étterem marketing trendek; étterem marketing; étterem marketing trendek 2023; legújabb étterem marketing trendek

HU EN

Digitális marketing éttermeknek: ezek a legújabb étterem marketing trendek 2023-ban

Az éttermek digitális marketingje talán még sose volt ennyire fontos, mint most. Manapság minden iparágnak szüksége van digitális marketingre, de ez különösen igaz a vendéglátásra. A technológia fejlődésével és a fogyasztói szokások változásával a digitális marketing is megváltozott, folyamatosan új platformok és technikák jelennek meg. Ebben a cikkben megtudhatod a digitális marketing titkait, és azt, hogy hogyan működhet ez a te vállalkozásod tekintetében is. 

Étterem marketing trendek 2023

Mi az az étteremipar?

Az étteremipar a tágabb értelemben vett vendéglátóipar része, ez az egyik legnagyobb ágazat. Az éttermi ágazat olyan vállalkozásokból áll, amelyek étkezési szolgáltatásokat kínálnak, kifejezetten a helyszínen étkező fogyasztók számára. Az iparág különféle vállalkozásokat fed le, a gyorséttermektől és általános éttermektől a fine diningig és az ínyenc éttermekig. Függetlenül attól, hogy egy étterem milyen ételeket szolgál fel, vagy milyen vendégkört szeretne magához vonzani, a digitális marketing egyre inkább fontosabb.
Még a kisebb kávézóknak is lépést kell tartaniuk a legújabb éttermi marketing trendekkel 2023-ban. Minden olyan vállalkozás, amely az ügyfeleknek ételt szolgál fel a helyszínen, nagymértékben támaszkodik a jó hírre, ismertségre és arra, hogy a potenciális vásárlók tudják, hol találják meg az adott éttermet. A digitális marketinggel az éttermi vállalkozások több ügyfelet érhetnek el, és hatékonyabban kezelhetik ismertségüket. 

 

Étterem marketing trendek 2023: ezért fontos követni őket

Az éttermek digitális marketingje soha nem volt ennyire kritikus, mint 2023-ban. Egyrészt a járvány sötét napjai után ismét nő a személyes szolgáltatások iránti kereslet, másrészt pedig új kihívások jelentek meg: a létszámhiány a vendéglátóipart érinti, míg az ellátási lánc megszakadása és a költségek emelkedése különösen az éttermi ágazatot sújtja. Ebben a dinamikus környezetben a vendéglátók új és innovatív módszereket találnak szolgáltatásaik marketingjére.
Egyre több vállalkozás dönt az internet mellett, válaszul a fogyasztók mobil- és webalapú szolgáltatások iránti növekvő bizalmára és iránti keresletére. Amellett, hogy ez megkönnyíti az ügyfelek számára az általuk kedvelt éttermek felfedezését, azt is jelenti, hogy az éttermi vállalkozások lényeges adatokat gyűjthetnek ügyfeleikről és úgy általában az iparágról: a legújabb éttermi marketing trendek 2023-ban tehát fontosabbak, mint valaha.  A közösségimédia-marketing, a videómarketing és más új megközelítések növelhetik a bevételt és gyorsan növelhetik a vállalkozásodat is,de az is, ha szakértőkre bízod ezeket a feladatokat, akik sok éves tapasztalattal hozzák emg számodra a sikert.

Digitális étterem marketing trendek 2023-ban

Ez a rész feltárja napjaink éttermi üzletágának néhány legfontosabb digitális marketingtrendjét.

