Minden a kreativitáson múlik: tippek, amikkel még több vendéget csábíthatsz éttermedbe
Amikor elkezdtem írni ezt a cikket, az első mondatot úgy akartam megfogalmazni, hogy “manapság az emberek szinte kizárólag az internetet használják, ha éttermet keresnek”, de ez nagy tévedés lett volna. A “szinte” kifejezés tökéletesen felesleges a mondatba, annyira elenyésző azoknak a száma, akik bárhol máshol igyekeznek éttermet találni maguknak. Ez alapján nem lehet kérdés: KELL online marketing az éttermednek, ráadásul nem is akármilyen. Összegyűjtöttünk néhány egyszerű, de annál hatékonyabb marketing tippet, amik segítenek benne, hogy még több vendége lehessen éttermednek!
Nyiss az influencer marketing felé
Érdemes olyan influencereket keresned, akik szívesen foglalkoznak gasztronómiával vagy turizmussal, és lehetőleg hitelesen kommunikálnak követőikkel. Fontos, hogy alaposan tervezd meg ezeket az együttműködéseket, és járj utána annak is, mit várhatsz az adott influencertől. Sok esetben érdemes egy kevesebb követőszámmal rendelkező véleményvezért választani, mert egyrészt olcsóbbak, másrészt gyakran sokkal jobban tudják aktivizálni a követőiket, mint nagyobb társaik, hiszen sokkal “közelebbi” kapcsolatot ápolnak velük. Kérd meg az influencert, hogy használja a népszerű hashtageket, jelölje meg éttermed profilját, és töltsön fel legalább 2-3 képet az éttermedről, és az ott elfogyasztott fogásról.
Légy kreatív a közösségi média felületeken, rendezz játékokat
Mindenki szeret játszani, nyerni pedig méginkább. Rendezz játékokat, versenyeket, nyereményjátékokat vagy különféle kihívásokat, akár rendszeresen is. A részvétel feltételei legyenek egyértelműek, és lehetőleg könnyedén eleget lehessen tenni nekik. Ennek köszönhetően éttermed híre azoknak a felhasználóknak az ismerőseihez is eljuthat, akik részt vesznek a játékban. Kérd meg például a felhasználókat, hogy a játékban való részvételért jelöljék meg két ismerősüket kommentben, akivel szívesen ellátogatnának hozzád. Jó eséllyel növelheted követőid számát és sok-sok potenciális vendéghez eljuthatsz.
Szerezz tartalmakat a vendégeidtől
Képek, videók, avgy bármilyen tartalmak, amiket vendégeid gyártottak éttermeddel kapcsolatban, és amelyek segíthetik online marketing kommunikációdat is. Tudtad, hogy 10-ből 9 fő jobban hisz egy korábbi, számára ismeretlen ügyfél véleményének, mint annak, amit a cég kommunikál magáról? Legyen tehát célod az, hogy minél több felhasználói tartalmat szerezz a vendégektől, például úgy, hogy az étteremben valamilyen módon felhívod figyelmüket egy saját hashtag-re, és megkéred őket rá, hogy használják is azt, ha az éttermeddel kapcsolatban posztolnak. Így könnyedén megtalálod majd őket az interneten, és meg is kérdezheted őket, hogy megjeleníteheted-e azokat a weboldaladon is, hogy az oda látogató felhasználók is megtalálják őket.
Készíts egy jó blogot, legyen egy jó weboldalad
Nem győzzük eléggé hangsúlyozni, milyen fontos is egy jó blog a weboldaladon. Ezzel nem csak weboldalad keresőoptimalizáltságát segíted elő, de a hiteles, informatív, értékes és érdekes tartalmakkal sok-sok felhasználóhoz elérhetsz, és azokat foglaló vendégekké alakíthatod át. Tölts fel recepteket, leírásokat a környéken elérhető látnivalókról és programlehetőségekről, mutass be rendezvényszervezési tippeket.
Foglalkozz a helyi SEO-val
Az egyik legfontosabb éttermi marketing technika nem más, mint a helyi SEO. Célja az, hogy éttermed megjelenjen a Google adott környékre vonatkozó legrelevánsabb találatai között, valahányszor a felhasználó helyi keresést indít. A SEO, vagy keresőoptimalizálás persze nem egyszerű feladat, ezesetben azt javasoljuk, hogy keress fel egy szakembert, aki segít ebben.