5 egyszerű dolog, ami fellendíti éttermed online marketingjét
Ahogy a legtöbb marketing technika, úgy a gasztromarketing is egészen más feladatokból áll online, és egészen más akadályokkal kell szembenézniük az éttermeknek és vendéglátóegységeknek, ha online marketing kommunikációjukat szeretnék megerősíteni. Bár biztos recept nincs, léteznek olyan általános igazságok, amiket garantáltan szem előtt kell tartanod, ha szeretnéd fellendíteni éttermed online jelenlétét.
Kell egy jó weboldal, és nem árt blogot írni
Ha nincs egy jó weboldalad, hogyan győzöd meg a potenciális vendégeket, hogy asztalt foglaljanak, vagy kérjenek ajánlatot rendezvényükhöz? Egy, a Google és a felhasználók elvárásainak egyaránt megfelelő webhely alapvető elvárás, de ha tényleg szeretnéd felturbózni éttermed működését, egy blogot is kell rajta vezetned. A blog segítségével, érdekes, értékes és hasznos informatív tartalmakat oszthatsz meg célközönségeddel. Étterem vagy vendéglátóegység révén lehetnek receptek, rendezvényszervezési tippek, programötletek, vagy a környék látnivalóiról szóló útikalauz. Hidd el, a felhasználók értékelni fogják erőfeszítéseidet. Amellett, hogy ezek a tartalmak gondoskodnak a brandépítésről, a keresőoptimalizálásban is segítenek. Ha a weboldalad technikailag is rendben van, és sok jó tartalom kerül rá, az már kiváló alap egy megfelelő SEO-hoz.
Több vendéget szeretnél? Átbizsgáljuk étteremed marketing stratégiáját, értékeljük, és felépítünk egy vendégmágnás online marketing rendszert! Kérd ajánlatunkat ITT
Kezeld vendéglátóegységed Google Cégem profilját
A turizmus és gasztromarketing egyik legfontosabb eleme a reputáció, amihez a Google egy ingyenes platformot is biztosít, ami nem más, mint a Google Cégem. Ezzel egyrészt a Google adatbázisában is szerepelsz majd, másrészt felkerülsz a Térképre is. Itt minden fontos információt feltüntethetsz a nyitvatartástól a címig vagy fizetési lehetőségekig. Tölts fel képeket is a Google Cégem profilodra, és ösztönözd erre vendégeidet is. Fontos, hogy a felhasználók véleményeit minden esetben megválaszold, méghozzá egyedi szövegezéssel a lehető leghamarabb!
Használd ki a közösségi média erejét, és légy naprakész
Az a baj, hogy a legtöbb étteremtulajdonos csak felületesen használja ki a közösségi média felületek erejét, a heti menün kívül más szinte ki sem kerül ezekre a felületekre. Ez édeskevés, ahogy weboldalad blogjára, ide is érdekes, kreatív, aktivitásra ösztönző tartalmakat kell felöltened, ráadásul lehetőleg rendszeresen. Mielőtt egy vendég asztalt foglal egy étterembe, nagy eséllyel utánajár az online véleményeknek, felkeresi a vendéglátóegység weboldalát és közösségi média felületeit, hogy biztos legyen benne, hogy jól választ. Egy kezeletlen Facebook vagy Instagram oldal sajnos nem lesz elég megnyerő ahhoz, hogy minden lehetséges vendéget bevonzz az éttermedbe.
Elemezd az analitikákat
Honnan tudod, hogy jól csinálod-e a dolgokat, ha nem elemzed a különféle felületek analitikai adatait? A Facebook igen részletes elemzéseket kínál a felhasználóknak, weboldalad teljesítményét pedig leginkább Google Analytics fiókodon keresztül vizsgálhatod majd. Erre rendszeresen érdemes időt szánni, hiszen egyrészt azonosíthatod a gyengébb marketing csatornáidat, másrészt javíthatod online kommunikációd teljesítményét.
Legyen éttermednek kezelt adatlapja a a különféle turisztikai, vendéglátási, és éttermi platformokon
Sokan első sorban a Google Cégemet vagy a TripAdvisort kezdik böngészni, ha éttermet keresnek ahelyett, hogy a Google-t hívnák segítségül. A felületeken való jelenlét általában egyértelmű az étterem tulajdonosok számára, viszont kevesen tartják naprakészen is a profiljukat. Minden változást érdemes ezekre az oldalakra is feltölteni, legyen az az étlap vagy a nyitvatartás. Soha ne hagyj rossz és elavult információkat az interneten éttermedről, hiszen, ha ezek alapján a vendég nem azt kapja, amit vár, az óriási csalódást és sok-sok negatív véleményt eredményezhet.