Közösségi média marketing

A közösségi média átalakította a marketing világát is. Az éttermek digitális marketingje és a közösségi média tökéletes párosítás. Ha pozitív és érzékeny kapcsolatot alakítasz ki ügyfélbázisoddal, akkor sokkal több ügyfelet nyerhetsz, mint egy olyan vállalkozás, amelyik nem rendelkezik social media felülettel. A Forbes magazin szerint a megkérdezettek 71 százaléka olyan éttermet ajánlana, amely aktívan jelen van a közösségi médiában. Ideális esetben oldalakat kell létrehoznod vállalkozásodhoz a legnagyobb közösségi média platformokon: Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, YouTube stb.
Ezeken keresztül információkat szolgáltathatsz, éttermedet a lehető legjobb fényben tüntetheted fel, és lehetőséget biztosíthatsz ügyfeleidnek, hogy visszajelzést adjanak számdora. Az ügyfelek minden bizonnyal körültekintően megvitatják az éttermed: beleértve az ételeket, a szolgáltatást és tapasztalataik minden részletét saját közösségi média fiókjaikon keresztül. A potenciális jövőbeli ügyfelek az általuk közzétett képeket nézik majd meg, és olvassák a megjegyzéseiket. Az aktív közösségi média jelenlét fenntartása lehetővé teszi az étterem hírnevének szabályozását.
 

Étterem marketing trendek 2023: a vállalkozásod webhelye és a SEO kapcsolata

Az éttermek marketing trendek 2023-ban megkövetelik a keresőoptimalizálás (SEO) alapelveinek a megfelelő megértését. Amikor vendégeid a te éttermedhez hasonló helyeket keresnek a környéken, gondoskodnod kell arról, hogy vállalkozásod a Google első oldalán legyen, ott is az elsők között. Amellett, hogy biztosítod, hogy weboldalad vonzó legyen, és értéket nyújtson az éttermeddel kapcsolatos hasznos információk formájában, az is segítene, ha gondoskodnál arról is, hogy a keresőmotorok számára nyilvánvaló legyen és a keresési eredmények tetején jelenjen meg az éttermed. 
Miközben értékes menükkel, időpontokkal és foglalási adatokkal töltöd fel a webhelyed, és biztosítod az egységes márkaidentitást, a webhely tartalmát keresőbaráttá kell tenned. Keress a vendégeid által keresett kulcsszókifejezéseket, és foglald bele ezeket webhelyed különféle szövegeibe és képeihez. Nyújts friss, eredeti, szórakoztató és vonzó tartalmat a látogatók számára. Az te oldaladra mutató hivatkozásokat tartalmazó helyi címtárak szintén javítják a helyezést a Google keresési listáján. 

 

Google üzleti jelenlét 

A Google továbbra is a keresőmotorok királya. Az éttermek digitális marketingje azt jelenti, hogy a Google erejét kihasználva növeli online láthatóságát. Ez különösen fontos a helyi vállalkozások számára, amelyek nem rendelkeznek olyan márka ismertséggel, mint a nagy, nemzeti láncok. A Google a My Business nevű ingyenes eszközt kínálja fel, amely segíthet ebben. Regisztrálni kell céged webhelyét a Google-nál, majd a Cégem segítségével hozzé kell adni az éttermed helyét, nyitvatartási idejét és egyéb olyan adatokat, amelyekre az ügyfeleknek szüksége lesz.
Fényképeket és képeket is hozzáadhatsz. Nagyon fontos, hogy az éttermed a Google Térképen is megjelenjen, amikor az ügyfelek megtekintik a környéket akkor lássák azt is. A Google Cégem segítségével az ügyfelek véleményeket és megjegyzéseket is írhatnak, így visszajelzéseket kaphatsz, és kapcsolatba is léphetsz vendégeiddel. A Google Cégem optimalizálása gyors és egyszerű módja annak, hogy a lehető legtöbb potenciális vendég tudjon rólad és vállalkozásodról. 

 

