Miért olyan fontos a SEO (azaz a keresőoptimalizálás) éttermed számára is?
A SEO-t, vagyis a keresőoptimalizálást nehéz elkerülni, ha valaki az online marketinggel foglalkozik, de vajon miért? Miért beszél róla az összes marketinges cikk és miért fektetnek bele óriási összegeket a kisebb és nagyobb vállalatok is? Ezekre a kérdésekre kínálunk ma egyértelmű válaszokat.
Mi az a SEO?
A SEO az angol „search engine optimization” (magyarul „keresőoptimalizálás) kifejezés elterjedt rövidítése. A SEO egy olyan stratégia, amely különféle eszközök és módszerek segítségével igyekszik láthatóbbá tenni egy webhelyet az online kereső felhasználók számára. Ha például valaki a Google-hoz fordul, hogy rátaláljon valamire az interneten, a SEO lehetővé teszi, hogy egy cég a legelső találatok között jelenhessen meg a kereső felhasználó számára.
Miért olyan fontos a SEO éttermed számára is?
A SEO láthatóbbá a cégeket az online kereső felhasználók számára a különböző keresőmotorok (pl. a Google) találati oldalain. A B2C ügyfelek durván 81%-a, és a B2B ügyfelek 94%-a használ valamilyen keresőmotort, mielőtt meghozná vásárlói döntését, ezért ha egy márka nem jelenik meg a találatok között, akkor súlyosan lemaradhat a versenymezőnyétől.
Minél magasabbra kerül egy márka a találatok között, annál több kattintást és forgalmat kap a kereső felhasználóktól, hiszen az emberek hozzászoktak, hogy a Google a legjobb találatokat kínálja a legelőkelőbb pozíciókban.
Egy jó SEO stratégia tehát lehetővé teszi a márkák számára, hogy jól látható helyen pozícionálják magukat és tartalmaikat a Google és más keresőmotorok találati oldalain, valahányszor a felhasználók olyasmire keresnek rá, amikkel ezek a cégek foglalkoznak. Ez a láthatóság fokozott forgalmat, a forgalom pedig új ügyfeleket jelent majd.
Ha szeretnéd kihasználni a SEO előnyeit, de nem tudod hogyan fogj neki, IDE kattintva kérheted ajánlatunkat!
Miből áll a SEO?
A SEO az online marketing egy összetett tudományága, amely folyamatosan változik. Ez részben a technológia fejlődésének, részben pedig a felhasználók keresési szokásainak köszönhető, amelyek manapság egészen máshogy néznek ki, mint 10-20 évvel ezelőtt.
Alapjában véve a keresőoptimalizálás úgynevezett on-page SEO és off-page SEO feladatokra osztható, amelyekre minden esetben figyelmet kell fordítani.
Az on-page SEO a webhelyen, pontosabban annak oldalain végzett optimalizálási feladatokat jelenti. Ide tartozik többek között a minőségi tartalmak elkészítése, illetve a kulcsszavak stratégiai használata ezekben a tartalmakban, ezzel informálva a keresőmotorokat azok témájáról. A kulcsszavak általában a tartalomban és a meta mezőkben kell, hogy jelen legyenek. Szintén fontos a weboldalak közötti hivatkozásszerkezet logikus kiépítése is, hogy a keresőmotorok tudják, mely tartalmak kapcsolódnak egymáshoz.
A webhelyen végzett, ámbár inkább a technikai SEO kategóriájába tartozik a sebesség optimalizálása is. Ez különösen fontos, hiszen a keresőmotorok zöme manapság már a gyorsabb webhelyeket részesíti előnyben, amikor összeválogatja a legelső találatokat.
Az off-page SEO a másik nagyobb kategória, ami a webhelyen kívül végzett optimalizálásra utal. Ezek közül a linképítés a legfontosabb feladat, ugyanis a Google főleg a weboldalakra más webhelyekről mutató hivatkozások (úgynevezett visszahivatkozások) alapján dönti el, hogy egy-egy tartalom mennyire hiteles és értékes. Ehhez első sorban kiváló minőségű tartalmakra lesz szükség, amikre aztán mások előszeretettel hivatkoznak saját webhelyükről is. Ebben persze sokat segíthet, ha közvetlenül is felkeresed őket.