Péládul a közel 1500 000 TikTok-követővel rendelkező Sistersnacking New York-i influencer a Made in New York Pizzával együttműködve népszerűsítette az étterem új, Pepsivel átitatott pizzáját. Ez a megközelítés nagyon is működött, mert azonnali felhajtást generál a közelgő esemény kapcsán a New York-i étterem fanatikusainak tömegéből.