étterem marketing; étterem seo; seo marketing; étterem seo marketing; étterem keresőoptimalizálás

HU EN

Étterem SEO marketing: így fejlődjön az éttermed a keresőoptimalizálás segítségével

A sikeres online jelenlét az étterem jól megtervezett weboldalával kezdődik. A következő lépés annak biztosítása, hogy az éhes vendégek valóban megtalálják a honlapodat, és ez a SEO-val kezdődik. A fogalom alapvető ismerete segít több potenciális vendéghez eljuttatni az éttermedet. Olvass tovább, hogy megtudd az étterem SEO marketing definícióját, hogy miért fontos ez, valamint nyolc egyszerű módszert, amellyel optimalizálhatod weboldaladat a keresőmotorokban való jobb helyezés érdekében.

Mi az a SEO?

Először is: a SEO a „keresőoptimalizálás” rövidítése, és arra utal, hogy a Google és más keresőmotorok hogyan találják meg honlapodat a weboldalak végtelen tengerében, azaz az interneten. Ha a weboldal szerkezete és a rajta található információk megfelelően és világosan vannak elhelyezve, akkor a Google könnyebben megtalálja azt, és megmutatja azoknak, akik az általad kínált termékeket és szolgáltatásokat keresik.

Szükségük van az éttermeknek SEO-ra?

Egyértelműen! Az étterem SEO marketing egyszerű matematika – minél többen látják weboldaladat, annál több lehetősége van arra, hogy fizető vendégekké alakítsd őket. 
A bizonyítékok azt mutatják, hogy a Google-keresések 46%-a helyi vállalkozásokra irányul. Ezt fontos tudni az éttermeknek – a potenciális vendégek közel fele keresőmotort használ, hogy kitalálja, hol érdemes ennie. Így elengedhetetlen, hogy az emberek megtaláljanak téged az interneten.

Ezek után úgy tűnhet, hogy elég egy webhely. Sajnos ez nem olyan egyszerű. Ügyelni kell éttermednek internetes jelenlétére, mert most minden eddiginél nagyobb a verseny azért, hogy a keresőmotorok eredményei között szerepelj.

Az étterem SEO marketing beépítése az éttermi webdizájnba elengedhetetlen annak biztosítása érdekében, hogy a keresőmotorok „feltérképezzék” (vagy más szóval elolvassák és megtalálják) a webhelyedet. Például a PDF-menük egyáltalán nem SEO-barátok. A keresőmotor képként fogja felolvasni, és nem lesz képes felismerni benne a szöveget és a menüleírásokat. A PDF-ek betöltése is hosszabb ideig tart, mint a HTML-szöveg egy weboldalon, és az oldal sebessége befolyásolja a helyezést. 

8 éttermi keresőoptimalizálási tipp, hogy több vendéget érj el az étterem SEO marketing segítséségvel

Akár több látogatót szeretnél rávezetni webhelyeden az online rendelés leadására vagy ajándékutalvány vásárlására esetleg az éttermed vendégeinek számát szeretnéd gyarapítani, az alábbi kulcsfontosságú taktikák végrehajtása növeli weboldalad forgalmát. Az éttermi marketing szakértőiként az alábbiakban bemutatjuk azt a nyolc lépést, amelyet javasolunk az étterem SEO marketing részeiként a vállalkozásod számára. 

Ha nem szeretnéd elolvasni, akkor fordulj hozzánk segítségért és megoldjuk mi!

LÉPJ KAPCSOLATBA VELÜNK ITT

1. Legyen mobilbarát weboldalad

A mobilbarát weboldal az egyik fő módja annak, hogy a Google meghatározza, mely webhelyek jelenjenek meg a keresési eredmények első oldalán. Fontos, hogy az étterem weboldalad jól reagáljon különböző eszközökre, és gyorsan betöltődjön. 
A mobilbarát weboldal amellett, hogy rangsorolási tényező a SEO szempontjából, még azért is kulcsfontosságú, mert az ügyfelek csaknem 60%-a mobileszközéről látogatja meg az étterem weboldalakat. A rossz mobilélmény ügyfelek elvesztéséhez és végső soron kevesebb bevételhez vezet.

2. Étterem SEO marketing tipp: használj olyan kulcsszavakat, amelyek a legjobban jellemzik éttermedet

Csak azért, mert úgy gondolod, hogy éttermednek a "finom olasz ételek" kategóriába kell tartoznia, még nem jelenti azt, hogy a keresőmotorok is ezt teszik. Használd a Google Trends szolgáltatást, hogy valós, mérőszámokon alapuló információkat kapj arról, hogy milyen kulcsszavakra keresnek rá a te régiódban, illetve nézd át a Google Cégem profilodba kapott véleményezéseket. 
Milyen kulcsszavakat használnak az emberek az értékelésekben? Hogyan beszélnek az emberek a hangulatról, az étlapról, a kiszolgálásról, a dekorációról? Használd ugyanazokat a kulcsszavakat te is a honlapodon. A releváns kulcsszavak beillesztésére alkalmas oldalak közé tartozik a kezdőlap, a Rólunk vagy a Történetünk oldal, valamint a Privát események oldal.

