Az étterem marketing legfontosabb eleme: a helyi SEO

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Az étterem marketing legfontosabb eleme: a helyi SEO

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az étterem marketing legfontosabb eleme: a helyi SEO


2022/04/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi kell ahhoz, hogy éttermed a Google találati listáján minél több kulcsszóra minél előkelőbb helyen legyen? Mutatjuk, mit kell megvizsgálnod ehhez weblapodon!

Mi kell ahhoz, hogy éttermed a Google találati listáján minél több kulcsszóra minél előkelőbb helyen legyen? Mutatjuk, mit kell megvizsgálnod ehhez weblapodon

Étterem online marketing alapok: a helyi SEO

Mi a legfontosabb egy étterem számára? Az, hogy minél többen megismerjék és megtalálják. Ebben segít a marketing manapság leginkább az online marketing. 

 



A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás az online marketing egyik legfontosabb ágazata, amelynek fő célja minél láthatóbbá tenni egy webhelyet a Google és más keresőmotorok találatai között. Amennyiben éttermed weboldala keresőoptimalizált, azaz valaki foglalkozik a SEO-val, egy csomó kifejezésre az első találatok között jön majd az étterem honlapja a Google találati listáján. Ez a leginkább költséghatékony marketing eszköz.

 

Míg a „hagyományos SEO” általánosságban segít több keresőlátogatót szerezni egy webhely számára, addig a helyi SEO kifejezetten azokat a felhasználókat célozza meg, akik egy adott földrajzi területen belül végzik keresésüket (például egy közeli éttermet szeretnének találni, és így tovább). Kutatásaink és a szakirodalom szerint is, az emberek, a vendégek leginkább a Google segítségével keresnek éttermet maguknak. Különböző keresőkifejezéseket írnak be, mint pl. étterem Budapest, étterem Budai Vár stb.
 

Ahhoz tehát. hogy bebizonyíthasd egy helyi érdeklődésű vásárlónak, azaz egy potenciális vendégnek, hogy a te kínálatod a legideálisabb számára, a keresőmotorokat is meg kell győznöd arról, hogy egyáltalán érdemes megjeleníteniük téged a legelső találatok között.

 

A Google és más keresőmotorok többféle különböző szempontot is megvizsgálnak ehhez, egy átfogó helyi SEO audit azaz a weboldalad keresőoptimalizált állapotának vizsgálata segít eligazodni ezek között: te magad is ellenőrizheted, hogy megfelelsz-e az elvárásoknak, és előkészítheted online jelenlétedet a helyi sikerekre.

 

SEO auditot, vagy teljeskörű marketing auditot persze mi is szívesen készítünk Neked és éttermednek, immáron 24 éves marketing munkánk és Budapest legjobb éttermeinek tapasztalatai alapján. Ha szeretnél egy ilyen auditot, kattints IDE!

 

Ha magad szeretnéd megvizsgálni, menyire jó weboldalad keresőoptimalizáltsága, akkor ez a cikk segít ebben. Az alábbi helyi SEO audit egy hagyományos sorrendre épül – általában a kulcsszavakat és a webhelyet szokás első körökben ellenőrizni, majd egyre távolabb lépkedni ezektől. Ajánlott tehát a feladatokat az itt található sorrendben elvégezni. Kezdjük is!

 

1. Kulcsszavak és keresőtalálati oldalak

Első körben mindenképpen azokat a kulcsszavakat és kifejezéseket ajánlott megvizsgálni, amikre szeretnéd, hogy céged megjelenjen a keresőtalálatok között. Ez segít felmérni azt is, hogy saját tartalmaid hogyan teljesítenek a versenytársaiddal és más webhelyek kínálatával szemben. Mi ehhez egy speciális kulcsszókutató eszközt és egy, a konkurenciák weboldalát is elemző szoftvert használunk. 

