Megéri az Instagram marketing egy étteremnek?

HU EN

Megéri az Instagram marketing egy étteremnek?

Mit jelent és hogyan működik az Instagram marketing egy étterem esetében? Milyen a jó Instagram marketing kommunikáció? Mutatjuk! 

 Megéri az Instagram marketing egy étteremnek?

Mit jelent és hogyan működik az Instagram marketing egy étterem esetében? Milyen a jó Instagram marketing kommunikáció? Mutatjuk! 

Számos kisebb cég tulajdonosa tűnődött már azon, hogy megéri-e az Instagram marketinggel foglalkoznia stratégiája részeként. Ha Te is éppen ezen gondolkozol, és most talán egy választ vársz arra, milyen marketing eszköz hozza a legtöbb vendéget éttermedbe. Nos, el kell mondjam, ez minden étterem esetében változik, de egy biztos, nem az Instagram a legfontosabb online marketing eszköz egy étterem esetében, de kétségtelen, hogy a fontosak közé tartozik. A helyzet az, hogy a világ egyik legnagyobb közösségi platformjáról van szó, amely kellő idő és szaktudás befektetésével az online marketing egyik leghatékonyabb eszköze lehet.

 

Az elmúlt 25 évben már nagyon sok étterem online marketing stratégiáján dolgoztunk, a New York Cafetol a teljes Zsidai csoportig (Pierrot, Jamie’s Italian, Splier stb.) mindent láttunk már belülről, részt vettünk a komplex online marketing feladatok kivitelezésében, így tapasztalatból beszélünk. Ha szeretnéd ezt a tapasztalatot saját éttermed marketing kommunikációjában is kihasználni, kérd ajánlatunkat éttermed online marketing auditjára! Kattints IDE! 

 

Bár azt mondtuk, tudunk az Instagram marketingnél hatékonyabb online marketing eszközt, de ma mégis az Instagram marketingről szeretnénk beszélni Neked. Mert bizony az Instagram marketing elengedhetetlen az éttermek és hotelek kommunikációjában. Ha még nem sikerült meggyőződnöd róla, hogy az Instagram marketing hasznos lehet-e éttermed vagy hoteled számára, akkor az alábbi cikk neked szól!

 

Az Instagram története

Az Instagram eredetileg egy fényképmegosztó telefonos alkalmazásként jelent meg, és az elmúlt évtized során a világ egyik legnagyobb közösségi médiás platformjává nőtte ki magát. Ez idő alatt a Meta (korábban Facebook) tulajdonában lévő Instagram számos olyan üzleti funkcióval is bővült, aminek köszönhetően a márkák ott érhetik el közönségüket, ahol azok a legszívesebben töltik online idejüket.

 

Ezek a funkciók nem csupán összecsapott marketingeszközök – az Instagram fejlesztői hosszú éveket és óriási összegeket fordítottak arra, hogy a platform minden modern üzleti (és fogyasztói) igényt kielégítsen, és hogy a közösségi kereskedelem élére kerüljön.
Így jöttek létre azok az üzleti profilok, elemzési funkciók, és hirdetési lehetőségek, amelyek egy nélkülözhetetlen marketingeszközzé teszik az Instagramot valamennyi modern cég számára.

 

Na persze, az Instagram nem kizárólag csak az üzletről szól. Hétköznapi felhasználók milliói látogatják napi szinten, hogy megtekintsék ismerőseik vagy épp kedvenc márkáik és influencerjeik legújabb tartalmait. 

 

Miért éri meg az Instagram marketinggel foglalkozni?

Az Instagram egyik legnagyobb előnye, hogy a marketingfunkciók többsége teljesen ingyenesen vehető igénybe. Ez azt jelenti, hogy már az előtt látványos sikerekre tehetsz szert márkád nevében, hogy egyetlen fillért is befektetnél a platform hirdetési funkcióiba. Persze, némi időt mindenképpen fordítanod kell majd rá, de ez minden fizetett és nem fizetett marketingformára vonatkozik.

 

Na persze, az Instagram sem olyasmi, amit az ember egyszer kialakít márkája számára, aztán pedig megfeledkezik róla. Rendszeres odafigyelés (bejegyzések, hozzászólások, történetek stb.) nélkül márkád hamar feledésbe merül majd a platformon. Ezért is van szükség egy stabil Instagram marketing stratégiára.

 

Előre ki kell tervelned, hogy hogyan szeretnéd kialakítani profilodat, hogy miként szólítod majd meg célközönségedet, illetve milyen mutatók alapján méred majd sikereidet az Instagramon.

