étterem marketing; étterem email marketing; email marketing; étterem marketing ötletek; étterem marketing stratégia

HU EN

Útmutató az étterem email marketing beindításához, hogy még több vendéged legyen

Kevés marketingcsatorna olyan hatékony, mint az éttermi email marketing. Az emberek 59%-a szerint a marketinges emailek befolyásolják vásárlási döntéseiket.  Bebizonyosodott, hogy az email minden marketingcsatorna közül a legmagasabb befektetési megtérülést produkálja, 38 USD minden elköltött 1 USD után.
Az étterem email marketing nemcsak nagyszerű eredményeket hoz a vállalkozások számára, hanem az egyik legkönnyebben megvalósítható éttermi marketing ötlet is. Számos e-mail szolgáltató (ESP) hihetetlenül egyszerűvé tette az email kampányok létrehozását és küldését mobilbarát email sablonokkal, fogd és vidd szerkesztőkkel, marketingautomatizálással stb.

Természetesen, ha még nem ismered az étterem email marketing rejtelmeit, néhány alapelvet meg kell tanulni, beleértve az étterem email marketingterv létrehozását, az emailek küldésének és a siker mérésének módját. Azt is fontos megérteni, hogy az e-mail hogyan illeszkedik az általános éttermi marketing stratégiába. Útmutatónk segítségével ezt most megértheted és megtanulhatod!

Étterem email marketing stratégia elindítása 6 lépésben

Miután kiválasztottad a költségvetésednek, készségszintednek és előnyben részesített könnyű használatú ESP-t, itt az ideje, hogy rátérj a szórakoztató dolgokra: indítsd el a legelső email kampányodat. Az alábbiakban elmagyarázzuk, hogyan hozhatsz létre és indíthatsz el éttermi emaileket mindössze 6 lépésben. 

Ha nem szeretnél ezzel foglalkozni, akkor bízd szakértőkre ezt. Csapatunk két évtizede foglalkozik éttermek marketingjével, vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk!
 
KATTINTS IDE ÉS SEGÍTÜNK!

1. Készíts tervet

Minden étterem más, ami azt jelenti, hogy egyedi étterem email marketing kampányt kell létrehozni vállalkozásod számára. 

Alapítsd meg márkádat

Ha éttermed új, vagy egyszerűen csak most ismerkedsz a marketinggel, fontos kialakítani a márka imázsát és hangját. Jobb képet kaphatsz márkád megjelenéséről, ha felteszed a következő kérdéseket:
•    Előkelő az éttermed?
•    Milyen a légköre? Barátságos és hétköznapi vagy visszafogott és elegáns?
•    Teljes körű vagy korlátozott szolgáltatást nyújtó étterem?
•    Ki a célközönséged? Fontold meg a buyer persona létrehozását, hogy meghatározd, ki az ideális vásárló.

Az ehhez hasonló kérdések segítenek meghatározni, hogy milyen email sablonokat használj, milyen hangnemben írj, milyen tartalmat kell tartalmaznia és még azt is, hogy mikor küldd el az éttermi emaileket.

Állítsd be a céljaidat

Ha márka identitása szilárdan kialakult, fontos, hogy célokat tűzz ki az étterem email marketing kampányaidhoz. Végtére is, célok nélkül nehéz lesz tudni, hogy az email stratégiád működik-e.
Amikor éttere email marketing stratégiádhoz célokat tűzöl ki, tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
•    Mi az email csatorna és az egyes kampányok fő célja? Ez lehet olyan egyszerű, hogy ügyfeleidet naprakészen kell tartani a legfrissebb hírekről, vagy lehet, hogy konkrét célja van, például az elvitelre történő eladások fellendítése vagy az éttermi vásárlók hűségének javítása. Hozz meg néhány döntést azzal kapcsolatban, hogy mit szeretnél üzenni az emailekkel és milyen lépéseket szeretnél elérni a feliratkozóktól.
•    Kinek szólnak az emailjeid? Gondolt át, kik kapják az éttermi emaileket és mi motiválja őket. Ne feledd, hogy a célközönség nemcsak a márkaépítést befolyásolja, hanem az email kampányok felépítését is.
•    Hogyan méred a teljesítményt? Az emailek teljesítményének mérésének legjobb módja az olyan kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI) követése, mint a megnyitási arány, az átkattintási arány és a leiratkozási arány. Ne feledd, hogy a követett mutatók az egyes email kampányok céljától függően változnak.