 

A helyi SEO audit ezen szakaszában kiderítheted, hogy mely kulcsszavakra rangsorolsz jól (azaz, hogy melyekre érdemes még több figyelmet fordítanod), és hogy melyek azok, amelyekre nem érdemes időt pazarolnod.

 

A SEO egy hosszútávú stratégia, ahol egyetlen kulcsszóról sem szabad véglegesen lemondani, de persze fontos különbséget tenni az értékes és értéktelen kifejezések között, és azokra koncentrálni, amik látható eredményeket hozhatnak. Meglehet például, hogy egyes szavakra inkább Google Ads hirdetések formájában pályázol majd egy rövidtávú kampány keretei között, nem pedig hosszútávú SEO stratégia részeként.

 

Számos eszközt használhatsz ehhez, amik segítenek automatizálni a keresőtalálatok összegyűjtését és elemzését egy-egy kifejezésre, és amelyek hasznos statisztikákat is kínálnak ezekhez a szavakhoz (keresettség, verseny stb.)

 

Ha teheted, válassz egy olyan elemzőeszközt, ami a különböző keresőfunkciók találatait is beleszámítja az elemzésébe, hogy kideríthesd, mely találati felületeken kik (te vagy a versenytársaid) jelennek meg. Ezen információk birtokában tudni fogod, hogy milyen intézkedésekre lesz szükség a továbbiakban.

 

Persze nem muszáj rögtön ilyen eszközöket használni, és saját kezűleg is elvégezheted ezt a kutatást, csak éppen több időbe telik majd. Nincs más dolgod, mint rákeresni a Google-on az adott kulcsszóra, és megnézni, hogy milyen találatokat sorol fel a keresőmotor. Fontos, hogy ezt mindig a böngésződ „inkognitó” vagy „privát böngészés” ablakában végezd, hogy a Google ne próbálja meg a te korábbi kereséseidhez igazítani a találatokat (erre a legtöbb elemzőeszköz is odafigyel).

 

Amennyiben fizetett Google kampányokat (PPC kampányok) is futtatsz, érdemes az ezeknél használt kulcsszavakat is elemezni SEO szempontjából, mert a népszerűbb PPC kifejezések a keresőoptimalizálásban is jól teljesíthetnek. A SEO és a PPC hatékonyan kiegészíthetik egymást.

 

Fontos továbbá észben tartani, hogy a különböző felhasználók eltérő módszerekkel keresnek, és gyakran nem csak egy-egy szót gépelnek be, hanem egész kifejezéseket használnak a lekérdezéseikhez.

 

Kulcsszóelemzésed során vedd figyelembe a keresőszándékot is, ami attól függ majd, hogy a felhasználó a vásárlói utazás (vagy konverziós tölcsér) mely szakaszában jár éppen. Egyes kifejezések például tájékozódási jellegűek („Hol tudok…?”) míg mások mögött egyértelműen vásárlási szándék áll („Olcsó… a közelben”).

 

2. A webhely

A kulcsszóadatok összeszedése után készen állsz egy teljeskörű technikai webhelyaudit elvégzésére. Ez a lépés segít biztosítani, hogy webhelyed könnyedén hozzáférhető és navigálható legyen a keresőmotorok számára.

 

Egy átlagos webhelyaudit célja kielemezni egy webhely szerkezeti felépítését, tartalmait, illetve az általános felhasználói élményt, amit kínál.

 

A webhelyauditra szintén számos eszközt használhatsz, amik rávilágítanak az esetleges problémákra, és legtöbbjük konkrét javaslatokat is tesz ezek javítására, a legjobb bevált SEO szokások alapján.

 

A webhelyaudit és -optimalizálás több területre osztható fel:

 

Az oldalak optimalizálása

A weboldalak optimalizálásához biztosítanod kell, hogy ezek az oldalak megfelelően legyenek felépítve, a helyes kulcsszavak köré épüljenek fel, és hogy egy kiváló felhasználói élményt biztosítsanak a látogatók számára.

