Éttermi SEO tippek: éttermi SEO megfontoltan, hatékonyan

HU EN

10 éttermi SEO tipp az előkelő rangsorolásért

Az elmúlt másfél év eseményei jelentős változtatásokat hoztak az éttermek életében. Ahogy a helyzet eszkalálódni kezdett, úgy vált egyre fontosabbá az ilyen jellegű vendéglátóhelyek számára, hogy egy stabil, erős online jelenlétet alakítsanak ki maguknak. Ez természetesen javarészt a vírushelyzetnek köszönhető, de a verseny sem feltétlenül tűnt el a járvány miatt.
éttermi SEO Az éttermeknek jelen pillanatban a helyi láthatóságra kell összpontosítaniuk, legyen szó a vendégfogadásról, vagy akár az elvitelre készített fogások népszerűsítéséről.
Ezt a forgalmat különféle fizetett hirdetésekkel, partnereken és ajánlásokon keresztül is meg lehet szerezni, de egy étterem számára sokkal fontosabb a helyi és általános keresőoptimalizálás. Ez utóbbi taktikák teszik lehetővé, hogy éttermed mind a Google organikus találatai, mind pedig a helyi találatok között is megjelenjen. Mai cikkünkben ehhez kínálunk néhány praktikus tanácsot!
 
Ha úgy gondolod, éttermed üzemeltetése mellett nem jut elegendő időd a marketingre, IDE kattintva kérheted ajánlatunkat. 
 

1. Fogalmazd meg SEO és tartalomstratégiádat

Mielőtt egyáltalán magad elé vennéd a különböző SEO eszközöket, szánj némi időt stratégiád kialakítására is. Ez segít leszűkíteni a versenytársakat és megkönnyíti a minőségi forgalom bevonzását is webhelyedre.
Először is kerítsd körbe azt a földrajzi területet, amit szeretnél megcélozni (tehát, ahol a legtöbb lehetséges vendéged tartózkodik). Ez minden bizonnyal a néhány kilométeres körzetedben lesz, de akár a környező kisebb településekre is kiterjedhet. Természetesen ebbe automatikusan beletartoznak majd azok is, akik csak átmenetileg tartózkodnak a közelben, és éttermet keresnek maguknak.
Ez után végezz kulcsszókutatást, hogy kiderítsd, milyen kulcsszavakat használnak ideális ügyfeleid, amikor az interneten keresnek maguknak éttermeket, vagy más étkezési lehetőségeket. Ebben a Google Ads Kulcszótervezője, a Google keresési javaslatai, és egyéb ingyenes, illetve fizetős eszközök segíthetnek.
A kulcsszavakat többféleképpen is csoportokba rendezheted az átláthatóság érdekében. Íme néhány hasznos példacsoport, amik a verseny szintje alapján különböztetik meg a kulcsszavakat:
•    Magas szintű éttermi kifejezések: Ilyenek például az olyan általános kifejezések, mint az „étterem”, vagy az olyan helyileg célzottak kulcsszavak, mint „Gödöllő étterem”, és így tovább. Ne felejtsd el beállítani a kulcsszókereső eszközödben, hogy milyen nyelven/országban szeretnéd végezni a keresést, majd használd az általános, illetve helyi célzású általános kifejezéseidet is, hogy rátalálj a leghasznosabb variációkra.
•    Réspiachoz fűződő kifejezések: Ezek a kulcsszavak már konkrétabbak, és jobban vonatkoznak saját éttermedre. Például ide sorolható a „pizzéria”, vagy „magyaros étterem”, esetleg „romantikus étterem pároknak”, és így tovább. Természetesen ezekhez sem árt odaírni a helyi célzószavakat.
•    Márkás kifejezések: Habár a logika azt diktálja, hogy ezekre könnyű lesz rangsorolnod, ebben nem lehetsz mindig olyan biztos. Éttermed minden bizonnyal jelen van különféle könyvtárakban és közösségi platformokon is, így ha valaki beüti a nevét a keresőbe, előfordulhat, hogy ezek magasabb pozíciókban jelennek majd meg, mint saját webhelyed. Persze ezt érdemes elkerülni, szóval használd saját márkás kulcsszavaidat webhelyed oldalain is.
 

