Az ételfotózás titka, hogyan kell ételt fotózni, egyszerű trükkök és tippek ételfotózáshoz, háttér az ételek fotózásánál, kompozíció, utómunka, étterem marketing, étterem online marketing

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Az ételfotózás titka, hogy neked is magazinba illő képeid legyenek!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az ételfotózás titka, hogy neked is magazinba illő képeid legyenek!


2022/06/23
Nóra Izabella

Valljuk be te is felmész az adott étterem honlapjára, mielőtt letennéd voksodat mellette. Ezért is olyan fontos, hogy weboldaladon látványos és kreatív képek jelenjenek meg, amikor az ügyfél ellátogat oldaladra. Ezekkel az apró trükkökkel te is minőségi és látványos étekfotókat tudsz készíteni!

ételfotózási tippek

1.    Fontos-e a megvilágítás ételfotózásnál?

Mint a fotózás minden ágazatában, itt is a legnagyobb szerepet a megvilágítás játssza.

Egy jó megvilágítás még egy tányér tésztát is műalkotássá varázsolhat. Ugyanakkor egy rossz megvilágítás borzadállyá is alakíthatja a képet.



Mindenképpen kerüld a neonfényes megvilágítást, ha teheted időzítsd az ételfotózást nappalra. A legjobb ha természetes fényben fotózod az ételeket de legyen derített, tehát ne direkt napfényben! Semmiféleképpen sem használj vakut!

2.    Ételfotónál fontos a friss kinézet!

Ha teheted próbáld meg az ételeket minél frissebb állapotában lefotózni, senki se akar olyan étterembe menni, aminek a honlapján fonnyadt saláták vannak…

Ha nem is tudod elkészítés után egyből lefotózni az ételt, akkor is próbáld meg úgy beállítani, mintha friss lenne. Törekedj arra, hogy minél étvágygerjesztőbb kinézete legyen!

 

Palacsinta torta csokiszósszal

3.    Háttér az ételek fotózásánál

Egy fehér háttérrel minden étel nagyon modernné és pazarrá válik, ugyanakkor figyelj a kép mélységélességére! 
Ha fényképezővel fotózól, akkor a mélységélességet egy F betű jelöli.

A mélységélesség az a zóna ahol az adott tárgyat élesnek látjuk. Minél kisebb a F érték annál több fény jut be a lencsébe ezáltal annál kevesebb dolog lesz éles a fotónkon.
Szinte már mindegyik újabb generációs okostelefon kamerájában található manuális mód, ahol a mélységélesség mellett sok más dolgot is be tudsz állítani. 

kínai csirke

 

4.    Fontosak-e egy ételfotózásnál a kiegészítők?

Hogyne! Hisz ezek adják majd a kép hangulatát.

Na de mire is gondolok? Ez lehet egy rusztikus vágódeszka vagy éppen a nagyi piros asztalterítője is.

Ázsiai ételeknél például nagyon jól mutat pár autentikus bambuszterítő. Egy áfonyás süti mellé szórhatsz áfonya szemeket, egy keksz mellé tehetsz kávét, egy koktél mögé pálmafa leveleket, egy adott étel mellé rakhatsz díszítésként az összetevőiből.

 

szendvicsek egy vágódeszkán

Pár tipp:

•    Rusztikus vágódeszka
•    Asztalterítő
•    Konyharuha belóg a képbe
•    Fakanál, merőkanál, evőkanál stb.
•    Fűszernövények
•    Gyümölcsök
•    Egy pohár bor a háttérben

 

5.    Kompozíciók az ételfotóknál

Az egyik legfontosabb eleme az ételfotózásnak, hogy hogyan rendezed el a tárgyakat illetve a kiegészítőket. Légy merész és ne csak oldalról vagy szemmagasságból fotózz! Figyelj rá, hogy a fő étel, amit fotózni szeretnél középtájon legyen!

 

Próbálj ki izgalmas perspektívákat:

•    Fotózz teljesen felülről az izgalmas képekért!
•    Rakj többet ki az adott ételből, és játssz a mélységélességgel (pl. csak az egyik legyen közülük éles)
•    Mutasd meg az étel belsejét (pl. egy tortának a szeletét)
•    Kézben tartva, ezáltal sokkal személyesebb és beszédesebb lesz a kép

Kínai csirke tésztával és rizzsel

6.    Kell-e utómunka az ételfotóknál?

Naná! Hisz itt lehet kontrasztot és színeket adni a képeknek.

Meg lehet vágni a képeket, hogy valóban középen legyen a lényeg. Illetve ki lehet választani a képkivágást, attól függően hova szeretnénk feltölteni. 
Ez fontos lehet mert például az Instagram az állóképeket szereti akkor is max. a 4:5 kivágást, míg máshol lehet a fekvőképek hasznosabbak.