 

Amikor egy keresőmotor feltérképez egy weboldalt, akkor megpróbálja kideríteni, hogy miről szól az adott oldal és hogy milyen kérdésekre kínál válaszokat.

 

Ezek a feltérképező „robotok” első sorban az oldal címét és alcímsorait vizsgálják meg, hogy meghatározzák az oldal témáját.

 

A robotok szempontjából egy jó weboldal egyedi tartalmat kínál és kulcsszavakat használ. A kulcsszóhasználat szempontjából fontos, hogy a fő kulcsszó, amire az oldal koncentrál megjelenjen az URL-ben, a címben, illetve, ahol indokolt, az alcímsorokban és a tartalomban is.

 

Egy technikai oldalaudit során tehát az alábbi hibákra lehet rávilágítani:

  • Hiányzó vagy nem megfelelő hosszúságú title címkék
  • Hiányzó vagy többször előforduló címsorok
  • Hiányzó vagy nem megfelelő hosszúságú meta leírások

 

Egy weboldal technikai elemzése során figyelmet kell fordítani a képek alt címkéire is. SEO szempontjából érdemes a képeket egy beszédes fájlnévvel feltölteni, és egy olyan alt szöveget megadni hozzájuk, ami egyértelműen leírja, hogy mi látható a képen (és tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat is).

 

A hivatkozások ellenőrzése

Az idő múlásával a webhelyeden található hivatkozások elavulhatnak, vagy épp törlődhetnek azok a tartalmak, amikre egykor mutattak.

 

Egy linkaudit segít rávilágítani a helytelenül beállított vagy sehová sem vezető linkekre, amelyek csorbíthatják a felhasználói élményt és a webhely helyi SEO teljesítményét is. A linkek nem csak a felhasználók számára fontosak, hiszen a keresőmotorok feltérképező robotjai is ezeken keresztül jutnak el webhelyed különböző oldalaira, illetve határozzák meg, hogy a tartalmak logikusan kapcsolódnak-e egymáshoz.

 

Az audit során érdemes odafigyelni arra is, hogy mely fontosabb oldalak között lenne érdemes új kapcsolatokat kialakítani. Ha például „A” oldalad tartalmában olyan kulcsszavak szerepelnek, amik egy „B” oldalhoz is kapcsolódnak, akkor segíthet hasznos lehet A oldalról B oldalra hivatkozni. Ez mindkét oldal SEO teljesítményét javíthatja, ráadásul a felhasználóknak is segít könnyedén még több releváns tartalomhoz hozzájutni.

 

A külső hivatkozásoka szintén ajánlott ellenőrizni, hogy a régi forrásokat frissebbekre cserélhesd, illetve, hogy eltávolíthasd a már felesleges, hiányos linkeket. Helyi SEO szemszögéből hasznos lehet, ha szintén más, helyi szervezetek és cégek webhelyeire hivatkozol, persze csak ha nem közvetlen versenytársaid.

 

Schema

A Google egyre szívesebben jelenít meg kiemelt kivonatokat a hagyományos organikus találatok felett, hogy közvetlenül a találati oldalakon kínálhasson választ a kereső felhasználók kérdéseire.

 

Helyi vállalatként neked is esélyed van megjelenni az ilyen kiemelt kivonatok között, ha egyedi, minőségi és releváns tartalmakat kínálsz, illetve, ha strukturált jelöléssel látod el ezeket a tartalmakat, hogy extra információkkal szolgálhass róluk a Google-nak.

Auditod során azonosítsd azokat a tartalmakat, amelyeket érdemes lenne Schema jelöléssel ellátni – ezek általában legfontosabb oldalaid.

 

Mobilaudit

Manapság lényegesen többen böngészik az internetet okostelefonjukról, mint asztali számítógépekről, ezért fontos, hogy ezekre a mobilhasználókra is kiélezd webhelyedet. Ha egy pozitív felhasználói élményt biztosítasz a mobilról böngészők számára, azt a keresőmotorok is előkelőbb rangsorolással díjazzák majd.

