SEO fontossága: ezért fontos, hogy éttermed weboldala keresőoptimalizált legyen!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Miért olyan fontos a SEO (azaz a keresőoptimalizálás) éttermed számára is?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért olyan fontos a SEO (azaz a keresőoptimalizálás) éttermed számára is?


2022/02/09

A SEO-t, vagyis a keresőoptimalizálást nehéz elkerülni, ha valaki az online marketinggel foglalkozik, de vajon miért? Miért beszél róla az összes marketinges cikk és miért fektetnek bele óriási összegeket a kisebb és nagyobb vállalatok is? Ezekre a kérdésekre kínálunk ma egyértelmű válaszokat.

seo fontossága

Mi az a SEO?

A SEO az angol „search engine optimization” (magyarul „keresőoptimalizálás) kifejezés elterjedt rövidítése. A SEO egy olyan stratégia, amely különféle eszközök és módszerek segítségével igyekszik láthatóbbá tenni egy webhelyet az online kereső felhasználók számára. Ha például valaki a Google-hoz fordul, hogy rátaláljon valamire az interneten, a SEO lehetővé teszi, hogy egy cég a legelső találatok között jelenhessen meg a kereső felhasználó számára.

 



Miért olyan fontos a SEO éttermed számára is?

A SEO láthatóbbá a cégeket az online kereső felhasználók számára a különböző keresőmotorok (pl. a Google) találati oldalain. A B2C ügyfelek durván 81%-a, és a B2B ügyfelek 94%-a használ valamilyen keresőmotort, mielőtt meghozná vásárlói döntését, ezért ha egy márka nem jelenik meg a találatok között, akkor súlyosan lemaradhat a versenymezőnyétől.
Minél magasabbra kerül egy márka a találatok között, annál több kattintást és forgalmat kap a kereső felhasználóktól, hiszen az emberek hozzászoktak, hogy a Google a legjobb találatokat kínálja a legelőkelőbb pozíciókban.


Egy jó SEO stratégia tehát lehetővé teszi a márkák számára, hogy jól látható helyen pozícionálják magukat és tartalmaikat a Google és más keresőmotorok találati oldalain, valahányszor a felhasználók olyasmire keresnek rá, amikkel ezek a cégek foglalkoznak. Ez a láthatóság fokozott forgalmat, a forgalom pedig új ügyfeleket jelent majd.

 

Ha szeretnéd kihasználni a SEO előnyeit, de nem tudod hogyan fogj neki, IDE kattintva kérheted ajánlatunkat! 

 

Miből áll a SEO?

A SEO az online marketing egy összetett tudományága, amely folyamatosan változik. Ez részben a technológia fejlődésének, részben pedig a felhasználók keresési szokásainak köszönhető, amelyek manapság egészen máshogy néznek ki, mint 10-20 évvel ezelőtt.


Alapjában véve a keresőoptimalizálás úgynevezett on-page SEO és off-page SEO feladatokra osztható, amelyekre minden esetben figyelmet kell fordítani.
Az on-page SEO a webhelyen, pontosabban annak oldalain végzett optimalizálási feladatokat jelenti. Ide tartozik többek között a minőségi tartalmak elkészítése, illetve a kulcsszavak stratégiai használata ezekben a tartalmakban, ezzel informálva a keresőmotorokat azok témájáról. A kulcsszavak általában a tartalomban és a meta mezőkben kell, hogy jelen legyenek. Szintén fontos a weboldalak közötti hivatkozásszerkezet logikus kiépítése is, hogy a keresőmotorok tudják, mely tartalmak kapcsolódnak egymáshoz.
A webhelyen végzett, ámbár inkább a technikai SEO kategóriájába tartozik a sebesség optimalizálása is. Ez különösen fontos, hiszen a keresőmotorok zöme manapság már a gyorsabb webhelyeket részesíti előnyben, amikor összeválogatja a legelső találatokat.


Az off-page SEO a másik nagyobb kategória, ami a webhelyen kívül végzett optimalizálásra utal. Ezek közül a linképítés a legfontosabb feladat, ugyanis a Google főleg a weboldalakra más webhelyekről mutató hivatkozások (úgynevezett visszahivatkozások) alapján dönti el, hogy egy-egy tartalom mennyire hiteles és értékes. Ehhez első sorban kiváló minőségű tartalmakra lesz szükség, amikre aztán mások előszeretettel hivatkoznak saját webhelyükről is. Ebben persze sokat segíthet, ha közvetlenül is felkeresed őket.
 

