Google Business: így használd a Google Cégprofilt étteremként

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így termelhetsz profitot Google Cégprofil adatlapoddal

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így termelhetsz profitot Google Cégprofil adatlapoddal


2022/11/07
N.

Az emberek többsége előszeretettel böngészi az online véleményeket és más visszajelzéseket mielőtt meghozna egy kisebb vagy nagyobb vásárlói döntést. Ez nem meglepő, hiszen mindenki olyasmire szeretné költeni a pénzét, ami már másnak is bevált (legyen az egy alakformáló tea, egy nyomtató vagy egy online tanfolyam).

Google cégprofil használata étteremként

Étteremként, helyi vállalkozásként fontos, hogy az interneten pozitív hírnevet szerezz márkádhoz, hiszen sokak ez alapján döntik el, hogy melyik üzlethez vagy szolgáltatóhoz fordulnak problémáikkal.

 



Amikor az emberek az interneten (például a Google-on) keresnek rá valamire, akkor egy bizonyos szándék vezérli őket – a keresőszándék. Egy virágüzlet ideális ügyfele például éppen azt kutathatja, hogy milyen virágokat szokás ajándékozni egy randevú alkalmából, vagy éppen egy közelgő esküvőre szeretne virágokat rendelni magának.

 

Ha ennek a lehetséges ügyfélnek konkrét szándéka van a keresésével, akkor két dolog történhet:
•    Elkezd az adott témához kapcsolódó tartalmakat nézni valamelyik online platformon (Instagram, YouTube, TikTok stb.) Meglehet, hogy szeretne ihletet meríteni mások munkájából egy saját virágcsokor vagy díszítés elkészítéséhez.
•    Beír egy kapcsolódó kifejezést a Google-ba, és szétnéz a találatok között.
Itt lép a képbe vállalatod Google Cégprofil adatlapja, ami temérdek hasznos információt, képet és véleményt nyújthat lehetséges ügyfeleid számára szolgáltatásaidról és termékeidről.
Egy jól kialakított Cégprofil adatlap még akkor is segít új ügyfeleket szerezni, ha webhelyed nem rangsorol a legelső hagyományos organikus találatok között. Ehhez persze optimalizálnod kell adatlapodat, méghozzá az alábbiak szerint:

 

1. Add meg a kategóriákat

A megadott kategóriáid jelentősen befolyásolják céged helyi rangsorolását. Az elsődleges kategória azt jelöli, hogy milyen tevékenységet végez céged (pl. ügyvédi iroda, fogorvos, rendezvényhelyszín stb.), illetve ez jelenik meg a felhasználóknak is, akik rátalálnak adatlapodra.


Ezen kívül másodlagos kategóriákat is megadhatsz, hogy a Google több releváns keresésre is megjeleníthesse adatlapodat.
Ne felejtsd el kitölteni az egyéb alapvető információkat sem, úgymint a nyitva tartást, a fizetési módokat és így tovább.

 

2. Ügyelj a véleményekre

A vásárlók többsége rendszeresen olvasgatja az online véleményeket, amikor valamilyen helyi vállalatot keres magának. Nem csoda, hogy ezek a visszajelzések a rangsorolásban és a konverziókban is fontos szerepet játszanak. A pozitív vélemények nem csak láthatóbbá teszik cégedet a felhasználók számára, hanem hitelesebb képet is festenek róla.
A Google előszeretettel emeli ki az értékeléseket és a véleményeket, amikor valaki egy márkás keresést indít.


Fontos, hogy a véleményekre rendszeresen válaszolj – mind a pozitívokra, mind pedig a negatívokra. Ezek a válaszok azt bizonyítják, hogy foglalkozol ügyfeleid visszajelzéseivel, és igyekszel ezek alapján magasabb színvonalon kiszolgálni őket.

 

3. Sorold fel termékeidet

Ha mindig naprakészen tartod, akkor a „Termékek” részleg is hatékonyabbá teheti Google Cégprofil stratégiádat. A Termékek a Szolgáltatások rész fölé kerül, tehát feltűnőbb annál.
Itt képeket és felhívásokat helyezhetsz el, arra ösztönözve az érdeklődőket, hogy tekintsék és vásárolják meg termékeidet.


Mindez lehetőséget nyújt számodra, hogy releváns termékekkel célozd meg ideális ügyfeleid keresőszándékát, és kényelmessé tedd nekik a vásárlás folyamatát.
 

 

4. Használj képeket

A képek sokat segíthetnek azoknak az érdeklődőknek, akik még nem döntötték el, hogy kitől szeretnének vásárolni. Google Cégprofil adatlapodon szerencsére nem csak szöveges információkat, hanem képeket is elhelyezhetsz, hogy megkönnyítsd a választást az érdeklődők számára.


Ügyelj rá, hogy minden feltöltött kép nagy felbontású és jó minőségű legyen (de tömörítsd őket észszerűen). A Google hivatalos útmutatójában minden fontos tudnivalót megtalálsz a képek feltöltéséről.

 

5. Írj bejegyzéseket

Sokan nem is tudják, pedig a Google Cégprofil adatlapokra rövid, átmeneti szöveges bejegyzéseket is lehet publikálni. Ezek remek lehetőséget kínálnak az új termékek, közelgő rendezvények, akciók és minden egyéb fontosabb hír bejelentésére.


A bejegyzésekben CTA gombokat is elhelyezhetsz, vásárlásra és egyéb konverziókra ösztönözheted az érdeklődőket.
Fontos, hogy ezeket a posztokat ne azért írd meg, hogy egy-egy kulcsszóra optimalizálhasd őket. A cél az, hogy hasznos, értékes információkat közölj a felhasználókkal.
 