Ha a kép túl sötét, tegyünk rá fényerőt. Ha túl színtelen, húzzunk rá egy kis szaturációt, de sose essünk túlzásba, mert az a képminőség romlásához vezethet, főleg ha telefonos képet szerkesztünk.

 

Mobilra optimalizált szerkesztő programok, amiket ajánlani tudok:

 

•    Lightroom – Színezni, fényelni lehet a képeket
•    Snapseed – Apró dolgokat lehet változtatni, lényegében egy leegyszerűsített Photoshop

 

7.    Képek tömörítése

Ha weboldalra töltünk fel képet, bőven elegek a 50-200 KB-os képek, a több 100 MB-os képek, mivel a nagyfelbontású képek nagyon lassan fognak betülteni.
Amikor lementjük a képet az alkalmazásból, be tudjuk állítani milyen felbontásban, méretben kerüljön galériánkba!

 

+1. Tipp: Vigyél mozgást képeidbe!

Ne csak egy egyhelyben lévő unalmas kép legyen, hanem meséljen el egy történetet. 

 

Tippek:

•    Porcukorszórás süteményre
•    Egy kéz belenyúl a képbe, elvesz egy sütit
•    Valaki tartja a kezében az étellel megrakott tálat: ez azt sugallja, hogy éppen most készítette, személyesebb
•    Egy villára fel van szúrva a tészta: ez azt a hatást kelti, mintha valaki enne éppen
•    A müzlibe tejet öntünk
•    A tésztára sajtot reszelünk
•    A koktélba citromot facsarunk
•    A palacsintára juharszirupot / nutellát csorgatunk

 

Van még egy csomó ehhez hasonló mozdulat, amivel életre keltheted fotóidat!




Belföld Étterem marketing Közösségi média marketing Online marketing Online marketing stratégia éttermeknek Turizmusmarketing



Legfrissebb cikkek


Online étterem marketing -tippek, tanácsok
Az online étterem marketing lényege, hogy kapcsolatot teremts az ügyfelekkel, bárhol is legyenek, és erős kapcsolatokat ápoljon. Az online étterem marketing lehetővé teszi, hogy őszinte vendégszeretetet mutass vendégeinek, amikor nincsenek az étterem négy falán belül.
Étterem marketing tanács a javából
Lehet, hogy a legfinomabb alapanyagokkal, a legbarátságosabb személyzettel és egy tökéletes helyszínnel rendelkezel, de ha éttermed nem veszik észre, az a kemény munka kárba megy. Íme néhány étterem marketing tanács, amivel éttermed kitűnik a tömegből.
Étterem Instagram marketing -Legyél te is "Instafamous"
Étteremtulajdonosként ezen a közösségi hálózaton való jelenlét étterem Instagram marketingeddel okos lépés a márkád számára, tekintve, hogy az Instagramnak több mint egymilliárd felhasználója van. Akár 90%-uk üzleti fiókokat követ, beleértve az éttermeket is, és 60%-uk hallott már új termékről vagy szolgáltatásról a platform használatával.
Hírek és szakmai cikkek a gasztromarketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a gasztronómiai és vendéglátóegységeknek! Gyakorlatban is hasznosítható tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a gasztronómia és a vendéglátás területén.

Gasztronómiai marketing az alapoktól

Úgy érzed, éttermed nem kapja meg a kellő figyelmet, amit nagyon is megérdemelne? Az étterem marketing alapja egy erős USP (Unique Selling Proposition), vagyis egy olyan egyedi tulajdonság, ami segít harcba szállni a konkurenciával, és ami az online marketing kommunikációd alapját is képezi. Te megfogalmaztad már éttermed USP-jét?

Online marketing tanácsok éttermek és vendéglátóegységek számára

Egy jó weboldal, keresőoptimalizálás, fizetett hirdetések, PR megjelenések, tartalommarketing, közösségi média marketing… Csak az online marketing néhány területe, amivel egy étterem vagy vendéglátóegység tulajdonosaként, munkatársaként vagy marketingeseként foglalkoznod kell. Segítünk átlátni az online marketing bonyolult összefüggéseit!

Több foglalás a hétköznapokra, több rendezvényhelyszín ajánlatkérés

Határozz meg egy konkrét célt, és építsd fel úgy az online marketing kommunikációdat, hogy az támogassa azok elérését! Sokan vannak ezzel így, de sokan semmit sem tesznek érte. Több foglalást szeretnél a hétköznapokra? Jó lenne rendezvényekkel feltölteni az éttermed? Cikkeink gyakorlati tanácsokkal látnak el!

Kitekintő

Érdekes cikkek és tartalmak, konkrét online marketing tippek és stratégiai tanácsok, hogy stabil online marketing kommunikációval szállhass szembe a konkurenciával, hogy hatékonyan elérd a célközönséged, hogy még több asztalfoglalásra vagy rendezvényhelyszín ajánlatkérésre tehess szert. Ismerd meg cikkeinken keresztül az online marketing kiaknázatlan területeid, töltsd meg végre a vendéglátóegységed!