 

Ezen nincs mit túlbonyolítani: a webhelynek gyorsan kell betöltenie, reszponzív designnal kell rendelkeznie, és könnyedén navigálható kell, hogy legyen mobileszközökről.

 

A Google több mutatót is kínál ehhez (alapvető webes vitals-mutatók néven), de ezekről részletesebben lejjebb olvashatsz majd.

 

Szintén sokat segíthet az elemzésben a Google PageSpeed Insights sebességmérő eszköz, illetve a Google Lighthouse is, habár ez utóbbi használatához érdemes egy webfejlesztő segítségét kérni.

 

Többször előforduló (duplikált) tartalom

A Google számára nem csak a minőség fontos, ha a tartalmakról van szó, hanem az egyediség is. Amennyiben webhelyeden egy tartalom valamilyen okból többször is előfordul, akkor jelölnöd kell a keresőmotorok számára, hogy ez szándékos, illetve, hogy mely oldalt tekintsék az elsődleges, hiteles verziónak a sok közül. Ez az úgynevezett kanonizálás, amihez egy kanonikus címke elhelyezésére lesz szükség.

 

Ha ezt nem teszed meg, és webhelyeden több tartalom is nagyban megegyezik egymással, akkor ez csorbíthatja a hitelességedet a keresőmotorok szemében, ami alacsonyabb rangsorolással jár majd. A legtöbb webhelyelemző eszköz felsorolja azokat az oldalakat, amelyeken érdemes lenne kanonikus címkét elhelyezni.

 

3. Google Cégprofil adatlap

Amikor rákeresel egy cégre a Google-on, akkor jó eséllyel megjelenik majd egy kis adatlap a jobb oldalon (vagy a mobilos találatok tetején), ahol mindenféle hasznos adatot (telefonszám, cím, nyitvatartás stb.) olvashatsz róla. Ezek az úgynevezett Google Cégprofil adatlapok, amik nélkülözhetetlenek, ha sikeres helyi SEO-ra vágysz a Google-on.

 

Ha például szeretnél megjelenni a Google Térképen, illetve a Google helyi találatai között (azaz a „helyi csomagban”), akkor egyszerűen muszáj, hogy céged rendelkezzen egy ilyen adatlappal.

 

Ha még nincs Google Cégprofil adatlapod (korábban Google Cégem néven futott), akkor először is készíts egyet és töltsd ki azt részletesen. Ha már van ilyen adatlapod, akkor az audit során térj ki erre is, és ellenőrizd, hogy megfelelően megadtad-e a legfontosabb adatokat, úgymint:

 

  • Alapadatok (név, cím, telefonszám)
  • Elsődleges üzleti kategória
  • A webhelyre mutató hivatkozás
  • Nyitvatartás
  • Megfelelő elhelyezés a Google Térképen
  • Termékek és szolgáltatások
  • Képek és videók
  • Különleges ajánlatok
  • Friss hírek
  • Egyéb hasznos információk, amiket meg szeretnél adni (elfogadott fizetési módok, van-e lehetőség helyben fogyasztani stb.)Minél alaposabbankitöltöd profilodat, annál inkább egy hiteles, megbízható helyi vállalatnak tűnik majd a közelben kereső felhasználók számára.

 

4. Vélemények és értékelések

A Google Cégprofil egyik legfontosabb funkciója, hogy a felhasználók véleményeket írhatnak rá cégedről, illetve pontozhatják is azt egy 5 csillagos skálán. Ezek a visszajelzések nyilvánosan elérhetők minden felhasználó számára, és fontos szerepet játszanak a helyi SEO-ban.

 

A Google értesítést küld, valahányszor valaki véleményt ír Google Cégprofil adatalapodra, és ezekre jó, ha megpróbálsz minél előbb válaszolni (a pozitívokra és a negatívokra egyaránt).

