6 étterem közösségi média marketing trend -Hogyan legyél érdekes a felhasználók számára?
Az étterem marketing folyamatosan növekszik köszönhetően az online rendelések számának növekedése, a visszajelzések, és a közösségi média miatt. Ez utóbbi fontos szerepet játszik az eredmények szempontjából is. Az étterem közösségi média marketing trendje építhető arra, hogy vendégeid kapcsolatba szeretnének lépni az éttermeddel és a többi vendéggel a közösségi médiában. Ez azt jelenti, hogy fokoznod kell a játékot, ösztönözz kétirányú kommunikációt a közösségi média alkotta csatornákon keresztül, és bátoríts a vendégeidet, hogy osszák meg a történetüket és fotójukat a helyről. Mutatjuk hogyan.
Étterem közösségi média marketing trend -Bevezető a közösségi médiába
Ha egy ideje már nem voltál aktív a közösségi média felületeken, vagy csak nagyon ritkán, hellyel-közzel posztoltál, most itt az ideje, hogy ez megváltozzon. Készíts egy posztolási ütemtervet. A bevett gyakorlat a heti kettő, hogy az étterem közösségi média marketing trendek alkalmazása eredményes is legyen. Kísérletezz különböző bejegyzési típusokkal és kampányokkal, hogy lásd mire válaszol a közönséged, de mindig tartsd a kommunikációt a vendégekkel. A közösségi média felhasználók közel 40%-a elvárja a márkáktól, cégektől, hogy egy órán belül válaszoljanak kérdésére, valamint a felhasználók közel 79%-a választ vár 24 órán belül. A tartalom, amit készítesz, függetlenül attól, hogy az bejegyzés, hirdetés, blogolás vagy videó készítése, relatívnak, igaznak és hűnek kell lennie a márkádhoz. Amennyiben egy családi éttermed van használd ki ezt az energiát alkalmazz olyan étterem közösségi média marketing trendet, ami ennek a hangulatnak megfelelő. Amennyiben söröződ van, győződj meg arról, hogy a sörök tökéletesen pozícionáljanak a fényképeken.
Étterem közösségi média marketing -Az első poszt #ételfotó
Az Instagram, amit már a Facebook birtokol, még mindig a legjobb egy étterem számára, ha étel marketinget szeretnénk. A cél, hogy maradjunk modernek ebben segít az étterem közösségi média marketing trendek alkalmazása. Nem vagy korlátozva egy kép, vagy egy videó elképesztő vizuális tartalmának előállításában. A tartalom készítésbe bele foglalhatsz olyanokat is mint például lapozható diavetítéseket, amelyeket GIF-ekkel tudsz még modernebbé tenni. Instagram sztoriban tudsz szavazásokat indítani, amellyel szintén a célközönséggel való kapcsolattartást és az érdeklődést tudod fenntartani. A tökéletes felvételek rögzítése és tartalmak készítése igényel egy kis tervezést, és gyakorlást, de akár megoszthatod azokat a képeket is, amelyeket a vendégek készítettek és megjelölték rajta az éttermet.
Étterem közösségi média marketing -Figyelj a felhasználóra, felhasználó által gyártott tartalom
A felhasználó által gyártott tartalom értékes és azonnal a legegyszerűbben elérhető étterem közösségi média marketing trendje. Ha már meg van a célközönség, akkor bátorítsad őket, hogy meg osszák a képeiket éttermedről. Ha egy új menüpontot vezetsz be, párosíts hozzá képet és egy egyedi hashtaget és bátoríts minden követőd, hogy szavazzon arra, nekik melyik tetszik jobban. Arra is van lehetőséged, hogy megkérdezd vendégeid ők hogyan tennék a rendelésüket különlegessé, amikor már megérkezik hozzájuk az étel? Párosítják egy otthon készített koktéllal? Tányérra teszik, vagy az ételes dobozból eszik meg? Amennyiben a vendégeid fotót posztolnak, mutasd meg őket a közösségi média felületeiden. Ajánlj fel cserébe, ösztönzés képpen, jutalom kódot az elviteles, illetve házhozszállításos rendelésükhöz, amellyel egy kis kedvezményt kaphatnak, vagy jelvényeket a közösségi média felületeken a legkreatívabb feliratkozó címmel. Adj a vendégeknek okot, hogy téged válasszanak, hogy miért is melletted kötelezzék el magukat.