2. Hódítsd meg a helyi találatokat

Ahhoz, hogy megjelenhess a Google helyi találatai között (minden étterem erre törekszik), először is egységesítsd az interneten éttermedről megtalálható adatokat. Mint fentebb már szó esett róla éttermed bizonyára jelen van több könyvtárban, közösségi platformon, a TripAdvisoron, és remélhetőleg a Google Cégemen is.
Nagyon fontos, hogy bárhol is jelenik meg éttermed, mindenütt egyező alapadatokat adj meg (név, cím, telefonszám). Ha ezek az adatok nem egyeznek egymással, a Google kevésbé hitelesnek értékeli majd éttermedet, és kisebb eséllyel jelenhetsz majd meg a helyi találatok között.
Továbbá, amikor a leírásokat adod meg ezekhez a profilokhoz, ne felejtsd el használni a korábban talált releváns, helyi kulcsszavakat.
 

3. Tartsd a kapcsolatot vendégeiddel a közösségi médián

Habár a közösségi médiának nincs sok közvetlen köze a SEO-hoz (bár ez a keresőmotortól függ), a közösségi aktivitás vitathatatlanul képes plusz forgalmat terelni webhelyedre.
A közösségi média egy rendkívül hatékony érintkezési pont lehet az ügyfél utazása során, hiszen megmutathatod vele, hogy mire számíthatnak tőled a hozzád betérő vendégek.
Egy erős közösségi jelenlét általában erős organikus jelenlétre utal, hiszen a tartalmak, az aktivitás, és a népszerűség mind összefüggnek az olyan fontos SEO szempontokkal, mint a relevancia, illetve a tekintély. Dolgozz ki tehát egy közösségi média marketing stratégiát, majd kezdd el megvalósítani azt.
Az értékes, hasznos tartalmak rendszeres megosztása mellett ügyelj követőid visszajelzéseire is, és reagálj rájuk minél hamarabb. Ez az ügyfelekkel történő kommunikáció árulkodó jel lesz arra, hogy milyen ügyfélélményre számíthatnak tőled jövendőbeli vendégeid.
Ahogy aztán egyre többekhez jut el éttermed híre a közösségi médián, úgy egyre többen látogatnak el webhelyedre is, és meglehet, hogy néhány hasznos visszahivatkozást is szerezhetsz így, amik közvetlenül is segítik a keresőoptimalizálást.
 

4. Szerezz visszajelzéseket, véleményeket

Az interneten egyetlen pillanat alatt számtalan értékelést, véleményt, és egyéb jellegű visszajelzést találhatsz szinte bármilyen étteremről. Ezek közvetve és közvetlenül is hatnak keresőoptimalizálásodra.
A Google előszeretettel emeli ki azokat az éttermeket a helyi találatok között, amelyek a legjobb értékeléseket kapták eddig a felhasználóktól. Mi több, a strukturált adatok segítségével éttermed értékelését az organikus találataidban is megjelenítheted, amik így sokkal feltűnőbbek lesznek a felhasználók szemeiben.
Legyen szó a Google Cégemről, a TripAdvisrorról, vagy épp a Facebookról, az értékelések és visszajelzések remek bizonyítékok arra, hogy éttermedbe érdemes-e ellátogatni, vagy sem. Fontos tehát, hogy minél több pozitív értékelést szerezz ezekre és hasonló, releváns felületekre is.
Kérd meg vendégeidet, hogy értékeljék élményeiket éttermedben, de ne kérj tőlük konkrétan pozitív értékelést (sok platform politikája értelemszerűen tiltja ezt).
 

5. Készíts egyedi tartalmakat

Ha csak egyetlen étteremmel kell foglalkoznod, akkor sokkal könnyebb dolgod lesz, mint azoknak a láncoknak, amik országszerte több helyszínen is jelen vannak.
Akárhogy is, ha szeretnél kiemelkedni a szürke versenymezőnyből, akkor eredeti, egyedi tartalmakat kell publikálnod webhelyedre. Ezek a tartalmak nem csak számodra, hanem leendő és meglévő ügyfeleid számára is hasznosnak bizonyulnak majd. Egy erős márka kiépítésével sokkal előkelőbb rangsorolásra számíthatsz, és nevedet is könnyebben megjegyzik majd az emberek.
Na persze, ezek nem csak szöveges tartalmak lehetnek – feltöltheted ital- és étlapodat, akciós ajánlataidat, képgalériákat, videókat, és grafikákat is.
A keresőmotorok nem csak a kulcsszavakat veszik figyelembe webhelyed tartalmaiban, hanem a kontextust is, amiben elhelyezted őket. Azzal, hogy rendszeresen új tartalmakat töltesz fel, nem csak okot adsz arra látogatóidnak, hogy rendszeresen visszatérjenek webhelyedre, hanem a Google részéről is plusz pont lesz, hogy foglalkozol webhelyeddel.
Hogy milyen tartalmakat tölts fel? Cikkeid szólhatnak például az alapítókról, éttermed küldetéséről, egy-egy alkalmazottad személyes történetéről, az étlap mögötti filozófiáról, hogy honnan szerzitek a hozzávalókat, és így tovább. Ezek mind illusztrálhatók képekkel és videókkal is, ha szeretnéd érdekesebbé tenni a tartalmakat látogatóid számára.
 