 

Persze senkinek sincs mindig ideje azonnal foglalkozni ezekkel, ezért az audit során részletesen ellenőrizd az elmúlt hetek, hónapok visszajelzéseit, és reagálj rájuk megfelelően. Érdemes ezt rendszeresen, auditon kívül is elvégezni, hogy kiderítsd, vannak-e közöttük visszatérő panaszok, amiket több ügyfeled is megemlít.

 

Persze nem csak a Google Cégem adatlappal kell foglalkozni ilyen szempontból, hanem minden egyéb olyan platformot is ellenőrizned kell, amiken ügyfeleid visszajelezhetnek cégedről (pl. a Facebookon). Persze az ilyenek kezelésére is van néhány hasznos eszköz, de minden platform kínál egy adminisztrációs felületet, ahol könnyedén ellenőrizheted ezeket az értékeléseket.

 

5. Helyi cégjegyzékek és említések

A keresőmotorok többek között a helyi cégjegyzékek és említések alapján állapítják meg egy cégről, hogy pontosan hol is található és hogy mennyire hiteles az adott területen belül.

 

Éppen ezért fontos, hogy minden releváns helyi cégjegyzékben, partereid webhelyein, gyűjtőwebhelyeken, és a kereskedelmi kamara webhelyén is jelen legyenek céged adatai. Helyi céged méretétől függően ezeket a bejegyzéseket automatizált eszközökkel és saját kezűleg is auditálhatod.

 

Az automatizált eszközökkel rátalálhatsz minden olyan említésre az interneten, amelyekben megtalálhatók céged alapadatai (név, cím, telefonszám). Ha tudod, hogy mely felületeken találhatók meg ezek az adatok webhelyeden kívül, akkor könnyebb lesz rendszeresen ellenőrizni őket, és meggyőződni róluk, hogy mindenhol ugyan azok a naprakész adatok olvashatók-e.

 

Amennyiben csak néhány helyet kezelsz, akkor nem feltétlenül muszáj automatikus eszközöket használnod – egy Google keresés első 3-4 találati oldalán megtalálod az összes fontosabb említést cégedről, amikre jó, ha odafigyelsz.

 

Az audit ezen lépésének fő célja rávilágítani, hogy melyek azok a helyek, ahol még elhelyezhetnéd céged adatait, illetve ellenőrizni, hogy a meglévő adatok mindenütt azonosak és naprakészek-e.

 

6. Helyi jellegű tartalmak

Mint fentebb olvashattad, a különböző felhasználók más és más módszerekkel keresnek az interneten, és eltérő jellegű információkra van szükségük attól függően, hogy a vásárlói utazás melyik szakaszában járnak éppen.

 

Egy jól kiépített webes jelenlét az utazás összes szakaszára felkészült a megfelelő jellegű tartalmakkal, jelentősen javítva ezzel a fellelhetőséget. A cél az, hogy egy lehetséges ügyfél bármikor könnyedén rátalálhasson a cégre online keresése során.

 

A tartalmi audit segít ellenőrizni, hogy tartalomstratégiád minden ilyen szakaszra felkészült-e.

 

Az információs tartalmakat közösségi és egyéb külső csatornákon keresztül lehet például terjeszteni, de persze publikálhatók a webhelyen is, hogy már a korábbi szakaszokban is tájékoztathasd az érdeklődőket kínálatodról. Ezek a tartalmak akkor a leghatékonyabbak, ha választ adnak az érdeklődők „miért”, „hogyan”, és „mi” jellegű kérdéseire.

 

A tranzakciós tartalmak kifejezetten azoknak az érdeklődőknek szólnak, akik tudják, hogy mit szeretnének vásárolni, de még nem döntötték el, hogy kitől vagy honnan vegyenek. Ezek a tartalmak lehetnek például értékelések, beszámolók és összehasonlítások a versenytársak kínálatával.