E-mail marketing 

Ne becsüld alá a régi iskolai e-mailek erejét az éttermi digitális marketingben. Az e-mail marketing hatékonyan képes új ügyfeleket elérni és a meglévőket megtartani. A kulcs a marketinges e-mailek személyre szabása, hogy azok relevánsak legyenek a címzett számára. Senki sem szeret általános tömeges e-maileket kapni, amelyek nem kapcsolódnak érdeklődési köréhez vagy igényeihez. Ezzel szemben a legtöbben örülnek, a számára hasznos híreknek és ajánlatoknak. Ha egy ügyfél korábban pizzát rendelt az éttermedben, akkor érdeklődhet a különleges pizzaajánlatok iránt.
Beállíthatod rendszered úgy is, hogy üzeneteket küldjön az egyes ügyfeleknek születésnapjukon, évfordulójukon vagy más fontos dátumokon. A CRM (ügyfélkapcsolat-kezelő) rendszer lehetővé teszi, hogy információkat gyűjtsön vendégeidről – nevek, elérhetőségek, a múltban megrendelt termékek, preferenciáik stb. Ez lehetővé teszi az ügyfélszegmensek elemzését és osztályozását az e-mail kampányok finomhangolása érdekében.

 

Ügyfélhűségprogramok

Az étteremiparban nem elég új ügyfeleket vonzani: a meglévő ügyfeleket is meg kell tartani. Ha arra tudod ösztönözni az ügyfeleket, hogy gyakran térjenek vissza hozzád, akkor nem kell annyi új ügyfelet elérned, hogy idővel ugyanazt az értéket megszerezd. Mivel azokat a vendégeket célozzák meg, akik már étkeztek az éttermedben, a hűségprogramok hatékony eszközei az éttermek digitális marketingjének.
Az egyszeri látogatókat visszatérő ügyfelekké, az alkalmi látogatókat gyakori látogatókká alakíthatod, és növelheted a személyenkénti átlagos költést: az ügyfél által megadott információk alapján ajánlatokkal, kuponokkal és menüfrissítésekkel érheted ezt el. Ha kapcsolatba lépsz vendégeiddel, és ösztönzöd őket a visszatérésre, javíthatod az eredményed, és stabilabb bevételi forrást biztosíthatsz. A régi iskolai hűségkártyák helyett használhatsz hűségalkalmazást, vagy akár integrálhatod hűségprogramod az éttermi POS-rendszerekbe.

 

Online rendelés

A digitális éttermi marketing kudarcot vallhat, ha nem ad gyors és egyszerű módot ügyfeleidnek arra, hogy az éttermedről kapott információk alapján cselekedjenek. Az online rendelés egyre fontosabb ebben a digitális korban: még ha nem is szállítasz házhoz, az online rendelés lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy kiválasszák az ételt az átvételhez, vagy megtervezzék rendeléseiket, mielőtt megérkeznének az éttermedbe. Ha lehetővé teszed az ügyfeleknek, hogy telefonjukon keresztül rendeljenek ételt, időt takarítasz meg nekik, és ezzel csökkented a hibákat és az esetleges csalódásokat.
A mai vásárlók zökkenőmentes élményt szeretnének egy könnyen használható felülettel: amiben fontos, hogy legyen benne az étterem házhozszállítási szolgáltatásának részletes lebontása, valamint egy könnyen látható rendelési gomb. Az ügyfelek értékelni fogják, ha van egy egyszerű rendelési oldalad, ahol a kiválasztott termékeket az online kosárba helyezheti, kuponkódokat vagy egyéb kedvezményeket alkalmazhatnak, és a kívánt fizetési móddal fizethetnek.

 

QR menük

A QR-kódok fekete-fehér négyzetek, amelyek digitális információkat kódolnak. Bár kevésbé népszerűek, mint egykor voltak, a QR-kódok továbbra is az éttermek digitális marketingjének alapvető eszközei maradtak. Egy teljes menü és egyéb információk is QR-kódba kódolhatók, vagy alternatív megoldásként kódolhatnak egy URL-t a menü online olvasásához. A vendégek beolvashatják ezeket a kódokat mobiltelefonjaikkal, azonnal megnyithatják a menüt, és megtekinthetik a kínálatot.
Nagyszerű választási lehetőséget jelentenek a marketing számára, mivel bárhol megjeleníthetők. A QR-kódok ideálisak lehetnek olyan éttermek számára is, amelyek elfoglaltak, és gyors szolgáltatást kell nyújtaniuk az alkalmazottak túlterheltsége nélkül. A QR-menük a felülértékesítés ideális eszközei, mivel menük és javaslatok automatizálására is lehet őket használni – ez egy olyan értékesítési technika amikor a vásárlónak a megvásárolni kívánt terméke helyet felajánlunk egy jobb, de drágább verziót. A QR-kódos menük nagyon egyszerűvé teszik a menük módosítását, új elemek hozzáadását vagy a márkajelzés frissítését anélkül, hogy minden alkalommal fizetni kellene a kicserélt menük újranyomtatásáért. 

