Éttermi marketing: 9 tipp, hogy lépést tudj tartani a trendekkel!

Főoldal > 9 tanács a hatékony éttermi marketinghez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

9 tanács a hatékony éttermi marketinghez


2021/03/02
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Az éttermi marketing világa rengeteget változott az elmúlt évek során, ami első sorban a digitális technológiák elterjedésének köszönhető (ha eltekintünk a világ jelenlegi helyzetétől). Manapság már nem csak a szájhagyomány által terjed az étkezdék jó (vagy rossz) híre, hiszen az internet is egy fontos marketingeszközzé válta az étteremtulajdonosok számára. Mi több, a legtöbb étterem már évek óta kihasználja a digitális média és a modern mobiltechnológiák kínálta lehetőségeket.

Éttermi marketing tippek

Bizony, az éttermek sikere ma már nem csak azon múlik, hogy hol készülnek a legfinomabb fogások, vagy épp hol a legjobbak az árak – az interneten is képviselned kell létesítményedet, hogy új vendégeket csábíthass asztalaidhoz. Az alábbiakban olyan éttermi marketingtaktikákat sorolunk fel, amelyek pontosan ebben segítenek majd, amint a világ visszatér a régi kerékvágásba!

 



1. Használd a közösségi médiát

Amikor az éttermek végre újra kinyithatnak, a közösségi platformok ismét megtelnek majd ínycsiklandó fogásokról készült képekkel. A közösségi média a hétköznapi élet szerves részévé vált, és az emberek gyakran a Facebookon, vagy épp az Instagramon ismerkednek meg új márkákkal, szórakozóhelyekkel és persze éttermekkel is. Ha tehát azt szeretnéd, hogy minél több új vendég lépje át küszöbödet, akkor ezeken a platformokon is jelen kell lenned.


Tény, hogy manapság temérdek közösségi hálózat közül válogathatsz éttermi marketingedhez, de igazság szerint elég, ha a Facebookra és az Instagramra összpontosítod erőforrásaidat. Ezek a vizuális platformok mind képek, mind pedig rövid videós tartalmak megosztására is ideálisak.

 

2. Készíts egy jó webhelyet

Egy webhely online éttermi marketinged legfontosabb eszköze, amely nélkül nem igazán érvényesítheted márkádat a digitális világban. Egy jó webhellyel temérdek új, lehetséges vendéget érhetsz el, hiszen egyszerűbbé teszi az éhes internetezők számára, hogy rátaláljanak éttermedre.


Igen, egy ilyen webhely összeállítása sok munkát igényel, de ez a befektetett munka és pénz semmiség ahhoz a forgalomhoz képest, amelyet az online kereső felhasználók biztosítanak majd étkezdéd számára. A webhely elkészítését persze ki is szervezheted egy tapasztalt marketingügynökségnek – sőt, ha úgy gondolod a későbbiekben szeretnél a SEO-val foglalkozni (márpedig miért ne szeretnél,  hiszen ez az egyik leghatékonyabb eszköz!), akkor kifejezetten érdemes már a tervezésbe is bevonni az ügynökséget. Ezt megteheted IDE kattintva, hiszen az éttermi marketing és az éttermi weboldalak kedvenc projektjeink közé tartozik! 

 

3. Rendezz versenyeket

Néhány kreatív versennyel sokkal népszerűbbé teheted éttermedet az internet világában. Ehhez érdemes olyan versenyeket rendezni, amelyek egyszerre zajlanak offline és online közegben. Például: a vendégeidnek az éttermedben kell egy képet készíteniük valamiről, majd megosztaniuk azt egy márkás, kifejezetten a versenyhez kapcsolódó hashtaggel.


Ez temérdek úgynevezett felhasználói tartalmat termel majd éttermed számára, tehát a munka nagy részét vendégeid végzik majd helyetted. A verseny nyereménye lehet például egy ingyenes vacsora, egy ajándékutalvány, vagy bármi más – a lényeg, hogy a versenyzőknek is megérje nevezni!

 

4. Ne feledkezz meg az email marketingről

Éttermi marketingedben az emailekről sem szabad megfeledkezned. Ehhez mindenek előtt egy email listát kell összegyűjtened olyan feliratkozókból, akik önszántukból adták meg neked elérhetőségüket. Ehhez mindenképpen kínálj nekik egy űrlapot éttermed webhelyén, illetve személyesen is megkérheted őket, amikor betérnek éttermedbe (habár ez kevésbé fontos, mint az online űrlap).


Az email marketing egy nagyszerű taktika arra, hogy újra és újra visszacsalogasd vendégeidet éttermedbe. Megmutathatod nekik legújabb fogásaidat, vagy akár kedvezményes ajánlatokat is kiküldhetsz nekik.

 

5. Kérd influencerek segítségét

Az éttermi marketing egyik legsikeresebb trendje az utóbbi években kétségtelenül az influencer marketing. Ennek lényege, hogy olyan népszerű személyeket hívsz meg éttermedbe, akiket sokan követnek az interneten.


Az ilyen úgynevezett influencerek képesek befolyásolni követőik véleményét, ezért ha valami pozitívat mondanak éttermedről (pl. megosztanak róla egy-két képet, vagy videót), akkor garantáltan többen érdeklődnek majd márkád iránt!


A publicitásért cserébe egy ingyenes étkezést vagy egy előre megbeszélt összeget is felajánlhatsz.

