A TikTok használata étterem online marketinghez
A TikTok felhasználóinak kevesebb mint fele 10 és 29 év közötti. A TikTok gyorsan növekszik a különféle érdeklődésű és hátterű felhasználók körében, és az online média ökoszisztémájának megkerülhetetlen részévé kezd válni. Itt az ideje, hogy az éttermek is felfigyeljenek rá, hiszen ez egy remek lehetőség az étterem online marketing fellendítésében.
Étterem online marketing -Első sorban
Az új felhasználóknak le kell tölteniük a TikTok alkalmazást az Apple App Store vagy a Google Play áruházból. Letöltéskor új fiók létrehozásakor, az éttermeknek üzleti fiókot kell létrehozniuk. A fiók felhasználónevének tükröznie kell az étterem nevét. Ha azonban ez a lehetőség nem áll rendelkezésre, az étterem városának, államának vagy aláhúzásnak a hozzáadása működhet. Például, ha a @etteremonlinemarketing már foglalt, akkor a @etteremonlinemarketingMO vagy a @etteremonlinemarketing_MO elérhető lehet.
Étterem online marketing -A profil
Fotó: Ez a kép piciben lesz majd látható még is fontos, hogy a kiválasztás során legyen: tiszta, nagy felbontású az étterem logójáról.
Név: Az étterem neve.
Bio: Az étterem konyhatípusának és helyszínének áttekintése.
Vedd figyelembe, hogy 80 karakteres korlát van.
E-mail: Az étterem email címe.
Kategória: Válaszd az „Étel és ital” vagy az „Éttermek és bárok” lehetőséget.
Facebook, Instagram és YouTube: Linkeld be éttermed felhasználó fiókjait ezekről az oldalakról, ezzel is elősegítve éttermed online marketingjét.
Amint az üzleti fióknak 1000 követője lesz, külön szekcióval rendelkezhetsz majd, ahol hozzáadhatod webhelyeidet. Addig az étterem weboldalára vagy online rendelési oldalára mutató hivatkozást adhatsz hozzá az életrajzodhoz.
Mi teszi a tiktokot egyedivé?
A TikTok egyedülálló, mert előnyben részesíti az új tartalmak és fiókok felfedezését, amelyek minden felhasználónak tetszeni fognak. A TikTok egy egyéni algoritmus segítségével jegyzi meg, hogy a felhasználó mit néz és mit szeret, majd hasonló tartalmat ajánl a felhasználó For You oldalán (FYP). Emiatt a TikTok-felhasználók sokkal nagyobb valószínűséggel látnak olyan fiókokat, amelyeket nem követnek, és lépnek kapcsolatba velük. Amíg az Instagram és a Facebook is alkalmaz ilyen platformokat, amelyeken megtalálhatsz új embereket és oldalakat egyaránt, addig a TikTok egészen más, akár étterem online marketing szempontból is. Maga a TikTok arra épül és azt helyezi előtérbe, ami az előbb említett két közösségi média oldalnál csak megtalálható. A keresési platformot. Így nagyobb eséllyel találnak meg téged is azok az emberek, akik nem is követnek a TikTok-on, mint a Facebookon.
Étterem online marketing -TikTok különlegessége
A TikTok egy egyedülálló közösségi média marketingcsatorna. A megfelelő tartalommal az olyan vállalkozások, mint az éttermek, emberek ezreit és ezreit érhetik el, még akkor is, ha a vállalkozásnak nincs sok követője. A követők vonzása továbbra is rendkívül értékes, de a TikTok For You oldala visszaállította a "víruslottót" a közösségi médiában, jutalmazva a nagyszerű tartalmat, függetlenül attól, hogy honnan származik. Természetesen nagyszerű tartalmat készíteni könnyebb mondani, mint azt meg is csinálni. A TikTok-on azonban több, mint más modern közösségi csatornákon a kisebb fiókokat jutalmazzák ezért.
Étterem online marketing és TikTok-Influencerek
Bármennyire is fontos, hogy az étteremnek saját jelenléte legyen a TikTokon, egy alternatív és potenciálisan nagyobb láthatóságú lépés a TikTok Influencerekkel való együttműködés. Olyan személyekről van szó, akik a TikTok hatalmas közönségét, követőit gyűjtötték össze, gyakran egy adott demográfiai résben. A TikTok-ot használó vállalatok több mint 40%-a influencereket alkalmaz marketing kampányok mellett, és a TikTok-felhasználók 49%-a szerint az alkalmazás segíti őket a vásárlási döntéseikben. Az éttermek számos módon működhetnek együtt a TikTok influencerekkel az étterem online marketingben. Íme néhány példa arra, hogyan alkalmazd éttermed online marketingjét a gyakorlatban, akár influencerekkel együttműködve:
- Készíts egyéni menüelemet Ha valami újdonság található az étlapon vagy bármi újítás akkor adj egy ingyen kóstolót az Influencernek akivel együtt dolgozol és ő készítsen róla videót. Mondja el mik az összetevői az ételnek vagy italnak, és ő miért választotta, mind ezt egy videóban a követőihez szólva. Dicsérje a terméket és alakíts ki hashtageket, amiket meg tud jelölni a poszt alatt.
- Jelentsd meg az eseményeket és a promóciókat Az influencereknek több tíz vagy akár több százezer követője lehet, amely megfelel egy étterem ideális vásárlói profiljának. Vond be őket egy esemény vagy promóció hírének terjesztésére, azzal olyan híreket osztasz meg, amelyekkel ezek a követők valóban törődnek.
- Mutasd be, hogy készül az étel A TikTok remek hely az éttermek számára, hogy elhúzhassák a rolót, és megmutassák, mi kerül az étkezések előkészítésébe.
- Mémek és trendek Ez a használati eset relevánsabb a tapasztalt, magabiztos közösségi felhasználók számára, de nagyszerű lehetőség a vendégekkel való hiteles kapcsolattartásra.
Étterem online marketing -Pattanj fel a TikTok vonatra
Legyen szó egy gyors főzővideóról vagy egy hatalmas influencer partnerségről, a TikTok marketing hatalmas lehetőséget kínál egy étterem online marketingjének megvalósításában. Eltarthat egy ideig, amíg megtanuljátok, hogyan működik a platform, de ez egyike azon kevés valódi forrásnak, amely a közösségi médiában – és az interneten – megmaradt. Ha a 40 év alatti étkezők a célközönség részét képezik, a TikTok az éttermi marketingterv központi részét kell, hogy képezze.