 

6. UTM tagek

Az UTM tagek, vagy UTM címkék segítségével nyomon követheted, hogy hány új látogatót, tranzakciót és egyéb konverziót szerez Google Cégprofil adatlapod webhelyed számára.
Ehhez a Google saját Campaign URL Builder eszközét kell használnod (ellenőrizd a bal oldalon, hogy az UA vagy a GA4 verzió aktív-e, mert hamarosan ideje lesz átállnod a GA4-re). Az eszközben a csillaggal (*) megjelölt mezőket kötelező megadnod:
•    website URL: A webhely URL címe
•    campaign source: A kampány forrása – pl. Google 
•    campaign medium: A kampány marketingmédiuma – pl. organikus
•    campaign name: A kampány neve (GA4-ben nem kötelező)

 

Ez után az oldal alján egy új URL cím jelenik majd meg a „Share the generated campaign URL” részben. Másold ki ezt a címet és helyezd el Cégprofil adatlapod URL mezőjében.
Ha mindent jól csináltál, és nincsenek hibák, akkor az URL innentől kezdve elkezdi összegyűjteni a kattintási információkat. Ezeket az adatokat később (amikor már van mit) a Google Analytics felületén ellenőrizheted, az „Ügyfélszerzés > Kampányok > Minden kampány” jelentésben. Keresd azt a nevet, amit a kampánynak adtál meg az URL létrehozásakor.
 

 

Mit ne csinálj Google Cégprofil adatlapodon

Kulcsszóhalmozás

Az adatlap nevének karakterről-karakterre pontosan meg kell egyeznie céged hivatalosan bejegyzett nevével. Ne írj tehát felesleges kulcsszavakat vagy településneveket az adatlap nevébe, ha ezek nem szerepelnek céged nevében.


Az extra kulcsszavak a névben egyébként sem javítják a rangsorolást, és összezavarhatják a felhasználókat.
Hasonlóképpen, az adatlaphoz tartozó bemutatkozás/leírás részben sincs értelme kulcsszavakra optimalizálni, ezeket ugyanis a Google nem veszi figyelembe a rangsoroláskor. Az erre utaló szöveget a Google el is távolította a hivatalos útmutatójából.
 

 

Ne használj hashtageket

A Google Cégprofil adatlap nem egy közösségi médiás profil, ezért nincs értelme #hashtageket használni a szöveges mezőkben. Ezeknek semmilyen szerepük nincs a Cégprofil rendszerében.







Legfrissebb cikkek


Így termelhetsz profitot Google Cégprofil adatlapoddal
Az emberek többsége előszeretettel böngészi az online véleményeket és más visszajelzéseket mielőtt meghozna egy kisebb vagy nagyobb vásárlói döntést. Ez nem meglepő, hiszen mindenki olyasmire szeretné költeni a pénzét, ami már másnak is bevált (legyen az egy alakformáló tea, egy nyomtató vagy egy online tanfolyam).
Kezd el az ünnepi étterem marketing tervezést most
Az ünnepek olyan időszakok, amikor a vállalkozások valóban ragyoghatnak. És ha most elkezded az ünnepi étterem marketingterved, létrehozhatsz egy olyan kampányt, amely leköti a célközönségét, és több értékesítést eredményez. A nagy cégeknek megvan az az előnyük, hogy sokat tudnak marketingre és reklámra költeni. A kisvállalkozások számára azonban még mindig rengeteg lehetőség van, hogy bekapcsolódjanak az akcióba.
Hírek és szakmai cikkek a gasztromarketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a gasztronómiai és vendéglátóegységeknek! Gyakorlatban is hasznosítható tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a gasztronómia és a vendéglátás területén.

Gasztronómiai marketing az alapoktól

Úgy érzed, éttermed nem kapja meg a kellő figyelmet, amit nagyon is megérdemelne? Az étterem marketing alapja egy erős USP (Unique Selling Proposition), vagyis egy olyan egyedi tulajdonság, ami segít harcba szállni a konkurenciával, és ami az online marketing kommunikációd alapját is képezi. Te megfogalmaztad már éttermed USP-jét?

Online marketing tanácsok éttermek és vendéglátóegységek számára

Egy jó weboldal, keresőoptimalizálás, fizetett hirdetések, PR megjelenések, tartalommarketing, közösségi média marketing… Csak az online marketing néhány területe, amivel egy étterem vagy vendéglátóegység tulajdonosaként, munkatársaként vagy marketingeseként foglalkoznod kell. Segítünk átlátni az online marketing bonyolult összefüggéseit!

Több foglalás a hétköznapokra, több rendezvényhelyszín ajánlatkérés

Határozz meg egy konkrét célt, és építsd fel úgy az online marketing kommunikációdat, hogy az támogassa azok elérését! Sokan vannak ezzel így, de sokan semmit sem tesznek érte. Több foglalást szeretnél a hétköznapokra? Jó lenne rendezvényekkel feltölteni az éttermed? Cikkeink gyakorlati tanácsokkal látnak el!

Kitekintő

Érdekes cikkek és tartalmak, konkrét online marketing tippek és stratégiai tanácsok, hogy stabil online marketing kommunikációval szállhass szembe a konkurenciával, hogy hatékonyan elérd a célközönséged, hogy még több asztalfoglalásra vagy rendezvényhelyszín ajánlatkérésre tehess szert. Ismerd meg cikkeinken keresztül az online marketing kiaknázatlan területeid, töltsd meg végre a vendéglátóegységed!