Étterem marketing: hatékony eszközök és stratégia az étterem marketing világában

Étterem marketing: a legfontosabb elemek éttermed marketingjének, ha online és hódítanál!

<p>Az étterem marketing sokszínű feladatkör &ndash; amelyben sokan nem hisznek az online eszközök térhódításában. Pedig rengeteg lehetőség rejlik bennük! Mutatom is, mire érdemes mindenképp ügyelned az online marketingen belül éttermed esetében, ha több vendéget szeretnél!&nbsp;</p>

Étterem marketing – kezdjük az alapoktól.

Mint minden vállalkozás esetében, úgy az éttermek esetében is az alapoktól kell elkezdeni a tervezést. Egy jó honlap, egy mindent lefedő – és egyben teljesíthető – marketing stratégia, és a kinevezett felelősök, a megfelelő mérési pontok beállítása az, ami nélkül nem is érdemes elkezdeni a munkát. De ne szaladjunk ennyire előre. Mik az alapjai egy hatékony étterem marketingnek, és mi az, amire nulladik lépésként kell gondolnod?

 

Az étterem marketing is a jó honlapnál kezdődik

Ahogy minden online, vagy digitális marketing stratégia és kivitelezés, úgy az étterem marketing is egy olyan honlapnál kezdődik, amelyek nem csak felhasználóidat, leendő vendégeidet szolgálják ki teljes mértékben, de az internetes keresők elvárásainak is tökéletesen megfelel. Legalábbis a Google elvárásainak mindenképpen, hiszen hazánkban ez a keresőóriás gyakorlatilag egyeduralkodó.Étterem marketinged alapját képező honlapodnak tehát nem csak letisztultnak, átláthatónak és jó információforrásnak kell bizonyulnia, de arra is érdemes ügyelni, hogy a SEO (keresőoptimalizálás) szempontjainak is mindenben megfeleljen. 


Marketing tanácsadóként számtalanszor találkoztam már azzal, hogy az ügyfél előbb drága pénzen megvásárolt egy honlapot, majd ajánlatot kért tőlünk étterem marketingre… úgy, hogy a honlapot előtte marketinges szemmel soha, senki nem nézte, és gyakorlatilag semmilyen feltételnek – vagy csak nagyon kevésnek – felel meg azok közül a tényezők közül, amelyeket ma már az étterem marketingben alapvetőnek gondolunk. Éppen ezért, ha vendéglátóipari egységed marketingjét építenéd, kérlek, minden esetben előbb a tanácsadó/marketinges kollégát keresd meg, és együtt ugorjatok bele a honlapkészítésbe! 


Ha még nincs ilyen felelős személy a csapatodban, szívesen segítünk. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és szerezzünk több vendéget Neked az étterem marketing segítségével!  

 

Az étterem marketing a stratégián múlik

A jó honlap valóban alapfeltétele a hatékony étterem marketingnek, viszont semmiképp sem elegendő. Hiába dolgozol te a legerősebb weboldallal, ha azt valaki nem felügyeli nap mint nap, ha nem kerülnek rá folyamatosan frissülő tartalmak, ha nem működik hatékonyan és olajozottan az étterem marketinged. 


Mint minden ügyfél esetében, úgy éttermeink esetében is mindig a stratégiaalkotás a nulladik lépés, amellyel megalapozhatjuk az étterem marketing sikerét! Rendkívül fontos, hogy a marketing eszközök ebben a szektorban is egymásra épülve, egymást kiegészítve és erősítve lesznek a leghatékonyabbak – azaz akkor, ha stratégiában kezeled őket. 


És hogy mi képezze az étterem marketing stratégia alapját? Nézzük a legfontosabb eszközöket! 

 

Étterem marketing stratégia: hatékony eszközök, egymásra épülve

Nem győzzük eléggé hangsúlyozni a komplexitás fontosságát. Az étterem marketingben is, ahogy más szektorban is, rengeteg olyan marketing eszköz van, amellyel akár külön-külön is sikereket érhetsz el, de az igazán látványos eredményhez ezeket összhangban kell tudnod kezelni! Rengetegszer hallottuk már étteremtulajdonosoktól, hogy ők bizony a közösségi médiában hisznek… Vagy éppen csak Google Ads kampányokkal szeretnének érvényesülni. 


Igen, ezek az eszközök rendkívül hatékonyak az étterem marketingben is. Még vendégeket is szerezhetsz vele. Hosszú távú, és megfelelő arányú megtérülést azonban akkor fog hozni az étterem marketing, ha az eszközöket komplexen kezeled! 

 

A tartalommarketing szerepe az étterem marketingben

A tartalommarketing fontosságát sokan a mai napig elbagatelizálják, és ez különösen igaz az étterem marketin területére is. Pedig tartalom nélkül nincs SEO, nincs közösségi média marketing, de még a Google Ads hirdetéseket is pozitívan támogatja az étterem marketingen belül. 


A megfelelő, folyamatosan frissülő tartalommal ellátott étterem weboldal a Google találati listáján keresztül számos vendéget vonzhat éttermedbe, a tartalmat tudod Facebook oldaladon is megosztani, és mások is könnyebben hivatkoznak majd az oldaladra, ha ott értékes tartalmat találnak! 

 

Az étterem marketing stratégia alapja: a keresőoptimalizálás

Nincs még egy olyan hatékony – és költséghatékony – eszköz az étterem marketingben, mint a keresőoptimalizálás. Bár az eredmények a terület specialitása miatt nem egyik napról a másikra érkeznek, ha képes vagy éttermed weboldalának keresőoptimalizálására hosszú távon is ügyelni és áldozni, az többszörösen vissza fogja hozni a befektetést. A SEO azonban nem egy eszköz, sokkal inkább az étterem marketing eszközök összességének pozitív hozama (kiegészítve néhány kifejezetten SEO-t célzó elemmel), amely a tartalommarketingből indul ki, és megannyi másik eszköz támogatja – többek között a korábban már említett weboldal is. 

 

Az étterem marketing és a közösségi média felületek fontossága

A legtöbb étteremtulajdonos vagy üzletvezető leginkább a közösségi média marketing fontosságát látja, ha étterem marketingről van szó. Leendő vendégeid is ott vannak ezeken az oldalakon – a feladatot pedig innentől nem más, mint megszólítani őket, felkelteni az érdeklődésüket… Hogy mivel? Nos, többek között a weboldaladra írt tartalmakkal, nagyszerű fotókkal, ételreceptekkel, hangulatképekkel és persze kulisszatitkokkal is! Hidd el, ami Neked talán unalmas hétköznapi dolog, az az étterem marketingben értékes tartalom lehet. 

 

Az étterem marketing és a Google Ads hirdetések

Ahogy azt korábban már említettük, a SEO időigényes folyamat, amely nem fog azonnal vendégeket hozni. Étterem marketingedben továbbra is az egyik legfontosabb eszköz, ám az igaz, hogy ha most kezded átmenetileg szükséged lehet valamire, ami kiegészíti ezt az eszközt. Erre adnak kiváló lehetőséget a Google Ads hirdetések! 


Azonban a hatékony Google Ads hirdetések sem a főoldalra mutatnak, sokkal inkább egy olyan tartalomra, amely a keresési szándéknak – az adott kulcsszónál – abszolút megfelel. 
 

Étterem marketing – stratégiába foglaltan, profin!

A fentiek persze a jéghegy csúcsaként szolgálnak csupán étterem marketingedben, de minden kétséget kizáróan ezek a főbb elemei egy hatékony marketing kommunikációnak. Fedezd fel az ebben rejlő előnyöket, és töltsük meg együtt asztalaidat!