A sikeres közösségi média marketing titkai éttermek esetében
A közösségi médiát kisebb és nagyobb cégek is előszeretettel használják arra, hogy kapcsolatot teremtsenek célközönségükkel és követőket, ügyfeleket toborozzanak maguknak.
Szóval mi kell ahhoz, hogy egy étterem (mérettől függetlenül) sikereket érhessen el a közösségi médián? Az alábbiakban ehhez olvashatsz néhány bevált taktikát!
1. Készíts egy stratégiát
Minden közösségi platform más, ezért mindegyikhez egyedi stratégiát kell kialakítanod. Tudnod kell, hogy melyiken mi működik és mik azok a taktikák, amiket érdemes inkább elkerülni. Ha szeretnél egy új platformot meghódítani, vagy egy meglévő jelenlétedet szeretnéd fellendíteni, akkor tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:
• Mire használom/használnám ezt a platformot?
• Kik alkotják a célközönségemet ezen a platformon (és egyáltalán jelen vannak rajta ideális ügyfeleim)?
• Milyen márkaüzenetet próbálok/kellene terjesztenem a platformon?
• Milyen tartalmak sikeresek, népszerűek ezen a platformon?
• Hogyan tehetem egyedivé a tartalmaimat?
2. Ügyelj a rendszerességre és az összehangoltságra
Habár a posztolás ideális sűrűsége a platformtól függ, a rendszeresség mindenütt fontos tényezőnek számít. Sokat segíthet, ha készítesz egy tartalomnaptárt, amelyen nyomon követheted, hogy a jövőben mikor, hol és milyen tartalmakat tervezel megosztani. Ezt akár fél évre előre is elkészítheted, hogy időben fel tudj készülni a közelgő ünnepekre és egyéb jelentős eseményekre.
Függetlenül attól, hogy mekkora cég marketingjéért felelsz vagy hogy milyen platformokon vagy jelen, fontos, hogy az alábbi elemek mind összehangoltak legyenek tartalmaid között:
• Márkád image-e
• Márkád üzenete
• A bejegyzések jellege
• A használt hashtagek
Ha céged csak most kezdi pályafutását a közösségi médián, akkor is ügylened kell rá, hogy a minőség mindig fontosabb, mint a mennyiség. Ne próbálj egyszerre túl sok platformot bevállalni, különben nem lesz időd mindegyikkel érdemben foglalkozni. Eleinte csak 1-2-re koncentrálj, és összpontosítsd ezekre a figyelmedet.
3. Készíts érdekes tartalmakat
A felhasználók hírfolyamjai tele vannak ismerőseik bejegyzéseivel, hirdetésekkel és más márkák tartalmaival. Nagyon fontos tehát, hogy olyan érdekes, értékes, egyedi bejegyzéseket készíts (és olyan tartalmakat ossz meg), amelyek aktivitásra (reakciók, hozzászólások, megosztások) ösztönzik célközönségedet.
Íme néhány hasznos tanács ehhez:
Hírértékű tartalmak és trendek:
• A hírértékű témákról mindig megéri tartalmakat készíteni, fontos azonban észben tartani, hogy ezek általában csak rövid ideig maradnak relevánsok az emberek szemében. Igyekezned kell tehát minél előbb reagálni ezekre a fejleményekre, és addig csatlakozni a róluk szóló beszélgetésekhez, amíg még van miről beszélni.
• A trendekre ugyan ez vonatkozik. Addig kell velük foglalkoznod, míg relevánsok, de ebben a (rövid) időszakban rengeteg aktivitást generálhatnak márkád körül.
Média:
• A statikus képek legyenek jó minőségűek és lehetőleg minél kevesebb szöveget tartalmazzanak (arra ott van a képek leírása).
• A GIF képek és a videók nagyon népszerűek a felhasználók köreiben, mert felkeltik és meg is tartják az emberek figyelmét.
• Ha munkatársaid beleegyeznek, a róluk készült képeket is oszd meg céged közösségi profilján. Ezek a képek bizonyítják, hogy vállalatod nem csak egy logó és néhány termék, hanem egy emberi oldala is van.
4. Ügyelj az aktivitásra
Az aktivitás egy gyakori fogalom a közösségi média marketingben. Lényegében minden felhasználói interakció (hozzászólás, megosztás, kedvelések stb.) aktivitást „termel”, és a közösségi platformok algoritmusai azokat a tartalmakat emelik ki az emberek számára, amelyek a legtöbb aktivitást érik el az után, hogy kiposztolják őket.
Ösztönözd tehát ilyen aktivitásra célközönségedet. Például tégy fel nekik kérdéseket, hogy megválaszolhassák azokat a hozzászólások között, és így tovább.
5. Kövesd figyelemmel a teljesítményedet
Minden nagyobb közösségi platformon lehetőséged nyílik nyomon követni bejegyzéseid és profilod teljesítményét. Ez egy nagyon fontos feladat, hiszen ezek a statisztikák segítenek megállapítani, hogy működik-e stratégiád, vagy sem. Megtekintheted továbbá, hogy követőid mikor a legaktívabbak, és mely tartalmaid váltották ki belőlük a legtöbb reakciót.
Próbáld meg kideríteni, hogy mi a közös legjobban teljesítő bejegyzéseidben. Talán hasonló jellegű képeket használtál hozzájuk? Esetleg ugyan abban a napszakban publikáltad őket? Mindegyikben szerepel egy bizonyos hashtag? Használd fel ezt a tudást arra, hogy a jövőben még jobb tartalmakat kínálj követőidnek, de ne felejts el elgondolkodni azon sem, hogy miért nem vált be egy-egy bejegyzésed.