 

Az értékelések áttekintése és megválaszolása

A vélemények rendkívül kritikusak az éttermek digitális marketingjében. Míg a szájról szájra terjedés továbbra is jelentős hatást gyakorol, egyre többen bíznak az online értékelésekben, mint a barátok vagy a család ajánlásaiban: a legfrissebb adatok szerint az emberek 84 százaléka bízik az online értékelésekben. Az emberek egyre gyakrabban keresnek véleményeket az interneten, mielőtt új szolgáltatást vagy terméket kipróbálnának. Mivel az éttermi étkezés elsősorban szabadidős tevékenység, az emberek válogatósabbak, és a legtöbb pozitív visszajelzést kapó vállalkozásokat keresik meg.
A jó vélemények emellett javítják éttermed keresőmotorjának helyezését, ami azt jelenti, hogy valószínűleg többen találják meg webhelyedet, amikor étkezési lehetőségeket keresnek a környéken. Az ügyfelek a Google-t, a közösségi médiát és az éttermes véleményeket tartalmazó honlapokat keresik fel. Nagy fontos, hogy részt vegyél a jó és rossz vélemények megválaszolásában egyaránt: az ügyfelek szeretnek köszönetet kapni a jó értékelésért, míg a rossz, negatív véleményt egy udvarias és tiszteletteljes válasz ellensúlyozhatja.

 

Étterem marketing trendek 2023: étterem chatbotok

Az éttermi chatbotokról szóló rész nélkül egyetlen éttermi digitális marketingről szóló cikk sem lenne teljes. Az AI chatbotok rendkívül kifinomulttá váltak az elmúlt években, és használatuk minden vendéglátóipari ágazatban megnövekedett. Az éttermi chatbot egy olyan szoftveralkalmazás, amely mesterséges intelligenciát és gépi tanulást használ az emberi operátor lemásolására. Megválaszolhatják a gyakori kérdéseket, információkat adhatnak, és az ügyfeleket a szükséges szolgáltatásokhoz irányíthatják.
A chatbotok képesek kezelni a foglalásokat, felvenni az ételrendelést, és élő ügyfélszolgálatot tudnak nyújtani, ha a személyzet nem elérhető. Különleges ajánlatokat hirdethetnek, tételeket javasolhatnak, és felülértékelhetnek, miközben a vendégek megrendelést adnak le. A chatbotok kérdéseket is feltehetnek, és az ismertségi stratégia részeként használhatók. Az éttermi chatbotoknak jelentős szerepük van az iparágban, mivel pénzt és időt takarítanak meg a vállalkozásoknak és az ügyfeleknek, miközben lehetővé teszik az éttermek számára, hogy éjjel-nappali ügyfélszolgálatot nyújtsanak. 

 

Személyre szabás

A legújabb étterem marketing trendek közé tartozik a személyre szabás. Amint azt az e-mail marketing kapcsán láthattad, a személyre szabás nagy változást hozhat abban, hogy az ügyfelek hogyan vélekednek egy vállalkozásról. A vendéglátóipar egésze a pozitív ügyfélélmény biztosításán múlik - ez különösen igaz az éttermekre, vagyis a személyre szabásnak fontos szerepe van. Függetlenül attól, hogy az ügyfél személyesen vacsorázik, vagy ételt rendel online házhozszállításra, mindig jobb élményt nyújt, ha odafigyelsz a részletekre.
Még az olyan egyszerű dolog is, mint a név szerinti baráti üdvözlet, amikor az ügyfél bejelentkezik az éttermi fiókjába, kedvezőbb benyomást kelthet benne. Személyesen mindig jól esik a vendégeknek, ha emlékszünk rájuk egy korábbi látogatásuk miatt és előnyben részesítjük őket. Az online személyre szabás magában foglalhatja a pontosabban célzott marketinget, a korábbi választásokon alapuló ajánlásokat és a korábban tárgyalt hűségprogramokat is (kupon, kedvezmény).