 

Azonban nem csak az Ingyenes marketinglehetőségek teszik olyan vonzóvá az Instagramot a márkák számára. Íme néhány további ok, amiért megéri foglalkozni vele:

 

Az Instagram felhasználóköre folyamatosan bővül

Mindenekelőtt itt van néhány meggyőző statisztika az Instagramról, hiszen számos üzleti döntést úgyis ezek alapján szokás meghozni:

 

  • Nagyjából 1 milliárdan használják aktívan havi szinten
  • Naponta több, mint 500 millió felhasználó jelentkezik be rá
  • 10-ből 9 felhasználó követ legalább egy márkát a platformon
  • Naponta több, mint 500 millió fiók tekint meg történeteket a platformon
  • Az emberek fele állítja, hogy jobban érdeklik őket azok a márkák, amik az Instagramon is népszerűsítik magukat

 

Az emberek szeretik a vizuális tartalmakat

Az Instagram népszerűségének egyik fő oka a vizuális tartalmaknak köszönhető. A látványos képek minden platformon komoly aktivitást érhetnek el. Legyen szó Facebook posztokról vagy blogbejegyzésekről, általában a képes tartalmak kapják a legtöbb reakciót, hozzászólást és megosztást is, a megtekintésekről nem is beszélve.

 

Az Instagram segít elérni célközönségedet

Habár a hashtageket sokan elítélik, ha megfelelően használják őket, akkor egy igazán méretes közönséget segíthetnek szerezni márkád számára.
Már egyetlen egy jól kiválasztott hashtag is akár 13%-kal növelheti egy bejegyzés aktivitását. A felhasználók továbbá követhetnek is hashtageket a platformon, hogy mindig lássák a legújabb megjelölt tartalmakat.

 

A hashtagek tehát hatékonyan segíthetnek kiemelkedni a közösségi médiára jellemző mérhetetlen zajból. Lényegében olyan ez, mintha SEO-t végeznél az Instagramon.

A hashtagek továbbá lehetővé teszik számodra, hogy figyelemmel kövesd versenytársaidat. Már azzal is előrébb kerülhetsz, ha tisztában vagy vele, hogy ők milyen hashtageket használnak, és hogy milyen tartalmakat kedvelnek leginkább követőik.

 

Az Instagram történetek szerepe a marketingben

Az Instagram történetek olyan különálló bejegyzések, amelyek csupán 24 órán át láthatók egy profilon. Mielőtt azonban legyintenél rájuk, tudnod kell, hogy ez teszi olyan hatékony marketingeszközzé őket.

 

Naponta több, mint félmilliárd felhasználó tekint meg történeteket az Instagramon, és e felhasználók közel 60%-a álíltja, hogy jobban érdeklődnek azon márkák iránt, amelyeket a történetekben is látnak.

 

Sőt, 58%-uk még vásárolt is valamit, miután találkozott egy márkával vagy annak valamelyik termékével a történetek között. Nem csoda tehát, hogy a cégek túlnyomó többsége előszeretettel készít történeteket napi szinten követői számára.

 

Az Instagramon nagyot mennek a videók

Temérdek statisztika igazolja, hogy mind a marketingesek, mind pedig a felhasználók nagyra tartják a videós tartalmakat.
Az értékesítési landing oldalakra kihelyezett videók például javítják a konverziós arányt, az oldalon töltött időt, illetve tovább képesek megtartani a felhasználók figyelmét, mint a szöveges bejegyzések.

 

Hasonlóan hatásosak a videók az Instagramon is. A Reels funkció 15-60 másodperc hosszú, automatikusan ismétlődő videókat enged megosztani, ami lényegében az Instagram válasza a TikTok népszerűségére. Ezek a videók rögzíthetők saját hanggal vagy választhatsz aláfestő zenét is hozzájuk az Instagram könyvtárából.

 

Sőt, még a Reels videók is lehetővé teszik a vásárlást a felhasználók számára. A felvétel feltöltésekor megjelölhetsz termékeket videóidban, és hivatkozhatsz velük termékeid adatlapjaira webáruházadban.

 

A videók továbbá a történetekben is használhatók, illetve ott vannak még az IGTV feltöltések és az élő közvetítések is.

 

Értékes statisztikák és visszajelzések

Sok marketinges már hosszú ideje nyomon követi a márkájukról folytatott online beszélgetéseket a Facebookon, a blogbejegyzések hozzászólásai között és a nyilvános fórumokon is. Azonban rengeteg hasznos visszajelzésről maradhatsz le, ha nem követed figyelemmel az Instagramon folyó eszmecseréket.

 

Egyes témák kapcsán akkor is felmerülhet márkád az Instagramon, ha egyáltalán nem is vagy jelen a platformon. Néhány felhasználó talán képes vagy videós értékeléseket is készít termékeidről, és ezek a bejegyzések segíthetnek megismerni a platform márkádról alkotott véleményét.

