Ezek lesznek 2024 éttermi marketing trendjei
AI, azaz mesterséges intelligencia
A ChatGPT és más hasonló AI eszközöknek köszönhetően az étterem-marketingeseknek kevesebb időt kell eltölteniük az emailek, cikkek és hirdetések szövegeinek elkészítésével. Ezek helyett az olyan feladatokra koncentrálhatnak (tesztelés, közönségek szegmentálása stb.), amelyek összetett emberi gondolkodást és döntéshozást igényelnek.A mesterséges intelligenciának köszönhetően elég csak néhány egyszerű utasítást megadni az AI eszközöknek, amelyek pillanatokon belül felsorolják a jobbnál-jobb cikkcímeket, email sablonokat, CTA-kat, vagy akár egész cikkeket is. Ezeket az anyagokat aztán elég csak átalakítani, hogy passzoljanak a márkától megszokott stílushoz.
Automatizálás
A márkák különféle marketingautomatizáló eszközöket is igénybe vehetnek majd, amelyek leveszik a terhet a vállaikról és egyben hatékonyabbá is teszik majd a különböző marketingcsatornákat. Az automatikus események, szűrők és késleltetések beállításával sokkal természetesebb, személyre szabottabb marketingüzeneteket készíthetnek majd az ügyfelek számára.A cél a vendégek viselkedésének pozitív befolyásolása lesz, miközben áthaladnak a konverziós tölcsérhez, hogy egyre közelebb kerüljenek a rendelés/foglalás lépéséhez.
Személyre szabás
Minden eddiginél több étteremtulajdonos használ majd saját gyűjtésű adatokat a kommunikáció és ajánlatok személyre szabására. Manapság az emberek nagy része elvárja, hogy a márkák kifejezetten nekik szóló ajánlatokkal keressék csak fel őket, és többségüket kifejezetten zavarja, ha nem ez történik.Érdemes lesz tehát a személyre szabásra is fókuszálnod éttermi marketing stratégiád összeállítása során, hogy a lehető legtöbb értékesítést, visszatérő vendéget és általános elégedettséget hozhasd ki befektetéseidből.
Élettartamra vetített érték
Ahogy egyre több étterem fedezi fel, hogy bevételük 60%-áért vendégeik 20%-a felel, úgy kezdik el egyre többen ügyfeleik élettartamra vetített értékét – hogy mekkora profitot hoz egy vendég a látogatási gyakorisága és költekezése alapján – is felhasználni ügyfélszerzési és -megtartási stratégiáik összeállításához.Az élettartamra vetített értéket megvizsgálva képesek lesznek:
- Megállapítani, hogy mely csatornák, kínálatok és üzenetek térülnek meg a legkedvezőbben
- Úgy szegmentálni a vendégeket, hogy azok idővel egyre értékesebbekké váljanak
- Hasonmás közönségeket létrehozni, hogy a legértékesebb vendégekhez hasonló gondolkodású és viselkedésű felhasználókat is megcélozhassanak marketingüzeneteikkel
- Olyan viselkedésre ösztönözni a célközönséget, amelyek a legértékesebb vendégekre jellemzők
Ehhez persze a marketingeseknek egy olyan összetett technológiai rendszerre van szükségük, amely első félként képes összegyűjteni és feldolgozni a vendégek adatait.
Játékos hűségprogramok
Egyes éttermek játékos elemekkel bővítik majd hűségprogramjaikat, ezzel is fokozva a vendégek aktivitását, tudatosságát és persze az értékesítések számát. Ezek a szórakoztató kihívások pontokkal, nyereményekkel és egyéb bónuszokkal díjazzák a résztvevőket.Rövid videós tartalmak
Az internet rajong a rövid videókért. Elég csak szétnézni a Facebookon, az Instagramon vagy a TikTokon, de még a YouTube is bevezette a saját rövid formátumú videóit, hogy lépést tartson ezzel a népszerű trenddel, ami nem csak a fiatalabb közönségeket érdekli.Ezek a tartalmak a vendégszerzés és -megtartás nagyszerű eszközei lehetnek az éttermek számára, ha megfelelően használják őket. Ne lepődj meg, ha idén egyre több étterem rövid videóival találod szemben magadat a népszerűbb platformokon.
Egy jó tanács 2024 éttermi marketing trendjeihez
Mielőtt elkezdenél követni bármilyen trendet, fontos lesz kiderítened, hogy egyáltalán megéri-e foglalkoznod vele. Nincs két egyforma étterem, és ami sokaknak bevált, az nem biztos, hogy a te célközönségedet is ugyan úgy megmozgatja majd.A legjobb éttermi marketing trendek kiválasztásához tehát vedd figyelembe üzleti céljaidat, szükségleteidet, költségkeretedet, a kialakítani kívánt vendégélményt, a működtetés költségeit és a marketingcsapat kapacitását is, hogy csak néhány szempontot említsünk.