 

 







Legfrissebb cikkek


Étterem marketing -Egy történet elmesélése az étlappal
Az utolsó két évben az étterem marketinggel szemben felvette a versenyt a járvány és az azzal járó intézkedések, de most, az éttermeknek meg van az a szabadságuk, hogy arra fókuszáljanak mit is tudnak ők ajánlani az embereknek. Egy történet elmondása minden olyan ponton, amivel érintkezik a vendég, olyan értékes élményt nyújthat számára, ami arra ösztönözi majd, hogy visszatérő, akár törzsvendéggé váljon.
6 étterem közösségi média marketing trend -Hogyan legyél érdekes a felhasználók számára?
Az étterem marketing folyamatosan növekszik köszönhetően az online rendelések számának növekedése, a visszajelzések, és a közösségi média miatt. Ez utóbbi fontos szerepet játszik az eredmények szempontjából is. Az étterem közösségi média marketing trendje építhető arra, hogy vendégeid kapcsolatba szeretnének lépni az éttermeddel és a többi vendéggel a közösségi médiában. Ez azt jelenti, hogy fokoznod kell a játékot, ösztönözz kétirányú kommunikációt a közösségi média alkotta csatornákon keresztül, és bátoríts a vendégeidet, hogy osszák meg a történetüket és fotójukat a helyről. Mutatjuk hogyan.
Gasztonómia marketing -Hogyan építs saját márkát
A gasztronómia marketingje egy kicsit összetettebb. Az étel és a kultúra kombinációja, de sokan úgy vallják a kettő együtt. Azonban, mint mindenhez, ehhez is elengedhetetlen tényező a marketing, de legfőképp egy saját brand. Nem elég, ha sok vásárlód van próbálj a „nagy halak” -ra is koncentrálni. Egy sikeres márka felépítése után már nem az dönt, hogy kikkel kell együtt dolgoznod. Építsd fel a branded megfelelően a gasztronómia marketing trükkjeivel és legyél te az, akivel együtt akarnak dolgozni, akiért versengenek az ügyfelek. Fontos, hogy legyél tudatos! A határozottság, a pontosság, és a tudatosság mind a gasztronómia marketingen fog megtérülni.
Hírek és szakmai cikkek a gasztromarketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a gasztronómiai és vendéglátóegységeknek! Gyakorlatban is hasznosítható tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a gasztronómia és a vendéglátás területén.

Gasztronómiai marketing az alapoktól

Úgy érzed, éttermed nem kapja meg a kellő figyelmet, amit nagyon is megérdemelne? Az étterem marketing alapja egy erős USP (Unique Selling Proposition), vagyis egy olyan egyedi tulajdonság, ami segít harcba szállni a konkurenciával, és ami az online marketing kommunikációd alapját is képezi. Te megfogalmaztad már éttermed USP-jét?

Online marketing tanácsok éttermek és vendéglátóegységek számára

Egy jó weboldal, keresőoptimalizálás, fizetett hirdetések, PR megjelenések, tartalommarketing, közösségi média marketing… Csak az online marketing néhány területe, amivel egy étterem vagy vendéglátóegység tulajdonosaként, munkatársaként vagy marketingeseként foglalkoznod kell. Segítünk átlátni az online marketing bonyolult összefüggéseit!

Több foglalás a hétköznapokra, több rendezvényhelyszín ajánlatkérés

Határozz meg egy konkrét célt, és építsd fel úgy az online marketing kommunikációdat, hogy az támogassa azok elérését! Sokan vannak ezzel így, de sokan semmit sem tesznek érte. Több foglalást szeretnél a hétköznapokra? Jó lenne rendezvényekkel feltölteni az éttermed? Cikkeink gyakorlati tanácsokkal látnak el!

Kitekintő

Érdekes cikkek és tartalmak, konkrét online marketing tippek és stratégiai tanácsok, hogy stabil online marketing kommunikációval szállhass szembe a konkurenciával, hogy hatékonyan elérd a célközönséged, hogy még több asztalfoglalásra vagy rendezvényhelyszín ajánlatkérésre tehess szert. Ismerd meg cikkeinken keresztül az online marketing kiaknázatlan területeid, töltsd meg végre a vendéglátóegységed!