Online marketing tippek éttermeknek: Kreatív online marketing technikák, amik még több vendéget csábíthatnak éttermedbe

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Minden a kreativitáson múlik: tippek, amikkel még több vendéget csábíthatsz éttermedbe

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Minden a kreativitáson múlik: tippek, amikkel még több vendéget csábíthatsz éttermedbe


2020/05/05
ÉOM

Amikor elkezdtem írni ezt a cikket, az első mondatot úgy akartam megfogalmazni, hogy “manapság az emberek szinte kizárólag az internetet használják, ha éttermet keresnek”, de ez nagy tévedés lett volna. A “szinte” kifejezés tökéletesen felesleges a mondatba, annyira elenyésző azoknak a száma, akik bárhol máshol igyekeznek éttermet találni maguknak. Ez alapján nem lehet kérdés: KELL online marketing az éttermednek, ráadásul nem is akármilyen. Összegyűjtöttünk néhány egyszerű, de annál hatékonyabb marketing tippet, amik segítenek benne, hogy még több vendége lehessen éttermednek!

Több vendég az étteremben

Nyiss az influencer marketing felé

Érdemes olyan influencereket keresned, akik szívesen foglalkoznak gasztronómiával vagy turizmussal, és lehetőleg hitelesen kommunikálnak követőikkel. Fontos, hogy alaposan tervezd meg ezeket az együttműködéseket, és járj utána annak is, mit várhatsz az adott influencertől. Sok esetben érdemes egy kevesebb követőszámmal rendelkező véleményvezért választani, mert egyrészt olcsóbbak, másrészt gyakran sokkal jobban tudják aktivizálni a követőiket, mint nagyobb társaik, hiszen sokkal “közelebbi” kapcsolatot ápolnak velük. Kérd meg az influencert, hogy használja a népszerű hashtageket, jelölje meg éttermed profilját, és töltsön fel legalább 2-3 képet az éttermedről, és az ott elfogyasztott fogásról.

 



Légy kreatív a közösségi média felületeken, rendezz játékokat

Mindenki szeret játszani, nyerni pedig méginkább. Rendezz játékokat, versenyeket, nyereményjátékokat vagy különféle kihívásokat, akár rendszeresen is. A részvétel feltételei legyenek egyértelműek, és lehetőleg könnyedén eleget lehessen tenni nekik. Ennek köszönhetően éttermed híre azoknak a felhasználóknak az ismerőseihez is eljuthat, akik részt vesznek a játékban. Kérd meg például a felhasználókat, hogy a játékban való részvételért jelöljék meg két ismerősüket kommentben, akivel szívesen ellátogatnának hozzád. Jó eséllyel növelheted követőid számát és sok-sok potenciális vendéghez eljuthatsz.

 

Szerezz tartalmakat a vendégeidtől

Képek, videók, avgy bármilyen tartalmak, amiket vendégeid gyártottak éttermeddel kapcsolatban, és amelyek segíthetik online marketing kommunikációdat is. Tudtad, hogy 10-ből 9 fő jobban hisz egy korábbi, számára ismeretlen ügyfél véleményének, mint annak, amit a cég kommunikál magáról? Legyen tehát célod az, hogy minél több felhasználói tartalmat szerezz a vendégektől, például úgy, hogy az étteremben valamilyen módon felhívod figyelmüket egy saját hashtag-re, és megkéred őket rá, hogy használják is azt, ha az éttermeddel kapcsolatban posztolnak. Így könnyedén megtalálod majd őket az interneten, és meg is kérdezheted őket, hogy megjeleníteheted-e azokat a weboldaladon is, hogy az oda látogató felhasználók is megtalálják őket.

 

Készíts egy jó blogot, legyen egy jó weboldalad

Nem győzzük eléggé hangsúlyozni, milyen fontos is egy jó blog a weboldaladon. Ezzel nem csak weboldalad keresőoptimalizáltságát segíted elő, de a hiteles, informatív, értékes és érdekes tartalmakkal sok-sok felhasználóhoz elérhetsz, és azokat foglaló vendégekké alakíthatod át. Tölts fel recepteket, leírásokat a környéken elérhető látnivalókról és programlehetőségekről, mutass be rendezvényszervezési tippeket.

 

Foglalkozz a helyi SEO-val

Az egyik legfontosabb éttermi marketing technika nem más, mint a helyi SEO. Célja az, hogy éttermed megjelenjen a Google adott környékre vonatkozó legrelevánsabb találatai között, valahányszor a felhasználó helyi keresést indít. A SEO, vagy keresőoptimalizálás persze nem egyszerű feladat, ezesetben azt javasoljuk, hogy keress fel egy szakembert, aki segít ebben.




