Éttermi honlapkészítés WordPrss, Yoomla vagy egyedi forráskód?
Ha éttermed honlapja egy olcsó webhelyszerkesztő platformra épült, akkor több tízezer másik tulajdonnal osztozik ugyan azon a sablonon. Egy profi designügynökség azonban egyszerre mutatós és könnyedén használható webhelyet készíthet éttermed számára, ami online üzleti sikereid legfontosabb eszköze lesz:
- Az erős keresőoptimalizálással számos új látogatót vonzhatsz webhelyedre.
- A bevonzott látogatók érdeklődését kínálatoddal és márkád történetével tarthatod meg.
- Az érdeklődő látogatókat rendelő vagy személyesen betérő/asztalt foglaló vendégekké konvertálhatod.
Egy lehető legszínvonalasabb éttermi honlapkészítés érdekében mindenképpen érdemes egy professzionális marketingügynökség segítségét kérni. Mutatjuk, hogy mikre számíthatsz, ha minket választasz:
1. Étterem branding
Éttermed honlapja ugyan azt az esztétikai hatást kell keltse, mint amelyre vendégeid létesítményedben is számíthatnak. Egy profi ügynökség többek között a brandinget is magára vállalja.
Sok más céggel ellentétben mi nem előre elkészített WordPress sablonokkal dolgozunk – minden ügyfél számára az igényekhez mérten készítjük el a webhely egyedi designját, a márka branding irányelvei alapján. Mindez azt jelenti, hogy webhelyed teljesen egyedi lesz, dinamikus menükkel, fényképgalériákkal, közösségi médiás integrációkkal és személyre szabott designelemekkel.
2. Mobil-első design
Az éttermek honlapjait jóval több érdeklődő látogatja mobilkészülékekről, mint bármilyen más eszközökről. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a te éttermed webhelye is mobil-első elven készüljön el.
Habár vannak átfedések, a „mobil-első” nem ugyan az, mint a „reszponzív” design. Egy tapasztalt marketingcsapat tudja, hogy egy webhelyet már az első lépéstől kezdve mobileszközökre kell optimalizálni, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa az összes mobilról érkező látogató számára. Egy mobil-első webhely persze más eszközökön (táblagépek, laptopok stb.) is kiválóan működik majd.
Ha IDE kattintasz, letesztelheted, vajon éttermi honlapod mobilra optimalizálását jól végezte-e el a honlapkészítő céged?
Ha éttermed honlapját többen használhatják mobilkészülékeikről, akkor jóval több visszatérő látogatóra és konverzióra is számíthatsz majd.
3. Interaktív digitális étlap
Ha az éttermi honlapkészítésről van szó, akkor természetesen az interaktív digitális étlapok sem maradhatnak ki felsorolásból. Felejtsd el az unalmas beépített táblázatokat vagy PDF fájlokat – egy modern étterem étlapja tökéletesen működik mobileszközökön, kedvcsináló fényképekkel illusztrált és keresőoptimalizált is egyben.
4. Optimalizálás az alapvető webes vitals-mutatókra
A Google alapvető webes vitals-mutatói a weboldalak által nyújtott felhasználói élményt hivatottak értékelni. Egy jó étterem honlapja minden tekintetben a felhasználók igényeihez igazodik, hiszen csak így biztosítható, hogy az emberek szívesen böngészik majd tartalmaidat.
Az oldal betöltési sebessége, a felhasználói felület reszponzív jellege és a vizuális stabilitás mind fontos felhasználói szempontok, így ezek optimalizálására különös figyelmet kell fordítani egy webhely kialakítása során.
Teszteld le honlapkészítő céged tudását!
Kattints IDE, nézd meg, mennyire felel meg az alapvető web vitals muatatóknak honlapod! Ha az érték piros, ne beszélj velük többet :)
5. SEO, azaz keresőoptimalizálás
Biztos lehetsz benne, hogy ideális vendégeid gyakran keresnek rá éttermekre, konyhákra vagy általad kínált fogásokra a Google segítségével. Nagyon fontos tehát, hogy az ilyen keresések találatai között éttermed is minél magasabb, minél előkelőbb pozícióban jelenjen meg.