 

A navigációs tartalmak landing oldalakat (céloldalakat) kínálnak a kereső felhasználók számára, amelyeken meggyőződhetnek arról, hogy márkád egy tekintélyes, hiteles pozíciót foglal el a piacon. Ezeken az oldalakon egy egyértelmű felhívás (CTA) is kell szerepeljen, hiszen feltételezhetően egy konkrét céllal érkeztek az oldalra a látogatók.

 

Minőségi tartalmaknak tekinthetjük az olyan tartalmakat, amiket közönséged szívesen tekint meg, és amikre szívesen reagál hozzászólások, reakciók vagy megosztások formájában. 2022-ben számos márka számára már nem lesz elegendő csak szöveges és képes tartalmakat készíteni.

 

A videó például már évek óta az internet legnépszerűbb tartalomtípusa, és a felhasználók többsége szívesebben is foglalkozik ezekkel, mint a képes, szöveges bejegyzésekkel (legyen szó egy blogról vagy egy közösségi platformról). A YouTube-ra feltöltött videók akár optimalizálhatók is, és számos felületen újra megoszthatók vagy beágyazhatók.

 

A közösségi platformokon továbbá szintén érdemes hasonlóképpen odafigyelni a kulcsszavak használatára, mint saját webhelyeden, hiszen ezek a platformok is rendelkeznek saját keresőfunkcióval, ami segíthet még több felhasználóhoz eljuttatni tartalmaidat.

 

Helyezz el továbbá közösségi megosztási gombokat webhelyed legfontosabb oldalain, hogy olvasóid egy-két kattintással megoszthassák ezeket ismerőseikkel kedvenc közösségi platformjaikon.

 

7. Google Search Console

A Google Search Console a webmesterek és SEO-val foglalkozó online marketingesek egyik leghasznosabb ingyenes eszköze. A Search Console értékes adatokat kínál a kulcsszavak és webhelytartalmak teljesítményéről, az indexelésről, a Schemáról, illetve a mobilos és asztali felhasználói élmény állapotáról is.

 

Egy helyi SEO audit során kihagyhatatlan feladat a Search Console alapos áttekintése. Az eszközzel továbbá olyan súlyos problémákat lehet diagnosztizálni, mint például az indexelési hibák vagy a kézi műveletek (büntetések), amelyek mind rossz hatással lehetnek a webhely keresőteljesítményére és láthatóságára.

 

A Google Search Console felületén találhatók többek között a fent említett alapvető webes vitals-mutatók is, amelyeket a felhasználói élmény alapján határoz meg a Google.

 

A Google Search Console küld ugyan értesítéseket bizonyos problémákról a meghatalmazott felhasználóknak, de vannak kivételek. Éppen ezért ajánlott rendszeresen áttekinteni.

 

8. Analitikai eszközök

Akár a Google Analyticset, akár egy más webhelyelemző eszközt használsz, fontos, hogy ezt is figyelembe vedd auditod során. Az analitikai eszközök segítenek megtalálni a legjobban és leggyengébben teljesítő tartalmakat, azonosítani a forgalmi forrásokat (és azok megoszlását), és a felhasználók által bejárt útvonalat a webhelyre érkezéstől egészen a vásárlásig.

 

Ezek az adatok kulcsfontosságúak auditod során.

 

Az analitikai adatok elemzése során az alábbi kérdésekre igyekezz választ találni:

  • „A legtöbbet látogatott oldalak a legjobban rangsoroló oldalak is a webhelyen?”
  • „Mely landing oldalakon keresztül jut el a legtöbb felhasználó a webhzelyre?
  • „Mely oldalak nem kapnak akkora látogatottságot, amekkorára számítottam?”
  • „Mi az általános vásárláshoz vezető útvonal a webhelyen, és lehetne-e valahogy lerövidíteni, vagy másképpen optimalizálni?”
  • „Melyek a legtöbbet rám hivatkozó domainek?”

