Étterem tulajdonos vagy, esetleg első éttermed megnyitását tervezed? Ezért az 5 tippért hálás leszel
Úgy döntöttél, hogy egy étterem megnyitása jó befektetés, szeretnél foglalkozni a gasztronómiával? A vendéglátás és turizmus egy nagyon izgalmas, és nagyon jövedelmező szektor is, ha jól csinálod. Összeszedtünk hát néhány alapvető tippet újdonsült étterem tulajdonosoknak, amikkel biztosan foglalkoznod kell, és ha foglalkozol, hamar hálás is leszel magadnak érte. Vágjunk bele!
A környék
Talán nem kell rá felhívnunk a figyelmed, mennyire fontos is, hogy kiváló helyszínt találj az éttermed számára. Most inkább online marketing szempontból szeretnénk rá kitérni. A környék kiválasztásakor gondold át azt is, milyen látványosságokat és programlehetőségeket kínál az étterem környezete a vendégek számára, és azokat hogyan tudod majd weboldaladon is bemutatni. Ha van megfelelő parkolási lehetőség, vagy a közelben elérhető metróvonal, az is hozzájárulhat éttermed sikerességéhez.
A koncepció, másnéven USP
Az USP, vagy másnéven Unique Selling Proposition olyan egyedi terméktulajdonság, ami megkülönböztet téged a konkurenciától, és ami szorosan összefügg éttermed tematikájával, koncepciójával. Ha ez meg van, sokkal könnyebb dolgod lesz a továbbiakra nézve, hiszen erre szükséged van a menü kialakításához, a logó megtervezéséhez, de az étterem belső megvalósításához is. Érdemes ügyelni arra, hogy valahogyan kapcsolódjön éttermed környezetéhez is. A kulcsszó az egyediség! Álmodj nagyot, hogy aztán nagyot is szakíthass.
A menü
Ha van egy jó koncepciód, a menü kialakításánál is könnyebb dolgod lesz, de figyelj rá, hogy a menü az aktuális trendekhez is igazodjon. Nagy hiba ma már, ha nem tudsz a különféle diétáknak vagy ételérzékenységeknek megfelelő kínálattal szolgálni.
A szükséges tudás
Éttermi bizniszbe beleugrani mindenféle tudás nélkül egyértelműen butaság. Igyekezz tehát megismerkedni egy étterem működésével, méghozzá alaposan. Ha korábban dolgoztál már ezen a területen, szerencsés vagy, ha nem, akkor se kezdj bele az építkezésbe anélkül, hogy alaposan utánajártál volna a dolgoknak.
Bízz profikban, ne fogadj meg minden tanácsot
Ha nincs elég tapasztalatod, bízz meg egy profit, és hallgass inkább az ő ajánlásaira, mint hozzá nem értő ismerőseid jószándékú javaslataira. A gasztronómia megköveteli a profizmust, egy tanácsadó megbízása így visszatérő befektetés, amin nem is nagyon érdemes elgondolkoznod.