Tartalommarketing éttermeknek: a legfontosabb tudnivalók

HU EN

Tartalommarketing éttermeknek – Mit, miért és hogyan?

Amennyiben éttermed egy forgalmas környéken helyezkedik el, bizonyára számos hasonló létesítménnyel vagy kénytelen versengeni a vendégek figyelméért. A tartalommarketing segítségével nem csupán megkülönböztetheted magadat versenytársaidtól, hanem fellelhetőbbé is teheted éttermedet a környéken keresgélők számára.

De miben különbözik a tartalommarketing a marketing hagyományos formáitól és hogyan csináld hatékonyan? Kezdjük az elején.
 
Tartalommarketing éttermeknek

Éttermi tartalommarketing kontra hagyományos marketing

Bizonyára te is észrevetted már, hogy a marketing hagyományos módszerei egyre kevésbé bizonyulnak hatékonynak. Persze az email zuhatagoknak és az online hirdetéseknek még mindig megvan a maguk helye egy cég marketingmixében, de manapság ezek gyakrabban taszítják az ügyfeleket, mint vonzzák őket. Ez annak köszönhető, hogy az ilyen hagyományos marketingformák nem kínálnak elegendő értéket a célközönség számára.

A tartalommarketing ezzel szemben kifejezetten az értékes, hasznos információk megosztására épül. Ennek az az eredménye, hogy a célközönség szívesen tér vissza a későbbiekben még több hasonlóan értékes tartalmakért, egyre közelebbről megismerve ezzel márkádat.
 

A tartalom értékén van a hangsúly

A hétköznapok során ezernyi reklámmal és egyéb marketinganyaggal találkozhatunk, így érthető, hogy ezek a módszerek inkább csak irritálják az embereket. Mi több, nem is képesek úgy kézbesíteni üzeneteidet, mint szeretnéd.
Egy hatékony és megbízható megoldásra lesz tehát szükséged, amivel nem csak felkeltheted célközönséged figyelmét, hanem emészthetővé is teheted számukra mondanivalódat.

Az éttermi tartalommarketing a legjobb módszer erre, függetlenül attól, hogy egy új vagy meglévő márkát szeretnél népszerűsíteni.
 

Éttermi tartalommarketinggel a hitelesség és láthatóság fokozásáért

Ha sikerül összeegyeztetned tartalommarketingedet éttermed átfogó márkaépítési irányelveivel, és valóban értékes tartalmakat kínálsz közönségednek, akkor ezzel sokkal hamarabb elnyerheted bizalmukat, mint más módszerekkel. Ez a megelőlegezett bizalom segít majd abban, hogy a te éttermedet válasszák az alternatívák helyett.

Az emberek többsége az interneten nézelődik, amikor étterembe szeretne menni. Ha sikerül magas pozíciókban megjelenned a Google keresőtalálatai között, akkor jóval több vendégre számíthatsz ezen a csatornán keresztül. Bizonyára te sem szívesen görgetsz sokkal lejjebb a végtelenített találati listákon – biztos lehetsz benne, hogy ez ideális vendégidre sem jellemző. Az emberek általában automatikusan azt feltételezik, hogy az első néhány találat a legjobb a keresésükre.

A tartalommarketinggel ilyen organikus, tehát nem fizetett forgalomra tehetsz szert, hiszen olyan oldalakat készíthetsz éttermed webhelyére, amelyek aztán megjelenhetnek az ilyen releváns keresések találatai között.

 

Keresőoptimalizálási lehetőségek

A fentebb említett fokozott fellelhetőséghez nélkülözhetetlen, de nem elég értékes tartalmakat feltölteni. Az éttermi tartalommarketing kéz a kézben jár a SEO-val, azaz a keresőoptimalizálással. A lényegében SEO különféle módszerek gyűjtőneve, amelyek célja, hogy webhelyedre minél több releváns érdeklődésű felhasználó (lehetséges vendég) találjon rá a Google és más keresőmotorok segítségével.

A tartalmakban kulcsszókat helyezhetsz el, illetve linképítéshez is használhatod őket, amelyek mind a SEO fontos elemeit képezik.
 

Egy éttermi tartalommarketing-stratégia összeállítása

Egy éttermi tartalommarketing-stratégia magába foglalja a webhelyedre feltöltött cikkeket, a közösségi bejegyzéseket és minden egyéb tartalmat is, amivel valamilyen értéket kínálsz célközönségednek.

Lássuk tehát nagyvonalakban, hogy hogyan állíthatsz össze egy saját tartalommarketing-stratégiát éttermed számára.
 