Étterem marketing Gasztromarketing Online marketing stratégia éttermeknek



Legfrissebb cikkek


Étterem marketing trend az iskolakezdéshez
A nyár az éttermek élénk szezonja, tele promóciós lehetőségekkel és étterem marketing trendekkel. Hosszú a nappal, jó az idő, a gyerekek és a tinédzserek nem járnak iskolába, és óriási a bevételi lehetőség. Ne félj ha vége ennek a szezonnak, mert az iskolába való visszatérés a sarkon van, és az évnek ebben az időszakában rengeteg promóciós lehetőség adódik.
3+1 tipp az étterem Facebook-marketing fellendítéséhez 2022-re
A Facebook elérése és léptéke hatalmas. A vállalkozások összességében több mint 2,3 milliárd havi aktív felhasználó elérésére képesek a Facvebookon. Egy étterem Facebook-marketingje nagyszerű eszköz a megcélzott ügyfelek eléréséhez, mivel minden hirdetés nagymértékben testre szabható. A hirdetés létrehozásakor a hely, a demográfiai és a profiladatok alapján számos lehetőség közül választhatsz, hogy eldöntsd, kik lássák a hirdetést. Ezután beállíthatod az étterem Facebook-marketingje költségkeretét, és meghatározhatod, hogy a hirdetés mennyi ideig fog megjelenni ezen a közösségi média platformon. Azt is kiválaszthatod, hogy milyen típusú elköteleződést szeretnél ezzel a hirdetési kampánnyal ösztönözni pl.: kattintások, megtekintések, megjelenítések, kedvelések, megosztások, amelyek a Facebook algoritmusát e célok felé irányítják.
3+1 tipp az étterem Facebook-marketing fellendítéséhez 2022-re
A Facebook elérése és léptéke hatalmas. A vállalkozások összességében több mint 2,3 milliárd havi aktív felhasználó elérésére képesek a Facvebookon. Egy étterem Facebook-marketingje nagyszerű eszköz a megcélzott ügyfelek eléréséhez, mivel minden hirdetés nagymértékben testre szabható. A hirdetés létrehozásakor a hely, a demográfiai és a profiladatok alapján számos lehetőség közül választhatsz, hogy eldöntsd, kik lássák a hirdetést. Ezután beállíthatod az étterem Facebook-marketingje költségkeretét, és meghatározhatod, hogy a hirdetés mennyi ideig fog megjelenni ezen a közösségi média platformon. Azt is kiválaszthatod, hogy milyen típusú elköteleződést szeretnél ezzel a hirdetési kampánnyal ösztönözni pl.: kattintások, megtekintések, megjelenítések, kedvelések, megosztások, amelyek a Facebook algoritmusát e célok felé irányítják.
Hírek és szakmai cikkek a gasztromarketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a gasztronómiai és vendéglátóegységeknek! Gyakorlatban is hasznosítható tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a gasztronómia és a vendéglátás területén.

Gasztronómiai marketing az alapoktól

Úgy érzed, éttermed nem kapja meg a kellő figyelmet, amit nagyon is megérdemelne? Az étterem marketing alapja egy erős USP (Unique Selling Proposition), vagyis egy olyan egyedi tulajdonság, ami segít harcba szállni a konkurenciával, és ami az online marketing kommunikációd alapját is képezi. Te megfogalmaztad már éttermed USP-jét?

Online marketing tanácsok éttermek és vendéglátóegységek számára

Egy jó weboldal, keresőoptimalizálás, fizetett hirdetések, PR megjelenések, tartalommarketing, közösségi média marketing… Csak az online marketing néhány területe, amivel egy étterem vagy vendéglátóegység tulajdonosaként, munkatársaként vagy marketingeseként foglalkoznod kell. Segítünk átlátni az online marketing bonyolult összefüggéseit!

Több foglalás a hétköznapokra, több rendezvényhelyszín ajánlatkérés

Határozz meg egy konkrét célt, és építsd fel úgy az online marketing kommunikációdat, hogy az támogassa azok elérését! Sokan vannak ezzel így, de sokan semmit sem tesznek érte. Több foglalást szeretnél a hétköznapokra? Jó lenne rendezvényekkel feltölteni az éttermed? Cikkeink gyakorlati tanácsokkal látnak el!

Kitekintő

Érdekes cikkek és tartalmak, konkrét online marketing tippek és stratégiai tanácsok, hogy stabil online marketing kommunikációval szállhass szembe a konkurenciával, hogy hatékonyan elérd a célközönséged, hogy még több asztalfoglalásra vagy rendezvényhelyszín ajánlatkérésre tehess szert. Ismerd meg cikkeinken keresztül az online marketing kiaknázatlan területeid, töltsd meg végre a vendéglátóegységed!