Online marketing tippek éttermeknek: 5 egyszerű dolog, ami fellendíti éttermed online marketingjét

Főoldal > 5 egyszerű dolog, ami fellendíti éttermed online marketingjét

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 egyszerű dolog, ami fellendíti éttermed online marketingjét


2020/05/05
ÉOM

Ahogy a legtöbb marketing technika, úgy a gasztromarketing is egészen más feladatokból áll online, és egészen más akadályokkal kell szembenézniük az éttermeknek és vendéglátóegységeknek, ha online marketing kommunikációjukat szeretnék megerősíteni. Bár biztos recept nincs, léteznek olyan általános igazságok, amiket garantáltan szem előtt kell tartanod, ha szeretnéd fellendíteni éttermed online jelenlétét.

 

Online marketing tippek éttermeknek

Kell egy jó weboldal, és nem árt blogot írni

Ha nincs egy jó weboldalad, hogyan győzöd meg a potenciális vendégeket, hogy asztalt foglaljanak, vagy kérjenek ajánlatot rendezvényükhöz? Egy, a Google és a felhasználók elvárásainak egyaránt megfelelő webhely alapvető elvárás, de ha tényleg szeretnéd felturbózni éttermed működését, egy blogot is kell rajta vezetned. A blog segítségével, érdekes, értékes és hasznos informatív tartalmakat oszthatsz meg célközönségeddel. Étterem vagy vendéglátóegység révén lehetnek receptek, rendezvényszervezési tippek, programötletek, vagy a környék látnivalóiról szóló útikalauz. Hidd el, a felhasználók értékelni fogják erőfeszítéseidet. Amellett, hogy ezek a tartalmak gondoskodnak a brandépítésről, a keresőoptimalizálásban is segítenek. Ha a weboldalad technikailag is rendben van, és sok jó tartalom kerül rá, az már kiváló alap egy megfelelő SEO-hoz.

 



Kezeld vendéglátóegységed Google Cégem profilját

A turizmus és gasztromarketing egyik legfontosabb eleme a reputáció, amihez a Google egy ingyenes platformot is biztosít, ami nem más, mint a Google Cégem. Ezzel egyrészt a Google adatbázisában is szerepelsz majd, másrészt felkerülsz a Térképre is. Itt minden fontos információt feltüntethetsz a nyitvatartástól a címig vagy fizetési lehetőségekig. Tölts fel képeket is a Google Cégem profilodra, és ösztönözd erre vendégeidet is. Fontos, hogy a felhasználók véleményeit minden esetben megválaszold, méghozzá egyedi szövegezéssel a lehető leghamarabb!

 

Használd ki a közösségi média erejét, és légy naprakész

Az a baj, hogy a legtöbb étteremtulajdonos csak felületesen használja ki a közösségi média felületek erejét, a heti menün kívül más szinte ki sem kerül ezekre a felületekre. Ez édeskevés, ahogy weboldalad blogjára, ide is érdekes, kreatív, aktivitásra ösztönző tartalmakat kell felöltened, ráadásul lehetőleg rendszeresen. Mielőtt egy vendég asztalt foglal egy étterembe, nagy eséllyel utánajár az online véleményeknek, felkeresi a vendéglátóegység weboldalát és közösségi média felületeit, hogy biztos legyen benne, hogy jól választ. Egy kezeletlen Facebook vagy Instagram oldal sajnos nem lesz elég megnyerő ahhoz, hogy minden lehetséges vendéget bevonzz az éttermedbe.

 

Elemezd az analitikákat

Honnan tudod, hogy jól csinálod-e a dolgokat, ha nem elemzed a különféle felületek analitikai adatait? A Facebook igen részletes elemzéseket kínál a felhasználóknak, weboldalad teljesítményét pedig leginkább Google Analytics fiókodon keresztül vizsgálhatod majd. Erre rendszeresen érdemes időt szánni, hiszen egyrészt azonosíthatod a gyengébb marketing csatornáidat, másrészt javíthatod online kommunikációd teljesítményét.