1. Hozz létre egy tartalomnaptárt

Egy tartalomnaptár pontosan az, aminek hangzik. Feljegyezheted benne, hogy ki, mikor milyen tartalmakat kell elkészítsen, illetve hogyan és hol publikálod majd ezeket.

Ez segít betartani a határidőket, illetve elkerülni az ütközéseket és az üres időszakokat. Mindemellett lehetővé teszi, hogy előre készülj a tartalmakkal.



2. Indíts blogot éttermednek

Második lépésként hozz létre egy blogot éttermed webhelyén. Itt zajlik majd éttermi tartalommarketinged nagy része. Olyan cikkeket kell készíts blogodra, amelyek valóban érdeklik célközönségedet – ezek szólhatnak éttermedről, a fogásaidról, vagy éppen a közelben történő eseményekről is.
Ezek a blogcikkek biztosítják majd a fent említett SEO keretét, hiszen megannyi releváns kulcsszót célozhatsz meg bennük, amikre aztán éttermed webhelye megjelenhet a Google találatai között.
 

3. Készíts minőségi tartalmakat

A tartalom – nem meglepő módon – a tartalommarketing középpontját képezi, ezért érdemes kellő befektetéssel tervezni rá. A legjobb, ha egy tapasztalt szövegíró segítségét kéred, aki webes, keresőoptimalizált tartalmak elkészítésére szakosodott.

Szóval milyen tartalmakra kell itt gondolni?


Az ételektől készült képek
A fogásokról készült étvágygerjesztő képek alapvető tartalmak egy étterem marketinges repertoárjában. Mutasd be kínálatod legjavát és meséld el éttermed történetét jobbnál-jobb minőségű képekkel. Ezek a képek blogodon, illetve persze közösségi profiljaidon is megjelenhetnek, hogy az érdeklődők lássák, mire számíthatnak tőled.


Videók
A videók a mai napig a legnépszerűbb tartalomtípusok közé tartoznak. Bemutathatod velük éttermedet, személyzetedet, fogásaidat, illetve interjúkat is készíthetsz a szakácsokkal vagy azokkal a partnerekkel, akiktől a kiváló minőségű alapanyagokat szerzed be.


Cikkek
Blogodra rendszeresen kell cikkeket feltöltened, ezzel is bizonyítva a Google algoritmusa számára, hogy aktívan foglalkozol webhelyeddel.


Receptek
Néhány egyszerű de nagyszerű recept megosztásával már az előtt bizonyíthatod az érdeklődők számára éttermed gasztronómiai színvonalát, hogy ellátogatnának hozzád.


Helyi események
Ossz meg információkat és hasznos tudnivalókat a közelben zajló vagy készülődő eseményekről, hogy az ezekre kíváncsi keresőknek is megjelenhessen éttermed webhelye a Google találatai között.


Élő közvetítések
Valamennyi közösségi platform lehetőséget kínál élő közvetítésre. Jelentkezz be a konyhából, hogy megmutasd az embereknek, mi zajlik a színfalak mögött. A modern vendégek nagyra értékelik az efféle őszinteséget.
 

4. Népszerűsítsd tartalmaidat

Miután sikerült elkészítened néhány kiváló tartalmat, értesítsd róla az embereket a közösségi médián és/vagy egy hírlevél formájában.
Habár a SEO segít majd, hogy többen találjanak rád a Google-on keresztül, óriási pazarlás lenne elkészíteni ezeket a tartalmakat úgy, hogy nem osztod meg őket minden erre alkalmas felületen.
 

5. Kövesd figyelemmel teljesítményedet


Már az első perctől kezdve figyeld meg, hogy hogyan teljesítenek tartalmaid. Csak így fogod tudni megállapítani, hogy megfelelő ütemben és irányban haladsz-e kitűzött céljaid felé.
Minden platform kínál megtekintési, megosztási és egyéb statisztikákat, amelyek a tartalmak népszerűségét tükrözik. Webhelyeden e mellett a konverziós adatokat is érdemes figyelni, hogy lásd, mely tartalmak ösztönzik asztalfoglalásra az érdeklődő látogatókat.
 

6. Folyamatosan tökéletesítsd éttermi tartalomstratégiádat


Ahogyan követed kampányod teljesítményét, úgy látod majd, hogy hol van szükség javításokra és módosításokra. Hagyj teret stratégiádban némi rugalmasságra, hiszen sosem tudhatod, hogy mi lesz igazán sikeres, vagy mikor érkezik egy új trend, amit érdemes lesz kihasználni.













 

Étterem online marketing hírek

Válogass a legfrisseb hírek és újdonságok közül, építsd fel éttermed, bárod, kávézód
vagy bármilyen típusú vendéglátóegységed online marketingjét!

További bejegyzések