Egy étterem Facebook-marketingje; Bevezetés egy étterem Facebook-marketingjébe; étterem Facebook-marketing tanácsok; pár tipp egy étterem Facebook-marketingjéhez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 3+1 tipp az étterem Facebook-marketing fellendítéséhez 2022-re

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

3+1 tipp az étterem Facebook-marketing fellendítéséhez 2022-re


2022/08/09
Szeder

A Facebook elérése és léptéke hatalmas. A vállalkozások összességében több mint 2,3 milliárd havi aktív felhasználó elérésére képesek a Facvebookon. Egy étterem Facebook-marketingje nagyszerű eszköz a megcélzott ügyfelek eléréséhez, mivel minden hirdetés nagymértékben testre szabható. A hirdetés létrehozásakor a hely, a demográfiai és a profiladatok alapján számos lehetőség közül választhatsz, hogy eldöntsd, kik lássák a hirdetést. Ezután beállíthatod az étterem Facebook-marketingje költségkeretét, és meghatározhatod, hogy a hirdetés mennyi ideig fog megjelenni ezen a közösségi média platformon. Azt is kiválaszthatod, hogy milyen típusú elköteleződést szeretnél ezzel a hirdetési kampánnyal ösztönözni pl.: kattintások, megtekintések, megjelenítések, kedvelések, megosztások, amelyek a Facebook algoritmusát e célok felé irányítják.

3+1 étterem Facebook-marketing tipp

1.Kezd a jelenlegi vásárlóiddal

Jelenlegi ügyfeleid már szeretik éttermed és követik oldalad, ezért először az étterem Facebook-marketingje által célozd meg őket. Ezeket az embereket érdeklik leginkább egy promóciós ajánlat, egy új menüpontról akarnak majd hallani. Ennek módja: töltsd fel aktuális e-mail listáid, szöveges marketinglistáid és online rendelési listáid a Facebook Ads Managerbe, amely összeegyezteti az információkat a jelenlegi Facebook-felhasználókkal. Innen a jelenlegi vásárlókat célozhatod meg az étterem Facebook-marketingje segítségével, Facebook-hirdetésekkel. Ezek a legalacsonyabb költségű Facebook-hirdetések, amelyeket futtathatsz. A Facebook hirdetési pixel segítségével külön listát is készíthetsz azokról az ügyfelekről, akik nem csatlakoztak az e-mail listához, a hűségprogramhoz, vagy nem biztosítottak más közvetlen kapcsolatfelvételi módot, de a Facebookról való érkezést követően meglátogatták weboldalad. Ha weboldalad minden oldalán telepíted a Facebook hirdetési pixelt, a Facebook azonosíthatja weboldalad látogatóit, így megcélozhatja őket egy hirdetéssel. Három-hat hónap alatt, amikor a Facebook hirdetési pixel segítségével követed a webhelyek kattintásait, nagy célközönséget hozhatsz létre olyan emberekből, akik érdeklődést mutattak az éttermed iránt.

2. Tudd meg, kit érdemes még megcélozni

Étteremtulajdonosként vagy üzemeltetőként hogyan döntöd el, hogy kit célozz meg az étterem Facebook-marketingje kapcsán, a Facebook-hirdetések létrehozásakor? Vevői személyiségeket alakít ki a leghűségesebb étkezési ügyfelei alapján. A Facebook olyan eszközöket biztosít, amelyek segítségével elemezheted jelenlegi ügyfeleidet, és olyan közönséget hozhatsz létre, amely hasonló a jelenlegi ügyfeleidhez. A Facebook Audience Insights segítségével többet megtudhatsz jelenlegi ügyfeleidről, beleértve a földrajzi helyzetet, a demográfiai adatokat, az életmódot és a vásárlási szokásokat. Minél többet tudsz az ügyfeleiről, annál jobban személyre szabhatja üzeneted. A Facebook Lookalike Audiences elemzi a jelenlegi közönségéhez tartozó emberek demográfiai adatait és érdeklődési körét, majd megkeresi azokat, akik „hasonlítanak rájuk”.



3. Valójában minden megjelenített hirdetésnek két hirdetésnek kell lennie

A legjobb megoldás, ha az étterem Facebook-marketingje által létrehozott hirdetést két hirdetésre osztod: az egyik hirdetés az érdeklődő ügyfeleket célozza meg, a másik pedig az új ügyfeleket. Ennek oka az, hogy a Facebook hogyan jeleníti meg hirdetéseid. A Facebook célja, hogy költségkeretének megfelelően a legjobb hirdetési eredményeket érje el. Ha egy olyan hirdetést futtatsz, amely mindenkit megcéloz a helyi piacon, akkor a Facebook azoknak az embereknek fogja megjeleníteni a hirdetését, akiket nagy valószínűséggel érdekelne a hirdetés. Sajnos ez torzítja a hirdetési eredményeket, és a hirdetés a már érdeklődő közönség számára jelenik meg. Kevesebb pénzt költhetsz hirdetéseidre, és jobb eredményeket érhetsz el, ha két hirdetést jelenítesz meg. Egy étterem Facebook-marketingje és a hirdetés, amely ez alapján létrejött csak az érdeklődő ügyfeleket célozza meg (az aktuális vásárlóközönség és a webhelylátogató közönség). A második hirdetés a helyi célpiacot célozza meg, és kizárja az érdeklődő közönséget. A hirdetések ilyen módon történő tervezése biztosítja, hogy soha ne költs pénzt ugyanazon személyek megcélzására két hirdetéssel. Idővel módosítsd a két hirdetésre szánt pénzösszeget, hogy a lehető legjobb eredményt érhesd el.