6. Készíts helyi tartalmakat

Ha csak egyetlen étterem SEO-jáért felelsz, akkor ez is egyszerűbb feladatnak bizonyul majd. A cél az, hogy többféleképpen is jelezd a keresőmotorok és a felhasználók irányába, hogy éttermed hol található, és mely területeket igyekszik kiszolgálni.
A keresőmotorok, és a nem helyi érdeklődők nem feltétlenül értik, vagy ismerik az adott környék területeinek, szomszédságainak neveit. Ne feltételezd tehát azt, hogy mindenki tudja, merre található éttermed – emlegesd ezt tartalmaidban is, hogy segíts lehetséges vendégeidnek.
 

7. Végezz on-page SEO-t

A teljes körű keresőoptimalizáláshoz on-page, azaz a weboldalakon végzett SEO-ra is szükséged van. Ez a SEO technikai ágazata, ami első sorban tartalmaid indexelését teszi egyszerűbbé a keresőmotorok számára. Az indexelés fontos, hiszen ez az a folyamat, amely során a keresőmotorok felveszik webhelyed tartalmait az adatbázisukba, hogy aztán találatokként jeleníthessék meg őket onnan.
Ehhez első sorban a robots.txt fájl tartalmát kell rendszeresen ellenőrizned, illetve naprakészen kell tartanod webhelytérképedet is. A Google Search Console használata szintén javasolt, hogy nyomon követhesd webhelyed keresőteljesítményét.
Az on-page SEO-hoz tartozik továbbá a meta mezők, az URL, a cím, és persze a szöveges tartalmak megfelelő kitöltése is. Használd ezekben kiválasztott (helyi) kulcsszavaidat, de ügyelj rá, hogy mindig természetesen illeszkedjenek a szövegkörnyezetükbe.
 

8. Gondolkozz mobil-első hozzáállással

Többen böngészik a webet mobileszközökről, mint bármilyen más készülékekről. Nem csoda, hogy a Google évek óta a webhelyek mobilos verziója alapján végzi a rangsorolást az asztali helyett. Remélhetőleg éttermed webhelye is reszponzív, vagy mobil-első kialakítású, és akadálymentes, gördülékeny felhasználói élményt kínál minden látogatónak, az eszközeiktől függetlenül.
Ha ez nem valósul meg, rengeteg forgalomtól eshetsz el, és a Google is lejjebb rangsorolja majd webhelyedet, mint amilyen magas pozícióba egyébként kerülhetne, ha megfelelne a mobilbarát elvárásoknak.
 

9. Használd a Schema éttermeknek szóló jelöléseit

A strukturált adatok egy nagyobb témakör, de lényegében arról van szó, hogy extra információkat kínálsz tartalmadról a Google-nak (és más keresőmotoroknak), hogy relevánsabb keresésekhez tudja párosítani tartalmaidat, illetve néhány bővített információt is megjeleníthessen találataidban.
Az éttermek számára külön adatjelölések alkalamzható, amiket a Schema.org „Restaurant” kategóriájában találsz. Kérd meg a webhelyet karbantartó programozót, hogy implementálja ezeket tartalmaidban.
 

10. Kövesd figyelemmel eredményeidet

Ahhoz, hogy tudd, sikerült-e bármit is elérned SEO törekvéseiddel, tudnod kell, hogy honnan indultál, mit szeretnél elérni, és, hogy éppen hol tartasz. Valójában már a stratégia megalkotásakor olyan célokat kell kitűznöd magad elé, amik különféle mutatókkal kifejezhetők.
Ha minderre nem figyelsz oda, akkor rengeteg időt és erőfeszítést pazarolhatsz olyan taktikákra, amik nem is működnek. Kövesd nyomon az olyan fontos mutatókat, mint a különböző kulcszavakra való rangsorolás, az aktivitás, a konverziós arány, és így tovább.
 

Étterem online marketing hírek

Válogass a legfrisseb hírek és újdonságok közül, építsd fel éttermed, bárod, kávézód
vagy bármilyen típusú vendéglátóegységed online marketingjét!

További bejegyzések