 

Legyen éttermednek kezelt adatlapja a a különféle turisztikai, vendéglátási, és éttermi platformokon

Sokan első sorban a Google Cégemet vagy a TripAdvisort kezdik böngészni, ha éttermet keresnek ahelyett, hogy a Google-t hívnák segítségül. A felületeken való jelenlét általában egyértelmű az étterem tulajdonosok számára, viszont kevesen tartják naprakészen is a profiljukat. Minden változást érdemes ezekre az oldalakra is feltölteni, legyen az az étlap vagy a nyitvatartás. Soha ne hagyj rossz és elavult információkat az interneten éttermedről, hiszen, ha ezek alapján a vendég nem azt kapja, amit vár, az óriási csalódást és sok-sok negatív véleményt eredményezhet.




Belföld Keresőoptimalizálás, SEO Online marketing Turizmus



Legfrissebb cikkek


Milyen alkalmakkor érdemes étterembe menni?
Egy finom ebéd, vagy vacsora elfogyasztása egy kellemes környezetben, teljes kiszolgálással mindenki számára olyan program, amit szívesen csinál. Ugyanakkor kevesen esznek minden nap éttermi ételt, inkább különleges alkalmakkor szokás ilyen helyre menni. Ebben a cikkben néhány olyan alkalomról lehet olvasni, melyek során az étterem lehet a tökéletes választás.
5 egyszerű dolog, ami fellendíti éttermed online marketingjét
Ahogy a legtöbb marketing technika, úgy a gasztromarketing is egészen más feladatokból áll online, és egészen más akadályokkal kell szembenézniük az éttermeknek és vendéglátóegységeknek, ha online marketing kommunikációjukat szeretnék megerősíteni. Bár biztos recept nincs, léteznek olyan általános igazságok, amiket garantáltan szem előtt kell tartanod, ha szeretnéd fellendíteni éttermed online jelenlétét.  
Éttermi SEO-ra márpedig szükséged van, ezt 5 érvvel támasztjuk alá
Hol keresnek éttermet a potenciális vendégeid? Az interneten, ez nem kérdés. És mi van akkor, ha nem foglalkozol az éttermi SEO-val, így nem találnak meg a Google-ben sem a felhasználók? Nos, egyszerűen lemondhatsz róluk. Ha ez nem lenne elég, alább találsz még 5 bivalyerős érvet az éttermi SEO mellett.
Hírek és szakmai cikkek a gasztromarketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a gasztronómiai és vendéglátóegységeknek! Gyakorlatban is hasznosítható tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a gasztronómia és a vendéglátás területén.

Gasztronómiai marketing az alapoktól

Úgy érzed, éttermed nem kapja meg a kellő figyelmet, amit nagyon is megérdemelne? Az étterem marketing alapja egy erős USP (Unique Selling Proposition), vagyis egy olyan egyedi tulajdonság, ami segít harcba szállni a konkurenciával, és ami az online marketing kommunikációd alapját is képezi. Te megfogalmaztad már éttermed USP-jét?

Online marketing tanácsok éttermek és vendéglátóegységek számára

Egy jó weboldal, keresőoptimalizálás, fizetett hirdetések, PR megjelenések, tartalommarketing, közösségi média marketing… Csak az online marketing néhány területe, amivel egy étterem vagy vendéglátóegység tulajdonosaként, munkatársaként vagy marketingeseként foglalkoznod kell. Segítünk átlátni az online marketing bonyolult összefüggéseit!

Több foglalás a hétköznapokra, több rendezvényhelyszín ajánlatkérés

Határozz meg egy konkrét célt, és építsd fel úgy az online marketing kommunikációdat, hogy az támogassa azok elérését! Sokan vannak ezzel így, de sokan semmit sem tesznek érte. Több foglalást szeretnél a hétköznapokra? Jó lenne rendezvényekkel feltölteni az éttermed? Cikkeink gyakorlati tanácsokkal látnak el!

Kitekintő

Érdekes cikkek és tartalmak, konkrét online marketing tippek és stratégiai tanácsok, hogy stabil online marketing kommunikációval szállhass szembe a konkurenciával, hogy hatékonyan elérd a célközönséged, hogy még több asztalfoglalásra vagy rendezvényhelyszín ajánlatkérésre tehess szert. Ismerd meg cikkeinken keresztül az online marketing kiaknázatlan területeid, töltsd meg végre a vendéglátóegységed!