2. Készíts névjegyzéket

Ha elkészült a terv, a következő lépés az éttermi email lista felépítése a feliratkozókról.
Sokféleképpen gyűjthetsz feliratkozókat az étterem email marketinglistához, például:
•    Előfizetési űrlap az étterem weboldalán
•    Az étterem hűségprogramjához való regisztrációs oldal vagy alkalmazás
•    A foglalási oldalad
•    Cserébe az étterem WiFi-jéhez való hozzáférésért
•    Éttermed Facebook-oldalán található lapon keresztül
•    Kérdőíveken és egyéb visszajelzési űrlapokon

Noha a hírlevél feliratkozók gyűjtésének számos módja van, ne feledd, hogy nem vehetsz fel egyszerűen senkit az email listádra. Kanadában, az Egyesült Királyságban és az Európai Unió országaiban az ügyfeleknek kifejezetten fel kell iratkozniuk az email listádra (engedélyt kell adniuk, hogy emaileket küldjenek nekik), mielőtt elkezdenél emaileket küldeni nekik. Ezért az étterem email lista összeállítása előtt mindig győződj meg arról, hogy világosan ismered az erre vonatkozó törvényeket.

3. Szegmentáld a kapcsolati listádat

Amint elkezded felhalmozni az email feliratkozókat, a következő lépés az éttermi email lista szegmentálása. A kapcsolattartók szegmentálása azt jelenti, hogy felveszed az összes email feliratkozót az étterem CRM- jében és meghatározott kritériumok (pl. hely, korábbi rendelések, hűségprogram-tagság stb.) alapján kisebb csoportokra osztod őket. Ha a névjegyeket különböző csoportokba bontod, akkor olyan emaileket hozhatsz létre, amelyek konkrét érdeklődési körökről vagy viselkedésmódokról szólnak, ahelyett, hogy egyetlen üzenetet hoznának létre, amely mindenkinek megfelel.

Célzott promóciókat hozhatsz létre a hűségprogram tagjainak szokásai és viselkedése alapján. Ez lehet olyan konkrét, mint egy új hamburgerről szóló email küldése mindenkinek, aki korábban vásárolt hamburgert vagy speciális kedvezménykódot küldesz azoknak, akik az elmúlt 30 napban nem jártak az éttermedben. Minél célzottabb promóciókat hozol létre, annál valószínűbb, hogy előfizetőid megteszik a kívánt műveletet.

4. Tervezd meg és írd meg emailjeidet

Bár az email kampányok beállítása kissé technikai jellegű, az emailek megtervezése és írása lehetőséget ad kreativitásod kibontakoztatására az étterem email marketing keretein belül. 

Email tervezése  

Kicsit rozsdásodtak a grafikai tervezési készségeid? Nincs baj. Ha ESP-t használsz, a legtöbb megoldás gyönyörű, előre elkészített sablonokkal érkezik, amelyek a tervezési folyamat nagy részét elvégzik helyetted. Miután kiválasztottál egy előre elkészített sablont, a tervezés testreszabása gyakran olyan egyszerű, mint egy fogd-és-vidd szerkesztővel az elrendezés megváltoztatásával.

Az email sablon testreszabásakor tartsd szem előtt a következőket:
•    Következetes márkaépítés: Gondoskodj arról, hogy a színek, a betűtípusok, a fényképek és az egyéb dizájnelemek illeszkedjenek az étterem márkajelzéséhez.
•    Logikus és egyszerű elrendezés: Az emailek tartalmának logikusan kell folynia egyik dologról a másikra és először a legjobb tartalmat kell kiemelni. Az olvasók túlterhelésének elkerülése érdekében törekedj legfeljebb három tartalomblokkra minden emailben.
•    Kiváló minőségű képek: Minden képnek – legyen szó fényképekről vagy a logódról – jó minőségűnek kell lennie, nem elmosódottnak vagy pixelesnek.
•    Optimalizálás mobilra: Az emberek 81%-a szívesebben nyitja meg az emaileket a telefonján, ezért ügyelj arra, hogy a választott email sablon működjön mobiltelefonon, asztali számítógépen és egyéb eszközökön.