 

Sokat segíthet tehát, ha aktívan kiveszed a részed ezekből a beszélgetésekből, hogy segítséget nyújthass a felhasználóknak, tisztázhasd a félreértéseket, és megmutathasd, hogy márkád igenis törődik ügyfelei véleményeivel.

 

Az Instagram kiegészíti marketingstratégiádat

A marketing különböző formái hatékonyan egészíthetik ki egymást a legjobb eredmények érdekében. Az olyan hagyományos marketingformák, mint a nyomtatott hirdetések passzív marketingnek számítanak, addig a közösségi média aktív interakciókra ösztönzi közönségedet. Minél aktívabb a közönséged, annál jobban megbíznak majd márkádban, cégedben és kínálatodban. Ez a bizalom nélkülözhetetlen a konverziók fellendítéséhez.

 


A hagyományos csatornákat felhasználhatod például, hogy az online csatornákra irányítsd érdeklőidet, (például az Instagramra) ahol aktívan felvehetik a kapcsolatot márkáddal, és többet is tudhatnak meg róla. A Coca-Cola „Share a Coke” kampánya például arra ösztönözte a vásárlókat, hogy keressenek egy saját vagy barátaik nevét viselő palackot. Ezeken a palackokon egy hashtag is arra buzdította őket, hogy megosszák azokat az Instagramon és más közösségi platformokon, illetve megjelöljék ismerőseiket bennük. Még ha soha nem is ittál Coca-Colát, bizonyára te is emlékszel, arra az időszakra, amikor minden közösségi platform tele volt ezekkel a képekkel.

 

Az Instagramról pedig csupán egy lépés saját webhelyedre átirányítani az embereket. Egy új termékre, bejelentésre vagy akcióra könnyedén felhívhatod az emberek figyelmét például egy történetben vagy egy fizetett Instagram hirdetésben, amelyekhez egyértelmű felhívásokat is mellékelhetsz.
Ha online kampányodnak az email marketing is része, akkor az Instagram segíthet feliratkozókat is szerezni, és így tovább.

 

Hogyan segíthet egy online marketing ügynökség az Instagramon?

A fentieket olvasva bizonyára egyértelmű, hogy miért éri meg minden modern cégnek az Instagram marketinggel foglalkoznia. Fontos azonban észben tartani egy fontos szempontot.


Az Instagram egy minden tekintetben vizuális platform, és habár az átlag felhasználóktól az ember az okostelefonos képeket szokta meg, egy márka sokkal jobb minőségű tartalmakat kell, hogy kínáljon követői számára.

 

Na persze ezt könnyebb mondani, mint ténylegesen kivitelezni, és mivel a közösségi média marketing egy teljes munkaidős szakma, a legtöbb kisebb cég egyszerűen nem tud elegendő időt és emberi erőforrást rááldozni.

 

Egy online marketing ügynökség leveheti ezt a terhet a válladról, és segíthet egy komplett Instagram marketing kampány kidolgozásában és kivitelezésében is. Mindez persze csak akkor ér bármit is, ha egy komplett online marketing stratégia keretei között zajlik (amiben szintén számíthatsz egy jó ügynökség segítségére). 

 

Szóval hogyan segíthet egy online marketing ügynökség Instagram marketinged beindításában? Lássuk:

 

Hatásos tartalmakat készítenek

Az emberek azért jelentkeznek be nap mint nap az Instagramra, hogy szórakozzanak egy jót. A gépsoron gyártott, közönséges reklámok és marketingsablonok nem igazán érdeklik őket, és nem hoznak majd sikereket ezen a platformon. Egy tapasztalt, kreatív marketingcsapat olyan tartalmakkal tölti majd fel márkád Instagram profilját, ami rendszeres visszatérésre ösztönzi majd követőidet.

 

Bővítik a követőkörödet

Nem elég csak a meglévő követőket szórakoztatni – az Instagram nagyszerű platform az új érdeklődők (és későbbi ügyfelek) bevonzására is, de csak akkor, ha az ember tudja, hogy mit csinál.

 

Fellendítik fiókod aktivitását

Az Instagramon önmagában nem jelent semmit, ha egy márkának sok követője van, hiszen a platform algoritmusa is észreveszi, ha ezek a felhasználók egyáltalán nem foglalkoznak a fiók által megosztott tartalmakkal. Az igazán értékes, eszes, hasznos bejegyzések aktivitásra késztetik a követőket, ami nélkülözhetetlen a bizalom megalapozásához.
 

Étterem online marketing hírek

Válogass a legfrisseb hírek és újdonságok közül, építsd fel éttermed, bárod, kávézód
vagy bármilyen típusú vendéglátóegységed online marketingjét!

További bejegyzések