 

A Google Analytics vagy más hasonló eszközök segíthetnek megválaszolni ezeket a kérdéseket, hogy tudd, mely tartalmaid igényelnek több odafigyelést.

 

9. Visszahivatkozások

A visszahivatkozások, vagyis a bejövő hivatkozások olyan linkek, amelyek más domainekről mutatnak webhelyedre. Ezek a mai napig fontos rangsorolási szempontok a Google és más keresőmotorok szemében is, hiszen afféle szavazatokként működnek – ha egy tekintélyes webhely szavaz (hivatkozik) a tiédre, akkor ez a tekintély részben átszáll saját webehlyedre, ami így értékesebb lesz majd a keresőmotorok szemeiben.

 

Minél jobban kapcsolódik egy webhely témája a sajátodéhoz, annál többet ér egy-egy ilyen hivatkozás. A rossz hírnevű oldalakról származó linkek azonban akár még árthatnak is webhelyed tekintélyének, ezért érdemes ezeket is figyelemmel követni. Ezt a Google Search Console felületén is megteheted, ha nem szeretnél fejlettebb eszközöket használni.

 

Amennyiben olyan domaineket találsz ebben a listában, amik rossz minőségűek, és nem szeretnéd, hogy a Google emiatt negatívabban vélekedjen rólad, akkor keresd fel a webhely szerkesztőségét, és kérd meg őket, hogy távolítsák el a domainedre mutató hivatkozásokat.

 

A visszahivatkozási audit másik része a lehetséges hivatkozási források felkutatása. Ebben szintén többféle eszköz is segíthet, a Google Search Console ugyanis nem alkalmas ilyen célokra. Ha szeretnél új visszahivatkozási lehetőségeket találni, akkor a következő helyeken érdemes szétnézni:

  • Linképítéshez készült eszközök: Ilyen például az Ahrefs vagy a Semrush, amelyek segítenek olyan domaineket találni, amik ideális partnereid lehetnek a linkek elhelyezésére.
  • Egy szimpla Google keresés: Keress rá legfontosabb kulcsszavaidra és vizsgáld meg azokat a webhelyeket, amelyek ezekkel a témákkal foglalkoznak, de nem közvetlen versenytársaid.


10. Versenytársak

Egyetlen átfogó SEO audit sem lehetne teljes a versenytársak elemzése nélkül. Bizonyára már nagyjából tisztában vagy vele, hogy kikkel is kell megküzdened az ügyfelek figyelméért, de ettől függetlenül ajánlott időnként utánanézni, hogy mik jelennek még meg saját keresőtalálataidon kívül a legfontosabb kulcsszóidra.

 

Ezek a találatok lesznek elsődleges SEO versenytársaid, tehát érdemes közelebbről is megvizsgálni őket.

 

A Google egyik nemrég bevezetett frissítésének köszönhetően nagyobb súlyozást kaptak a felhasználóhoz közelebb eső cégek, ezért első sorban a közvetlen környékeden lévő versenytársakkal kell foglalkoznod. Ha bármelyikük előkelőbb pozíciókban jelenik meg, akkor nézz utána, hogy mit csinálnak másképpen, mint te.

 

Ellenőrizd őket úgy, mintha saját magadat auditálnád: nézz rá a Google Cégem adatlapjukra, nézz rá a tartalmaikra, hogy milyen kulcsszavakat használnak, hogy honnan szereznek visszahivatkozásokat, és így tovább.
 




