étterem influencer marketing; étterem marketing; influencer marketing; gasztroblogger; ételblogger, vendéglátóhely marketing

5 ok, ami bizonyítja, hogy az étterem influencer marketing tényleg megéri

Ahogy a trendek folyamatosan változnak, az éttermi marketing is úgy fejlődik, hogy minél jobban megcélozza a közönséget. Az utóbbi időben olyan mikroinfluencerek, mint az gasztrobloggerek irányítják az éttermek helyi márkáját és marketingjét. Az étterem influencer marketing egy viszonylag újabb kifejezés az éttermi térben. A mikroinfluencerek olyan emberek, akiknek általában kevesebb a követőszáma (mint a hírességeknek) a közösségi médiában, de jelentősebb hatásuk van, mivel személyesebb szinten lépnek kapcsolatba és befolyásolják követőiket. Emiatt az influencerek éttermekben történő használata nagyszerű módja a kívánt ügyfelek elérésének és kapcsolattartásának.

Az étterem influencer marketing lényege

Mivel a mikroinfluencerek általában helyi tartalmat tesznek közzé, az emberek személyes szinten tudnak velük kapcsolatba kerülni így célozottabb és magasabb elköteleződési arányt mutatnak. Az influencer marketing kifejezetten jól működik az éttermekben, mivel az éttermek egy adott területen működnek, és egy meghatározott vásárlói szegmenst céloznak meg.

Az gasztrobloggerekkel, vloggerekkel és a közösségi média befolyásolóival való együttműködés nagyszerű módja annak, hogy elérd potenciális és meglévő ügyfeleidet. Az Instagram az étterem influencer marketing és a vizuális platform elsődleges csatornája lett; nagyon jól működik, ahogy vonzza a vásárlókat az ételekről készült káprázatos képek és videók segítségével.

Miért kötelező az étterem influencer marketing az éttermek számára?

Az influencerek, például az gasztrobloggerek ereje, akiknek a követőinek száma körülbelül 5000 és 25000 között mozog, drámaian növelheti a márka online jelenlétét. Ezek a mikroinfluencerek körülötted vannak, és jelentősen befolyásolhatják az ügyfelek vásárlási döntését. Mindannyiunknak van egy barátja az Instagramon, aki folyamatosan fantasztikus tartalmakat tesz közzé, és sok hiteles lájkot és megjegyzést kap. Számos vendéglős használ influencereket az éttermeikhez, és  kijelenthetjük, hogy az étterem influencer marketing jól teljesít! Ez a cikk mindent elmond arról, hogyan működhetsz együtt a mikroinfluencerekkel, és hogyan hozhatod ki belőle a legtöbbet. 

1. Az étterem influencer marketing segít abban, hogy társadalmilag hiteles legyél

A társadalmi hitelesség manapság kötelezővé vált, mivel a fiatalabb generáció szívesebben látja, hogy az emberek mit tettek közzé az éttermedről a közösségi médiában, mielőtt úgy döntenek, hogy felkeresik az éttermet. Ilyen körülmények között, ha éttermednek nincs erős jelenléte a közösségi médiában, és ha nem írnak rólad bloggerek, akkor sok potenciális ügyfelet veszíthetsz, és így nagyban lemaradhatsz versenytársaidtól. Megengedheted magadnak? Természetesen nem!
Ezért győződj meg arról, hogy számos ételblogger és influencer van az éttermek számára, akik rendszeresen posztolnak képeket vagy tartalmat ezeken a közösségi média platformokon, és éreztetik éttermednek a jelenlétét. Az ilyen műveletek nemcsak az elérést növelik, hanem az ételekről készült lenyűgöző fotó képes arra, hogy az ügyfeleket arra késztesse, hogy betérjenek az éttermedbe.

2. Költséghatékonyabb az étterem influencer marketing

A 100.000 feletti követővel rendelkező befolyásolóknak magasabb a kompenzációs elvárása, mint azoknak, akiknek a követői 5000 és 25000 között mozognak. Ezért, ha szigorú költségvetést kell követned, akkor számos mikroinfluencer bevonhatsz az éttermed marketingjébe, ahelyett, hogy csak egy-két nagyobb influencerrel kötnél szerződést, akik esetleg sokkal többet számítanak fel.

3. Felhasználó által generált tartalom

Sok étterem különböző alkalmakor fotósokat bíz meg, hogy rendszeresen professzionális fényképeket készítsenek, amelyeket aztán megjeleníthetnek az oldalaikon. De olyan esetekben, amikor nincsenek professzionális fotósaid, az iPhone-on vagy más szabványos kamerán keresztül készített képekre kell hagyatkozni, amelyek képminősége elég jó kell, hogy legyen ahhoz, hogy felkerüljön a közösségi oldalakra. De nagyon hamar kifogyhatsz ezekből a képekből; most van az, amikor az influencer által generált tartalmad értékes lehet. Az influencer engedélyével újra közzéteheted az általa korábban létrehozott tartalmat, így több tartalmat kaphatsz az oldaladhoz.

4. Célzott közönség

A mikroinfluencerek azért hasznosak, mert szoros kapcsolatuk van a megfelelő, lojális, nagyon jól célzott közösségeikkel. Az influencereknek ez a kategóriája általában egy szűk spektrumra összpontosít; ezért jó eséllyel erre a területre specializálódtak. Éppen ellenkezőleg, a legtöbb nagy influencernek sok követője van, sokféle demográfiai és érdeklődési körrel.

 5. További online megjelenés

Az étterem influencer marketing nagyszerű online megjelenést biztosít éttermednek. Egy fontos dolog, amit szem előtt kell tartani, hogy ennek az online megjelenésnek a generálásához nem kell 100.000 követővel rendelkező influencerekhez fordulni.
Sok marketinges felismeri, hogy a mikroinfluencerekkel együttműködve jobb online megjelenést érhet el márkájával. Ennek elsősorban az az oka, hogy a mikroinfluencerek egy szűk rést céloznak meg, így megcélozhatják a megfelelő ügyfeleket, és jobb online megjelenést hozhatnak létre az éttermednek. 

Mi is ilyen marketinges csapat vagyunk, akik felismerik a lehetőségeket az étterem influencer marketing során, ha kérdésed lenne, fordulj hozzánk!

ÉTTEREM MARKETING AJÁNLATKÉRÉS