Étterem marketing trendek 2024-ben

HU EN

Ezek lesznek 2024 éttermi marketing trendjei

Az év elején mindig érdemes visszatekinteni a mögöttünk álló esztendőre, hiszen általában ez segít megjósolni, hogy mire számítsunk az elkövetkezendő hónapokban. Ha szeretnéd idén felzárkóztatni éttermed marketingjét, akkor a következő trendekre lesz érdemes odafigyelned.
 
Étterem marketing trendek

AI, azaz mesterséges intelligencia

A ChatGPT és más hasonló AI eszközöknek köszönhetően az étterem-marketingeseknek kevesebb időt kell eltölteniük az emailek, cikkek és hirdetések szövegeinek elkészítésével. Ezek helyett az olyan feladatokra koncentrálhatnak (tesztelés, közönségek szegmentálása stb.), amelyek összetett emberi gondolkodást és döntéshozást igényelnek.

A mesterséges intelligenciának köszönhetően elég csak néhány egyszerű utasítást megadni az AI eszközöknek, amelyek pillanatokon belül felsorolják a jobbnál-jobb cikkcímeket, email sablonokat, CTA-kat, vagy akár egész cikkeket is. Ezeket az anyagokat aztán elég csak átalakítani, hogy passzoljanak a márkától megszokott stílushoz.
 

Automatizálás

A márkák különféle marketingautomatizáló eszközöket is igénybe vehetnek majd, amelyek leveszik a terhet a vállaikról és egyben hatékonyabbá is teszik majd a különböző marketingcsatornákat. Az automatikus események, szűrők és késleltetések beállításával sokkal természetesebb, személyre szabottabb marketingüzeneteket készíthetnek majd az ügyfelek számára.


A cél a vendégek viselkedésének pozitív befolyásolása lesz, miközben áthaladnak a konverziós tölcsérhez, hogy egyre közelebb kerüljenek a rendelés/foglalás lépéséhez.
 

Személyre szabás

Minden eddiginél több étteremtulajdonos használ majd saját gyűjtésű adatokat a kommunikáció és ajánlatok személyre szabására. Manapság az emberek nagy része elvárja, hogy a márkák kifejezetten nekik szóló ajánlatokkal keressék csak fel őket, és többségüket kifejezetten zavarja, ha nem ez történik.
Érdemes lesz tehát a személyre szabásra is fókuszálnod éttermi marketing stratégiád összeállítása során, hogy a lehető legtöbb értékesítést, visszatérő vendéget és általános elégedettséget hozhasd ki befektetéseidből.
 

Élettartamra vetített érték

Ahogy egyre több étterem fedezi fel, hogy bevételük 60%-áért vendégeik 20%-a felel, úgy kezdik el egyre többen ügyfeleik élettartamra vetített értékét – hogy mekkora profitot hoz egy vendég a látogatási gyakorisága és költekezése alapján – is felhasználni ügyfélszerzési és -megtartási stratégiáik összeállításához.


Az élettartamra vetített értéket megvizsgálva képesek lesznek:
  • Megállapítani, hogy mely csatornák, kínálatok és üzenetek térülnek meg a legkedvezőbben
  • Úgy szegmentálni a vendégeket, hogy azok idővel egyre értékesebbekké váljanak
  • Hasonmás közönségeket létrehozni, hogy a legértékesebb vendégekhez hasonló gondolkodású és viselkedésű felhasználókat is megcélozhassanak marketingüzeneteikkel
  • Olyan viselkedésre ösztönözni a célközönséget, amelyek a legértékesebb vendégekre jellemzők


Ehhez persze a marketingeseknek egy olyan összetett technológiai rendszerre van szükségük, amely első félként képes összegyűjteni és feldolgozni a vendégek adatait.
 

Játékos hűségprogramok

Egyes éttermek játékos elemekkel bővítik majd hűségprogramjaikat, ezzel is fokozva a vendégek aktivitását, tudatosságát és persze az értékesítések számát. Ezek a szórakoztató kihívások pontokkal, nyereményekkel és egyéb bónuszokkal díjazzák a résztvevőket.
 

Rövid videós tartalmak

Az internet rajong a rövid videókért. Elég csak szétnézni a Facebookon, az Instagramon vagy a TikTokon, de még a YouTube is bevezette a saját rövid formátumú videóit, hogy lépést tartson ezzel a népszerű trenddel, ami nem csak a fiatalabb közönségeket érdekli.
Ezek a tartalmak a vendégszerzés és -megtartás nagyszerű eszközei lehetnek az éttermek számára, ha megfelelően használják őket. Ne lepődj meg, ha idén egyre több étterem rövid videóival találod szemben magadat a népszerűbb platformokon.
 

Egy jó tanács 2024 éttermi marketing trendjeihez

Mielőtt elkezdenél követni bármilyen trendet, fontos lesz kiderítened, hogy egyáltalán megéri-e foglalkoznod vele. Nincs két egyforma étterem, és ami sokaknak bevált, az nem biztos, hogy a te célközönségedet is ugyan úgy megmozgatja majd.

A legjobb éttermi marketing trendek kiválasztásához tehát vedd figyelembe üzleti céljaidat, szükségleteidet, költségkeretedet, a kialakítani kívánt vendégélményt, a működtetés költségeit és a marketingcsapat kapacitását is, hogy csak néhány szempontot említsünk.












 

Étterem online marketing hírek

Válogass a legfrisseb hírek és újdonságok közül, építsd fel éttermed, bárod, kávézód
vagy bármilyen típusú vendéglátóegységed online marketingjét!

További bejegyzések