 

Teljesítményelemzés

Az éttermek sikeres digitális marketingje rendszeres és alapos elemzést és fejlesztést igényel. Követheted minden étterem digitális marketing trendjét, megjelenhetsz a legnépszerűbb közösségi média platformokon, felkapott marketing- és e-mail kampányokat hozhatsz létre, de ha nem figyeled meg alaposan, hogy mi működik és mi nem, akkor pazarolhatod a pénzed és az idődet. 
Ez azt jelenti, hogy meg kell tanulni megfelelően használni az elemző eszközöket, hogy finomhangolhassad kampányaidat, és a leghatékonyabb elemekre összpontosíthass. Szerencsére rengeteg eszköz áll rendelkezésre: a Google Analytics és a Google Search Console mellett a közösségi média platformok által kínált számos teljesítményeszközt is érdemes használnod. Ezek segítségével láthatod, hogy a különböző kampányaid milyen jól teljesítenek, mely platformok a legmegfelelőbbek a számodra, és mely tartalmakat részesítik előnyben az ügyfelek.

 

A digitális marketingtrendeket befolyásoló éttermi technológia

Az étteremipar technológiája folyamatosan fejlődik. Folyamatosan új koncepciók, rendszerek és eszközök kerülnek a piacra. Egy éttermi vállalkozás sikeres működtetése a megfelelő technológia hatékony felhasználását jelenti. Nehéz lehet azonban eldönteni, hogy melyik technológiát alkalmazzuk.

 

Munkaerőhiány: Hogyan segíthet a technológia?

A vendéglátóipart súlyosan érintette a munkaerőhiány az elmúlt években. Egy kevés személyzettel rendelkező szálloda vagy étterem kihívásokkal néz szembe; az alacsony létszám ronthatja a vállalkozás által nyújtott szolgáltatás minőségét. Azonban a technológiai megoldásokba történő intelligens befektetés leveszi a nyomást a személyzetről, és kellemesebbé teheti az ügyfelek élményét.
Az olyan technológiák, mint az érintés nélküli bejelentkezés, az éttermi e-kereskedelem, az AI chatbotok és a takarítórobotok segíthetnek megoldani a létszámhiányt, és megkönnyítik a meglévő alkalmazottak életét. 

 

Étteremmenedzsment szoftver

Az éttermi menedzsmentszoftver jelentős mértékben javítja a hatékonyságot és az ügyfelek elégedettségét, valamint racionalizálja az étterem általános működését. A piacon található szoftverek széles és folyamatosan bővülő választéka miatt nehéz lehet pontosan meghatározni, hogy mely rendszerek felelnek meg a vállalkozásának. Érdemes utánajárni, hogy milyen szoftverek állnak rendelkezésre, milyen alapvető műveletekben segíthet, és hogyan választhatod ki az igényeidnek leginkább megfelelő szoftvert. Rájöhetsz, hogyan javíthatja a szoftver az ügyfélszolgálatot, csökkentheti a költségeket, növelheti a bevételt stb.


Az éttermek digitális marketingje egyre fontosabb, különösen a kisebb helyi vállalkozások számára, amelyek nem rendelkeznek nemzeti márka ismertséggel. A digitális marketinget hatékonyan kell megcélozni és személyre szabni az ügyfélkör számára. A marketingstratégiák elemzése és áttekintése fontos a siker érdekében, ezért legyünk mindig résen és kövessük a legújabb étterem marketing trendeket, vagy kérjük szakértők segítségét.

Étterem online marketing hírek

Válogass a legfrisseb hírek és újdonságok közül, építsd fel éttermed, bárod, kávézód
vagy bármilyen típusú vendéglátóegységed online marketingjét!

További bejegyzések