Étterem online marketing stratégia -Főbb szempontjok
Tartsd meg ügyfeleid digitálisan is
Ha egyszer meggyőzted az ügyfelet, hogy vásároljon egy ételt, azt szeretnéd, ha újra és újra visszatérne. Sokkal olcsóbb megtartani egy már érdeklődő vevőt, mint újat keresni. A digitális világban digitális megoldásokra van szükség itt jön képbe az étterem online marketing stratégia. Számos ösztönzőt ajánlhatsz fel annak érdekében, hogy ismételt vásárlást kap, például hűségjutalmakat, kedvezményt a következő rendelésre, vagy különleges ajánlatot, ha ételt vásárolnak vagy beülnek éttermedbe enni. Bármilyen vállalkozásról beszélünk, annak tulajdonosának, az a célja, hogy erős kapcsolatot építsen ki ügyfelével. Ezt hívják ügyfélkapcsolat-kezelésnek. Attól a pillanattól kezdve, hogy az ügyfél megrendelte az első étkezést, használhatod az e-mail marketinget egy étterem online marketing stratégia lépésein belül az újra célzáshoz. Ezt a csatornát használhatod arra, hogy tudasd vásárlóiddal, hogy új menüvel vagy különleges ünnepi ajánlattal várod őket vissza éttermedbe.
Ösztönözz online ajánlásokat
Próbálj meg minél több pozitív hivatkozást létrehozni a különböző platformokon. Ez lehetővé teszi, hogy éttermed gyorsabban megtalálható legyen az interneten. Ösztönözd ügyfeleid, hogy írjanak véleményeket a Google-on, a Facebookon, az Instagramon és más közösségi csatornákon. Ezek a webhelyek fontosak, mivel gyakran a keresési eredmények tetején jelennek meg. Mindannyian segítenek a márka megjelenésében. Kedvezmény vagy egyéb jutalom felajánlásával még arra is ösztönözheted az ügyfeleket, hogy pozitív véleményt írjanak. De valami olyan egyszerű dolog, mint egy megjegyzés minden elvihető tasakba, amely felülvizsgálatot kér, gyorsan nagy hatással lehet.
Fontold meg az online hirdetést
Az online hirdetés jó módja annak, hogy forgalmat generálj weboldaladra, akár olyan korai stádiumban is, amikor még csak létrehoztad céged. Az olyan webhelyek, mint a Facebook, az Instagram és a Google fizetett hirdetéseket kínálnak, ahol fizetni kell minden olyan ügyfélért, aki a hirdetésre kattint. Ez azt jelenti, hogy csak akkor fizetsz, ha az ügyfél érdeklődést mutat. A hirdetésekért való fizetés jó módja annak, hogy növelhesd a forgalmat, ennek mennyiségéről és minőségéről egy étterem online marketing stratégia kialakításán belül korlátokat szabhatsz. Figyelemmel kísérheted viszont a hirdetéseid hatékonyságát, és a teljesítmény alapján módosíthatod a hirdetésiek tartalmait vagy mennyiségeit is.
Kezeld a véleményeket
Az értékelés egyfajta helyes út! Fontos, hogy ügyfeleid elégedettek legyenek, és az értékelések azonnali visszajelzést adhatnak erről. Néhány vélemény azonnal használható lesz: ha az ügyfél elégedetlen, mert az étel, amit házhoz rendelt, hidegen érkezett, érdemes lehet változtatni a csomagoláson. Ha valaki megjegyezte, hogy szerinte a saláta túl sok öntetet tartalmaz, érdemes lehet a fűszereket külön edénybe tenni. A potenciális ügyfeleid számára fontos, hogy az ügyfelek mit mondanak rólad online. Ezért fontos, hogy egy jól megtervezett étterem online marketing stratégiai tervvel rendszerezni tudj, így, ha most úgy tűnik nincs időd a visszajelzésekkel foglalkozni, hidd el, hogy lesz. Válaszol, különösen a negatívakra. Ha válaszolsz az ügyfélnek, és elmagyarázod, hogy mi történt rosszul, vagy egyszerűen tudatod vele, hogy legközelebb jobban fog menni, megmutatod neki, hogy törődsz vele, szeretnéd jóvátenni, és igen is számít a véleménye. Ezzel azt sugallod, hogy fontos, megbecsült vendég.
Használj e-mail marketinget rendszeres hírlevél küldésére
A digitális marketingesek számára az e-mail listák olyanok, mint az aranypor. Miután megkaptad ügyfeled e-mail címét, heti vagy havi rendszerességgel, ez a te egyedi igényeidnek megfelelő étterem online marketing stratégia összeállításától függ, küldhetsz neki e-mailt, hogy értesüljön az étlapján szereplő új ajánlatokról vagy ételekről. Ez segíthet emlékeztetni őket az újbóli rendelésre, foglalásra vagy egy különleges ajánlattal elkötelezni őket, hogy csak néhányat említsünk a lehetőségek közül. Amint az ügyfelek megszokják, hogy rendszeres ajánlataid és frissítéseid e-mailben kapják, várni fogják a hírlevelet. Ha jól csináljuk, ez hatékony eszköz lehet a hűség előmozdítására és az üzlet megismétlésére.
Tedd le az alapokat egy vonzó weboldallal
Az webhelyed vagy bármilyen közösségi média oldalad az éttermed online otthona. Potenciális vásárlóidnak átfogó képet ad a márkáról, és olyan központként működik, ahol linkeket találhatnak közösségi média csatornáira, megtekinthetik éttermed étlapjait, és még megrendelést is leadhatnak. Használj olyan étterem online marketing stratégiai, tetszetős látványelemeket mint például az ételfotó, hogy rávedd az ügyfeleket a rendelés leadására, valamint kiváló minőségű videókat, amelyek bemutatják márkád karakterét. Mivel étterem online marketing stratégia esetében nincs fizikai érintkezőpont az ügyfelekkel, ezek a webhelyek arra valók, hogy bemutasd, milyen az étterem hangulata a való világban. Ez valóban segít több ügyfelet vonzani. Próbálj meg egyszerű lenni, nehogy túlterheld a látogatókat. Meg kell adni az étterem történetét, az étlapokra és a közösségi média csatornáira mutató linkeket, valamint az olyan gombokat, mint a „Rendeljen most”, „Foglalj asztalt most” vagy a „10% kedvezmény az első rendelésből”, hogy cselekvésre ösztönözd az ügyfeleket. A jó webhelybe való befektetés kulcsfontosságú az étterem online marketing stratégiai sikerhez. A látványelemek, az oldalbetöltési idő, a minőségi tartalom és hogy az mobiltelefonra is kompatibilis felbontású legyen, ezeket mind fontos figyelemmel kísérni. Úgy érzed ez egy kicsit sok egyszerre, vegyél fel egy szakembert webhelyed beállításához és karbantartásához. Ez a te online értékesítési ablakod, tehát kifogástalannak kell lennie!