Emailek írása

A terv véglegesítése után a következő lépés az írás. Az éttermi emailek kitöltésekor tartsd szem előtt a következő hat elemet:
•    A tárgysor: A tárgysor az első, amit az előfizetők elolvasnak és ez játssza a legnagyobb szerepet abban, hogy az emberek megnyitják-e az emailt. Mivel a legtöbben iPhone-on és Gmailen tekintik meg az e-maileket, az ideális tárgysor hossza körülbelül 41 karakter.
•    Előfejléc szövege: Az előfejléc szövege közvetlenül követi a tárgysort és egy kicsit több kontextust biztosít a feliratkozóknak az email tartalmáról. Az előfejléc szövegének 40–130 karakter hosszúságúnak kell lennie.
•    Címsorok: A címsorok azonnali kontextust biztosítanak az olvasóknak az emailjeidhez. Legyen rövid és egyszerű címsor, hogy a feliratkozókat a szöveg többi részének elolvasására ösztönözze.
•    A törzs: Használd emailed törzsét a feliratkozók tájékoztatására és oktatására. Törekedj arra, hogy a dolgok tömörek legyenek és ne terheld túl sok szöveggel az olvasót.
•    Cselekvésre ösztönző (CTA) gombok: A CTA gomb egy felszólítás, amely egy meghatározott művelet végrehajtására utasítja az olvasót, például „További információ” vagy „Rendelj most”.
•    A lábléc: Minden email végére add hozzá az elérhetőségeidet, hogy feliratkozóid tudják, hogyan érhetnek el téged. A legtöbb ESP ezt megkönnyíti azáltal, hogy beállít egy láblécet, amely automatikusan hozzáadja ezeket az információkat minden elküldött email aljához.

5. Automatizáld emailjeidet

A szokásos emailek küldése mellett az étterem email marketing egyik fontos része az automatizált kampányok felállítása. Az automatizált emailek olyan előkészített emailek, amelyeket az ESP automatikusan küld feliratkozóidnak, előre meghatározott ütemezés vagy konkrét triggerek alapján. 

Az étterem email marketinggel kapcsolatban az automatizált email kampányoknak két fő típusát kell figyelembe venni:
•    Életciklus kampányok (Lifecycle Campaigns): Ezek a vendégek egyéni jellemzőire szabott emailek, amelyeket az ügyfél életciklusa során küldenek. Például egy email az ügyfél születésnapján vagy az első vásárlás évfordulóján.
•    Kiváltó kampányok (Trigger Campaigns): Ezeket az emaileket az aktivált viselkedés alapján küldjük el. Például küldhetsz egy üdvözlő emailt minden alkalommal, amikor valaki feliratkozik az éttermi email listára.

A legtöbb ESP megkönnyíti mindkét típusú automatizált kampány létrehozását, így beállíthatod ezt és nem lesz vele több gondod.

6. Elemezd az eredményeket az étterem email marketing utolsó lépéseként

Miután hivatalosan megkezdted az emailek küldését a feliratkozóidnak, az utolsó lépés az emailek eredményeinek elemzése, hogy tudd, mi működik és mi nem.
Az e-mailek elemzésének legjobb módja a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI) nyomon követése, amelyek az email kampányok különböző aspektusainak teljesítményét mérik. A legtöbb ESP megkönnyíti a következő KPI-k követését:
•    Kézbesítési arány: Ez az általad elküldött emailek százalékos aránya, amelyek ténylegesen eljutnak az emberek postaládájába. Ezt a számot befolyásolhatják a helytelen email címek vagy email szűrők, amelyek az üzenetek visszapattanását okozhatják.
•    Megnyitási arány: Azon emberek százalékos aránya, akik megnyitják az emailt.
•    Kattintási arány: Azon emberek százalékos aránya, akik az emailben lévő valamire kattintanak.
•    Leiratkozási arány: Azon emberek százalékos aránya, akik leiratkoztak az email listáról.
A Mailchimp tanulmánya szerint az éttermi emailek átlagos megnyitási aránya 19,77%, az átlagos kattintási arány 1,34%, az átlagos leiratkozási arány pedig 0,28% volt - ezzel kapsz egy képet arról, milyen számokra kell törekedni.

Étterem email marketing a több vendég eléréséért

Bár az étterem email marketinggel sok mindent megtehetsz, nem kell mindent egyszerre kipróbálnod. Használd útmutatónkat az étterem email marketingedhez, kezdd el néhány gyakori stratégiával és derítsd ki, hogy a feliratkozóid milyen éttermi emailekre válaszolnak. Idővel nem csak az éttermi email listád fog növekedni, hanem ennek az értékes marketingcsatornának a jutalma is elkezdődik és még több vendéget fog generálni az éttermednek.

Segítségre van szükséged? Megértjük, nem olyan egyszerű a semmiből felépíteni az étterem email marketing stratégiádat, kattints a lenti gombra és vedd fel velünk a kapcsolatot!

KATTINTS IDE ÉS SEGÍTÜNK!

Étterem online marketing hírek

Válogass a legfrisseb hírek és újdonságok közül, építsd fel éttermed, bárod, kávézód
vagy bármilyen típusú vendéglátóegységed online marketingjét!

További bejegyzések