Étterem marketing Keresőoptimalizálás, SEO Online marketing



Legfrissebb cikkek


Étterem marketing -Egy történet elmesélése az étlappal
Az utolsó két évben az étterem marketinggel szemben felvette a versenyt a járvány és az azzal járó intézkedések, de most, az éttermeknek meg van az a szabadságuk, hogy arra fókuszáljanak mit is tudnak ők ajánlani az embereknek. Egy történet elmondása minden olyan ponton, amivel érintkezik a vendég, olyan értékes élményt nyújthat számára, ami arra ösztönözi majd, hogy visszatérő, akár törzsvendéggé váljon.
6 étterem közösségi média marketing trend -Hogyan legyél érdekes a felhasználók számára?
Az étterem marketing folyamatosan növekszik köszönhetően az online rendelések számának növekedése, a visszajelzések, és a közösségi média miatt. Ez utóbbi fontos szerepet játszik az eredmények szempontjából is. Az étterem közösségi média marketing trendje építhető arra, hogy vendégeid kapcsolatba szeretnének lépni az éttermeddel és a többi vendéggel a közösségi médiában. Ez azt jelenti, hogy fokoznod kell a játékot, ösztönözz kétirányú kommunikációt a közösségi média alkotta csatornákon keresztül, és bátoríts a vendégeidet, hogy osszák meg a történetüket és fotójukat a helyről. Mutatjuk hogyan.
Gasztonómia marketing -Hogyan építs saját márkát
A gasztronómia marketingje egy kicsit összetettebb. Az étel és a kultúra kombinációja, de sokan úgy vallják a kettő együtt. Azonban, mint mindenhez, ehhez is elengedhetetlen tényező a marketing, de legfőképp egy saját brand. Nem elég, ha sok vásárlód van próbálj a „nagy halak” -ra is koncentrálni. Egy sikeres márka felépítése után már nem az dönt, hogy kikkel kell együtt dolgoznod. Építsd fel a branded megfelelően a gasztronómia marketing trükkjeivel és legyél te az, akivel együtt akarnak dolgozni, akiért versengenek az ügyfelek. Fontos, hogy legyél tudatos! A határozottság, a pontosság, és a tudatosság mind a gasztronómia marketingen fog megtérülni.
Hírek és szakmai cikkek a gasztromarketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a gasztronómiai és vendéglátóegységeknek! Gyakorlatban is hasznosítható tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a gasztronómia és a vendéglátás területén.

Gasztronómiai marketing az alapoktól

Úgy érzed, éttermed nem kapja meg a kellő figyelmet, amit nagyon is megérdemelne? Az étterem marketing alapja egy erős USP (Unique Selling Proposition), vagyis egy olyan egyedi tulajdonság, ami segít harcba szállni a konkurenciával, és ami az online marketing kommunikációd alapját is képezi. Te megfogalmaztad már éttermed USP-jét?

Online marketing tanácsok éttermek és vendéglátóegységek számára

Egy jó weboldal, keresőoptimalizálás, fizetett hirdetések, PR megjelenések, tartalommarketing, közösségi média marketing… Csak az online marketing néhány területe, amivel egy étterem vagy vendéglátóegység tulajdonosaként, munkatársaként vagy marketingeseként foglalkoznod kell. Segítünk átlátni az online marketing bonyolult összefüggéseit!

Több foglalás a hétköznapokra, több rendezvényhelyszín ajánlatkérés

Határozz meg egy konkrét célt, és építsd fel úgy az online marketing kommunikációdat, hogy az támogassa azok elérését! Sokan vannak ezzel így, de sokan semmit sem tesznek érte. Több foglalást szeretnél a hétköznapokra? Jó lenne rendezvényekkel feltölteni az éttermed? Cikkeink gyakorlati tanácsokkal látnak el!

Kitekintő

Érdekes cikkek és tartalmak, konkrét online marketing tippek és stratégiai tanácsok, hogy stabil online marketing kommunikációval szállhass szembe a konkurenciával, hogy hatékonyan elérd a célközönséged, hogy még több asztalfoglalásra vagy rendezvényhelyszín ajánlatkérésre tehess szert. Ismerd meg cikkeinken keresztül az online marketing kiaknázatlan területeid, töltsd meg végre a vendéglátóegységed!