Ehhez profi SEO-ra, azaz keresőoptimalizálásra lesz szükséged, ami természetesen minden valamirevaló éttermi honlapkészítési stratégia szerves részét képezi. A SEO többek között kulcsszókutatásból, kulcsszócélzásból, on-page és off-page, illetve technikai optimalizálásból áll, de ezek miatt nem kell aggódnod – mindent ügynökségünk kezel majd.
Az erős éttermi SEO fokozott láthatóságot, több látogatót és több valódi vendéget eredményez majd.
6. Strukturált adatok
A strukturált adatok extra információkkal szolgálnak a keresőmotorok (és időnként a felhasználók) számára éttermed honlapjának tartalmairól. Ennek köszönhetően a keresőmotorok sokkal több releváns keresésre jeleníthetik majd meg éttermed honlapját a találatok között, és extra információkat is megjeleníthetnek ezekben a találatokban, így a kereső felhasználók is jobban észreveszik majd őket.
7. Közösségi médiás integráció
Egy modern étterem brandingjéhez közösségi média marketingre is szükség lesz, hogy a különböző platformok felhasználói is rátalálhassanak tulajdonodra.
A közösségi médiás aktivitás továbbá nélkülözhetetlen, ha nem szeretnéd, hogy az éttermed iránt érdeklődők idővel elfeledkezzenek márkádról.
8. GDPR-kompatibilis email marketing
Egy GDPR-nak is megfelelő email listát csak saját magadnak állíthatsz össze érdeklődő vagy meglévő ügyfeleid beleegyezésével. Felejtsd el az email címek megvásárlását.
9. Mobilmarketing
Ha igazán modern megoldásokra vágysz, akkor egy push (leküldéses) feliratkozói listát is kialakíthatsz magadnak a honlap látogatóiból. Megfelelő technikai kivitelezéssel lehetővé teheted webhelyed látogatói számára, hogy mind asztali számítógépükön, mind pedig okostelefonjukon feliratkozhassanak push értesítéseidre.
10. Hasznos integrációk
Éttermed webhelyét többféle olyan technológiával is összekötheted, amelyek pozitívabb ügyfélélményt kínálnak majd vendégeid számára.
Online rendelés és kiszállítás: Amennyiben éttermed házhozszállítást is kínál, ezt az interneten is könnyedén elérhetővé kell tenned vendégeidnek. Egy jó rendelési rendszer akadálymentesíti ezt a folyamatot alkalmazottjaid számára, beleértve a rendelések felvételét és a fizetések kezelését is.
Online asztalfoglalás: Amennyiben éttermed egy harmadik féllel intézi az asztalfoglalásokat, akkor ezt a funkcionalitást is hozzáadhatjuk webhelyedhez a folyamat leegyszerűsítése érdekében.
Hűségprogram és ajándékkártyák: Ezeket a rendszereket szintén érdemes integrálni webhelyedre, hiszen így sokkal többen élnek majd a lehetőséggel.
11. Biztonságos és méretezhető webtárhely
Egy jó ügynökség nem csupán egy éttermi honlap elkészítésével foglalkozik, hanem a háttérbeli technikai („backend”) feladatokat is magára vállalja. Ide tartozik többek között a webtárhely kezelése, az SSL tanúsítvány beszerzése és telepítése, illetve a webhely rendszeres technikai karbantartása, hogy mindig a legújabb szabványok és elvárások szerint működhessen.
Egy rugalmas szerverszerkezet továbbá lehetővé teszi az esetleges bővítést is, ha a jövőben szükséged lenne rá.
12. Professzionális támogatás
Végtelenül kellemetlen lehet, ha egy vendég a webhelyen található elavult információkra hivatkozva reklamál. Egy jó ügynökség nem csak a honlap technikai, hanem tartalmi karbantartásában is besegít. Ez magába foglalja például az étlapok rendszeres frissítését, az üzleti adatok naprakészen tartását és az aktuális promóciók futtatását.