3. Étterem SEO marketing alapvető tipp: hozz létre egy Google Cégem profilt

A helyi rangsorolás szempontjából fontos, hogy adataidat (beleértve a webhelyet, az étlapokat stb.) beírd egy Google Cégem profilodba. Ne felejtsd el hozzáadni a menü URL-címét az „Információ” lapon. Ha a Google Cégem profil éttermi menüelemei megjelennek az adatlapod mobil verziójában, akkor ügyelned kell arra is, hogy naprakészen tartsd a tételneveket és az árakat. 
Az étteremtulajdonosok a Google Search Console-ra (GSC) is feliratkozhatnak. A GSC rengeteg hasznos és használható keresési adattal rendelkezik, beleértve a ténylegesen rákattintott kulcsszavakat, az adott kulcsszavakhoz tartozó megjelenítéseket, az átkattintási arányt, a legnépszerűbb oldalakat, az indexelési problémákat stb. 

4. Használj megfelelő sémajelölést az oldalaidon az étterem SEO marketing részeként

A sémajelölés (schema markup) egy kód, amely leírja a webhely elemeit olyan nyelven, amelyet minden nagyobb keresőmotor megért. Lényegében azt kommunikálja, hogy weboldalad hogyan van felszerelve, és ezt az információt arra használják, hogy kiszámítsák, hol fog elhelyezkedni a keresési eredmények között. 

5. Ösztönözd az áttekintéseket, interakciókat és közösségi említéseket

A Google ezt az elkötelezettséget a weboldal általános állapotának mértékeként méri. Minél többen beszélnek a vállalkozásodról, annál valószínűbb, hogy a Google megérti, hogy a webhely fontos és releváns. Ösztönözd az értékeléseket olyan közösségi platformokon, mint a Facebook, az Instagram és a Twitter, valamint a Google Cégem, hiszen ezek kiemelkedően fontos elemei az étterem SEO marketing alapjainak. 

6. Étterem SEO marketing tanács: hagyd el a PDF menüket

Sok vendég foglalás előtt megnézi az adott étterem menüjét a hely weboldalán, ezért fontos, hogy az étlap kulcsszavai előkelő helyen szerepeljenek a keresési eredmények között. Ha a webhelyeden külön oldalt szentelsz az étlapnak, az segít növelni a keresési helyezéseket, de csak akkor, ha a menü megfelelő formátumban van a Google számára, hogy elolvashassa. 

Jobb, ha szöveges menük vannak a kép alapú menük helyett. Annak érdekében, hogy a keresőmotorok megtalálják és elolvassák a menüt, ne töltsd fel PDF formátumban. Szöveges menük írása akár HTML-kóddal, akár egy webhelyeszköz használatával megkönnyíti a keresőmotorok számára, hogy megértsék, miről szólnak a menük – ez pozitívan befolyásolja a keresőoptimalizálást. További bónuszként a felhasználói élményt is segíti. 

Az étlapok az éttermek webhelyének leggyakrabban felkeresett oldalai közé tartoznak, ezért könnyen olvashatónak kell lenniük (pl.: ne kelljen a képernyőt nagyítgatni a felhasználóknak), és könnyen navigálhatónak kell lenniük.

7. A helyi média bemutatása és sajtóoldal létrehozása az étterem SEO marketing elemeiként

A Google-nek az egy másik módja, hogy eldöntse, hogy éttermednek webhelye megjelenjen-e a keresési eredmények első oldalán, az a honlap megbízhatósága. Minél magasabb a webhely megbízhatósági pontszáma, annál magasabb rangot kap. A megbízhatósági számításban használt mérőszámok egyike a visszamutató hivatkozások. 

Képzeld el úgy a visszamutató linkeket, mint „jóváhagyást” az egyik webhelyről a másikra. Észrevetted már, hogy egy online élelmiszermagazin hogyan hivatkozik egy étterem webhelyére, amikor a cikkben megemlíti az éttermet? Nemcsak az olvasóiknak próbálnak segíteni, hanem a megbízhatósági pontszámukat is javítják (és ezzel az étterem megbízhatósági pontszámát is javítják). Ez a kapcsolat mindkét irányban működik, ezért fontos, hogy sajtótalálatokat adj hozzá az étterem webhelyéhez. Ez egy mindenki számára előnyös helyzet.  

8. A weboldal oldalait megfelelően címkézd fel

A keresőmotorok tiszta, jól szervezett, egyértelműen felcímkézett webhelyeket keresnek. Ha külön oldalak vannak a foglalásokhoz, menükhöz, online rendelésekhez és helyekhez, akkor az organikus webhelylinkek generálhatóak (a többi link, amely az első találat alatt jelenik meg, amikor a vendégek az étterem nevére keresnek), ami azt jelenti, hogy több, az éttermedhez kapcsolódó link jelenik meg, amikor az emberek éttermet keresnek. 

A Google-nak meg kell értenie, hogy mik a te oldalaid, és milyen célt szolgálnak. Ez különösen fontos a helyoldalad esetében, mert a Google-nak meg kell értenie az ezzel kapcsolatos összes részletet (név, cím, telefonszám, kapcsolódó különleges események vagy speciális menüelemek, amelyek kizárólag az adott helyre vonatkoznak).

Növeld éttermed bevételét az étterem SEO marketing segítségével

Vállalkozásd sikere és az online láthatóság szempontjából fontos, hogy megértsd a SEO-t és azt, hogy ez hogyan befolyásolhatja éttermed elérhetőségét a keresési eredmények között. Ha segítség kell, akkor lépj kapcsolatba velünk: több éves étterem SEO marketing tapasztalattal és szakértelemmel a hátunk mögött alkalmazzuk a SEO jól bevált gyakorlatait. 

LÉPJ KAPCSOLATBA VELÜNK ITT

Étterem online marketing hírek

Válogass a legfrisseb hírek és újdonságok közül, építsd fel éttermed, bárod, kávézód
vagy bármilyen típusú vendéglátóegységed online marketingjét!

További bejegyzések