Ezek 2021 meghatározó éttermi marketing trendjei
Ahogy 2021 felét magunk mögött tudhatjuk, kezdenek kibontakozni azok a trendek, amelyek a legnagyobb hatást gyakorolják majd az újranyitó éttermekre. A legjelentősebb trend kétségtelenül a Covid-19 járvány és annak velejárói, amelyeknek köszönhetően az étterembe járás egészen új szokások szerint zajlik majd az év hátralévő részében is.
Épp úgy, ahogy eddig, innentől is azok az éttermek lesznek képesek a felszínen maradni, amelyek kellően illeszkednek az aktuális helyzethez, és a legtöbbet hozzák ki korlátozott lehetőségeikből (vagy újakat fedeznek fel).
Lássuk, hogy mely marketingtrendek határozzák majd meg az újranyitó éttermek működését 2021-ben! Ha úgy gondolod, nem tudod egyedül lekövetni és teljesíteni ezeket a trendeket, kérd ajánlatunkat IDE kattintva, és segítünk!
1. Étterem marketing trend: Fontos szerepet kapnak az üzenetek
Ahogy az emberek többsége az elmúlt év során kénytelen volt házhoz szállíttatni, ha nem akart magának főzni, az éttermek zöme az internetre költözött, hogy kommunikációját célközönsége igényeihez igazíthassa.
Mindez még a korábbinál is hevesebb versenyt eredményezett az online közegben, és innentől kezdve minden étteremnek alaposan meg kell válogatnia, hogy milyen üzeneteket is használ kommunikációjában.
2. Étterem marketing trend: Előtérbe kerültek a digitális hirdetések
A nagy regionális és nemzeti étteremláncok néhány évvel ezelőtt még sikeresen alkalmazhattak TV-s reklámokat, hogy elérjék célközönségeiket. 2021-re azonban már bebizonyosodott, hogy mind a kisebb, mind a nagyobb éttermek és láncok is jobban teszik, ha áttérnek a digitális hirdetésekre.
Az indoklás egyszerű: ezek nem csupán költséghatékonyabbak, hanem sokkal precízebben célozhatók és nyomon is követhetők, így pontosan megszabhatod velük, hogy kiket szeretnél elérni, majd ellenőrizheted, hogy mennyire hatékony stratégiád (és rögtön módosíthatod, szükség szerint).
3. Étterem marketing trend: Célozd meg a helyi vendégkört
A vírusnak köszönhetően sokan még mindig nem szívesen kezdenek el utazgatni, és a nemzetközi vendégekre még többet kell majd várni, mielőtt a dolgok visszatérhetnek a régi kerékvágásba. Éppen ezért olyan fontos, hogy figyelmedet a közvetlen közeledben tartózkodó lehetséges vendégekre fordítsd.
Tartsd naprakészen Google Cégem adatlapodat, illetve használj helyi jellegű kifejezéseket tartalmaidban, hogy a közeli érdeklődők minél könnyebben rátaláljanak éttermedre.
4. Étterem marketing trend: Kínálj digitális rendeléseket
Már a tavalyi év során is bebizonyosodott, hogy azok az éttermek képesek átvészelni a járványhelyzetet, amelyek hajlandók haladni a korral. Ez első sorban a házhozszállítások népszerűségében mutatkozik meg, ami óriásit ugrott a vírus elterjedése óta.
Habár az újranyitás már megkezdődött, sokan lesznek, akik ezek után is élnek majd a házhozszállítás lehetőségével. Kínálj erre lehetőséget ne csak telefonon, hanem éttermed webhelyén is, hogy egy kényelmes alternatívát kínálj ezzel vásárlóid számára.
5. Étterem marketing trend: Kevesebb hús és cukor, de több egészséges fogás fogy majd
Mivel több étterem kínál házhozszállítást, mint korábban valaha, jogos lenne azt feltételezni, hogy az emberek szívesebben rendelnek maguknak éttermi kedvenceikből. Sokan azonban épp, hogy az utóbbi időben szoktak rá az egészségesebb alternatívákra, hogy megerősítsék immunrendszerüket, illetve, hogy megszabaduljanak a karanténban felszedett kilóktól. Kisebb igényre számíthatsz tehát a cukros, búzából készített, élelmiszerekre, illetve az állati származékokra is.
A cukrokra egy jó alternatíva lehet például az allulóz, ami egy gyümölcsökből kinyert, természetes édesítőszer. A cukrokkal ellentétben az allulóz segít kordában tartani a vércukorszintet, kevesebb kalóriát tartalmaz, és még a fogakkal is kíméletesebb.
Említhetnénk még a szentjánoskenyérfa termését is („carob”), amely a csokoládé helyét veheti át egy alacsony szénhidráttartalmú, glutén- és koffeinmentes alternatívaként.
6. Étterem marketing trend: A tisztaságra továbbra is ügyelni kell
Az éttermeknek mindig is szigorúan kellett ügyelniük tisztaságukra, azonban a járvány betörése óta még inkább előtérbe kerültek az egészségügyi és higiéniai óvintézkedések. A rendszeres fertőtlenítéseket többször is el kell végezni naponta, és persze a személyzetnek is jobban oda kell figyelnie személyes higiéniájára (rendszeres kézmosás, az arc eltakarása, stb.)
Ezek az óvintézkedések kétségtelen, hogy a vírus lejárta után is sok helyen érvényben maradnak majd.