3+1. Használj többplatformos funkcionalitást

A fent említett szempontok egy étterem Facebook-marketingje fellendítésének érdekében nem üres szavak. Ezek által létrehozott hirdetés megjelenhet az Instagramon lévő emberek számára még Instagram-fiók nélkül is. Az Instagram a Facebook tulajdona, így ugyanazokkal a célzási képességekkel rendelkezel ezen a közösségi média felületen is. Tehát a hatékonyság megkérdőjelezhetetlen. Az a kérdés, hogy az étterem Facebook-marketingje az ehhez tartozó eszközökkel együtt teljes mértékben ki van-e használva. Hirdetéseid a Facebook Audience Networkben is megjelenhetnek. A közönséghálózat olyan mobilalkalmazások gyűjteménye, ahol a Facebookon használt célzási és mérési eszközökkel lehet hirdetéseket megjeleníteni. A hirdetések megjelenítése az Audience Networkben lényegében kiterjeszti az elérést a Facebookon túl a célzási feltételeknek megfelelő mobilalkalmazásokra is.

Kérdésed van? Keress minket bizalommal Étterem Facebook-marketing






Legfrissebb cikkek


Így termelhetsz profitot Google Cégprofil adatlapoddal
Az emberek többsége előszeretettel böngészi az online véleményeket és más visszajelzéseket mielőtt meghozna egy kisebb vagy nagyobb vásárlói döntést. Ez nem meglepő, hiszen mindenki olyasmire szeretné költeni a pénzét, ami már másnak is bevált (legyen az egy alakformáló tea, egy nyomtató vagy egy online tanfolyam).
Kezd el az ünnepi étterem marketing tervezést most
Az ünnepek olyan időszakok, amikor a vállalkozások valóban ragyoghatnak. És ha most elkezded az ünnepi étterem marketingterved, létrehozhatsz egy olyan kampányt, amely leköti a célközönségét, és több értékesítést eredményez. A nagy cégeknek megvan az az előnyük, hogy sokat tudnak marketingre és reklámra költeni. A kisvállalkozások számára azonban még mindig rengeteg lehetőség van, hogy bekapcsolódjanak az akcióba.
Hírek és szakmai cikkek a gasztromarketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a gasztronómiai és vendéglátóegységeknek! Gyakorlatban is hasznosítható tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a gasztronómia és a vendéglátás területén.

Gasztronómiai marketing az alapoktól

Úgy érzed, éttermed nem kapja meg a kellő figyelmet, amit nagyon is megérdemelne? Az étterem marketing alapja egy erős USP (Unique Selling Proposition), vagyis egy olyan egyedi tulajdonság, ami segít harcba szállni a konkurenciával, és ami az online marketing kommunikációd alapját is képezi. Te megfogalmaztad már éttermed USP-jét?

Online marketing tanácsok éttermek és vendéglátóegységek számára

Egy jó weboldal, keresőoptimalizálás, fizetett hirdetések, PR megjelenések, tartalommarketing, közösségi média marketing… Csak az online marketing néhány területe, amivel egy étterem vagy vendéglátóegység tulajdonosaként, munkatársaként vagy marketingeseként foglalkoznod kell. Segítünk átlátni az online marketing bonyolult összefüggéseit!

Több foglalás a hétköznapokra, több rendezvényhelyszín ajánlatkérés

Határozz meg egy konkrét célt, és építsd fel úgy az online marketing kommunikációdat, hogy az támogassa azok elérését! Sokan vannak ezzel így, de sokan semmit sem tesznek érte. Több foglalást szeretnél a hétköznapokra? Jó lenne rendezvényekkel feltölteni az éttermed? Cikkeink gyakorlati tanácsokkal látnak el!

Kitekintő

Érdekes cikkek és tartalmak, konkrét online marketing tippek és stratégiai tanácsok, hogy stabil online marketing kommunikációval szállhass szembe a konkurenciával, hogy hatékonyan elérd a célközönséged, hogy még több asztalfoglalásra vagy rendezvényhelyszín ajánlatkérésre tehess szert. Ismerd meg cikkeinken keresztül az online marketing kiaknázatlan területeid, töltsd meg végre a vendéglátóegységed!