Étterem közösségi média marketing trend -Menj a kulisszák mögé
Vidd a kamerát a konyhába, arra a területre, ahol a felkészülés zajlik egy adott napon, hogy bemutasd hozzávalóid és a személyzetet. Gondolkodj kreatív lehetőségeken (hiszen egy étterem közösségi média marketing trendjéhez elengedhetetlen a kreativitás), amellyel meg tudod osztani az étel mögött rejtőző történetet. A halak vagy más tengerik rendelését közvetlen egy hajóról hozod? Egy gyors Boomerang-ot is posztolhatsz amint egy fogás elkészült és kérdezd meg a követőid, szerintük mi lehet az?
Étterem közösségi média marketing trend -Mutasd be az alkalmazottjaid
Az alkalmazottjaid bemutatása egy nagyon szükséges elismerést ad nekik és ezt az éttermed közösségi média marketing trendjén belül is megteheted. Hát nem hangzik érdekesen? A vendégeidnek egy közelebbi nézőpontot ad, hogy kik is ők és arra bátorítod a csapatod ezzel, hogy ők is tovább posztolják ezzel is növelve az oldal és az étterem forgalmát. Az új ételed feltűnik majd a következő étlap specialitásai közt? Vannak bármilyen rivalizálások, mint egy sport csapaton belül? Kiemelhetsz a munkán kívülálló eredményeket is, mint az érettségi, a főiskola/egyetem elfogadása. Az alkalmazottak ajánlása a branded üzenetének terjeszkedésében is segíthet, mint munkáltató.
Terjeszd a hangulataid, éttermed közösségi média marketing trendjével
A hangulat a kenyere és a vaja az influencereknek, akik különleges szettekben pózolnak legtöbbször egzotikus helyszíneken, ezzel elérve egy érzelmi reakciót a követőiktől. Az étterem közösségi média marketing trendek sok gondolkozásra és egy adott üzenet közvetítésének megfelelő közlési módjára buzdít. A hangulat megteremtéséhez gondolkozz az ételen túl, találj olyan kreatív módot, amely meghatározza az éttermedben átélhető élményt és az érzést. Van olyan helyed, amely tökéletes randevú estékhez egyenesen a naplementével szemben? Mutasd meg egy TikTok stílusú videóval. A bartendered mutatványosan készíti a koktélokat? Mutasd be ezt mind a telefonoddal, beállítva a time-lapse-et, hogy a hatás még nagyobb legyen.
Használd a megfelelő eszközöket az étterem közösségi média marketing trenddel
A kreatív tartalom a kulcsa nem csak egy étterem közösségi média marketing trendjének, hanem mindennek is, de a vendégek boldogságát megtartani kritikus lehet a sikered érdekében. Minden megtekintés és hozzászólás hatással van az online bradeden, szóval a megbízható válaszok kötelezőek. A közösségi média marketing rendszere engedélyezi, hogy kampányokat csinálj, posztold korlátozott időre vonatkozó részletekkel. Biztosíts a vendégeknek hűség pontokat a közösségi médiában való megosztásokért. Adj hozzá egy hírnév menedzsment rendszert és legyen egy ablakos ügyintézésed, amellyel a vendégeiddel tudod tartani a kapcsolatot és kezelni azt. Te már úgy is tudod, hogy az éttermed nagyszerű. Ilyen módon el tudsz kerülni minden hibát és meggyőződni arról, hogy a követőid emlékezni fognak arra, hogy te is nagyszerű vagy.
Nem számít, hogy ezek közül az étterem közösségi média marketing trendek közül melyiket alkalmazod a gyakorlatban, a vendégek úgy is a lehető legjobb élményt szeretnék. Azt biztosítsd mint online, mint személyesen amit elvárnak. Étkezés egy étteremben nem csak arról, szól, hogy remek ételeket együnk. Ez arról is szól, hogy az ott töltött idő is tokéletes legyen. Tegyél erőfeszítést, amely legyen valódi és látni fogod az online közönséged növekedését és a követők vendégekké válását.