 

6. Juss be az éttermi alkalmazások adatbázisaiba

A fokozódó keresletnek köszönhetően az elmúlt évek során több éttermi alkalmazás is napvilágot látott. Ezek az appok lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy pillanatok éttermeket találjanak a közelükben anélkül, hogy online kellene keresgélniük őket.
Vedd fel tehát a kapcsolatot az ilyen alkalmazásokkal, és biztosítsd, hogy a te éttermedre is rálelhessenek éhes felhasználóik!
 

7. Alkalmazz közösségi fizetést

Sokan azért térnek be új egy étterembe, mert egy ismerősük vagy családtagjuk ajánlotta azt nekik. Az efféle szájhagyomány erejét úgynevezett „közösségi fizetéssel” is hasznosíthatod.
A közösségi fizetés lényegében azt jelenti, hogy a vendégek azzal is fizethetnek éttermedben, ha megosztják a nálad készített képeket közösségi profiljaikon (vagy legalább is egy jelentős kedvezményt kaphatnak az árból, például az alapján, hogy hányan követik őket). Ez garantáltan új szemek elé helyezi éttermedet, akik szívesebben látogatnak el majd éttermedbe, hiszen egy ismerősük is jót evett nálad!
 

8. Ügyelj a visszajelzésekre

A közösségi médián új vendégek ezrei elé helyezheted ki éttermedet, azonban nem ez az egyetlen ok, amiért érdemes aktívan használni. Az emberek előszeretettel osztják meg pozitív és negatív véleményüket az interneten, különös tekintettel a közösségi platformokra. Ezek a vélemények hasznos visszajelzések lehetnek számodra arról, hogy mit csinálsz jól, és hogy mik azok a dolgok, amikre talán jobban oda kellene figyelned.
Ügyelj továbbá a többi olyan felületre is (TripAdvisor, Google Cégem, stb.), amelyeken szintén véleményeket írhatnak rólad korábbi vendégeid.
 

9. Ügyelj online hírnevedre

Egy étterem sikere vagy kudarca nagyban függ attól, hogy milyen véleményeket írnak róla az interneten. Ha az már az előző pont alapján egyébként is a visszajelzéseket olvasgatod éttermedről, különösen a negatív véleményekre figyelj oda, és válaszolj rájuk minél hamarabb, professzionális stílusban.


Ez az abszolút minimum, amelyet hírneved védelme érdekében tehetsz, és ha megfelelően kezeld a helyzetet, akkor egy negatív értékelés akár pozitívvá is átalakulhat. 
 

 

 

 







Legfrissebb cikkek


Íme, a tökéletes ajándékok szeretteidnek az ünnepekre
Lassan már mindenhol megszólalnak majd a karácsonyi dalok, hiszen ahogy megérkezik a hűvösebb időjárás, már az ember szíve lassan, de biztosan a karácsonyért fog majd dobbanni. 
Ételek az egészséges fogakhoz: ezt edd, ha szép mosolyt akarsz!
Köztudott, hogy a cukros finomságok, cukros, szénsavas üdítők rosszat tesznek a fogakkal. De tudtad, hogy vannak olyan ételek, amelyek megakadályozzák a fogszuvasodást? Bizonyos élelmiszerek vagy segítenek a gyengült zománc helyreállításában, vagy olyan tápanyagokat tartalmaznak, mint a fehérje, amelyek segíthetnek megerősíteni azt, mielőtt elkopnak. Egyes ételek jobbak, mint mások, ha a szuvasodás elleni küzdelemről van szó, de a fogak érdekében győződj meg arról, hogy étrended az alábbiak egy részét tartalmazza!
Hírek és szakmai cikkek a gasztromarketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a gasztronómiai és vendéglátóegységeknek! Gyakorlatban is hasznosítható tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a gasztronómia és a vendéglátás területén.

Gasztronómiai marketing az alapoktól

Úgy érzed, éttermed nem kapja meg a kellő figyelmet, amit nagyon is megérdemelne? Az étterem marketing alapja egy erős USP (Unique Selling Proposition), vagyis egy olyan egyedi tulajdonság, ami segít harcba szállni a konkurenciával, és ami az online marketing kommunikációd alapját is képezi. Te megfogalmaztad már éttermed USP-jét?

Online marketing tanácsok éttermek és vendéglátóegységek számára

Egy jó weboldal, keresőoptimalizálás, fizetett hirdetések, PR megjelenések, tartalommarketing, közösségi média marketing… Csak az online marketing néhány területe, amivel egy étterem vagy vendéglátóegység tulajdonosaként, munkatársaként vagy marketingeseként foglalkoznod kell. Segítünk átlátni az online marketing bonyolult összefüggéseit!

Több foglalás a hétköznapokra, több rendezvényhelyszín ajánlatkérés

Határozz meg egy konkrét célt, és építsd fel úgy az online marketing kommunikációdat, hogy az támogassa azok elérését! Sokan vannak ezzel így, de sokan semmit sem tesznek érte. Több foglalást szeretnél a hétköznapokra? Jó lenne rendezvényekkel feltölteni az éttermed? Cikkeink gyakorlati tanácsokkal látnak el!

Kitekintő

Érdekes cikkek és tartalmak, konkrét online marketing tippek és stratégiai tanácsok, hogy stabil online marketing kommunikációval szállhass szembe a konkurenciával, hogy hatékonyan elérd a célközönséged, hogy még több asztalfoglalásra vagy rendezvényhelyszín ajánlatkérésre tehess szert. Ismerd meg cikkeinken keresztül az online marketing kiaknázatlan területeid, töltsd meg végre a vendéglátóegységed!