Éttermi marketing: tippek, amivel fellendítheted éttermed forgalmát

10 éttermi marketing tipp, ami aranyat ér 2024-ben

A digitális forradalomnak köszönhetően az éttermi marketing oroszlánrésze manapság már az interneten zajlik. Minden régi és újdonsült étteremtulajdonosnak tudnia kell, hogy hogyan érje el célközönségét a világhálón, hiszen az emberek zöme ott tölti szabadideje nagy részét.

Használd ki 15 év étterem marketing tanácsadói tapasztalatunkat, azt, hogy referenciáink közott a legnevesebb magyar étteremeket találod, auditáltasd éttermed marketing kommunikációját a Marketing Professzorokkal! Kattints IDE! 


Az online éttermi marketing azonban egy meglehetősen összetett terület, amit nem szabad félvállról venni. Nem elég, csak egy webhelyet csinálni, és várni, hogy jönnek majd maguktól a foglalások. Nem elég csak regisztrálni egy közösségi platformra, és arra számítani, hogy ezrek követnek majd. Mindennek egy összeszinkronizált stratégia szerint kell történnie, ha szeretnéd felvenni a versenyt a közeli éttermekkel. Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány bejáratott, profi éttermi marketing tippet – ha pedig úgy érzed nem boldogulsz egyedül, IDE kattintva kérheted személyre szabott ajánlatunkat! 
 

1. Éttermi marketing tipp: Használj profi fényképeket

Az internet gyökeresen megváltoztatta az emberek elvárásait, és ebben az Instagram is komoly szerepet játszott. Vonatkozik ez az ételekről készített képekre is – elég csak ránézni néhány népszerűbb gasztronómiai témájú képre, és rögtön láthatóvá válik, hogy van valami közös bennük, még ha mások is töltötték fel őket.
Érdemes egy tapasztalt fényképész segítségét kérni, aki kifejezetten ételekre szakosodott, hogy az elvárásoknak megfelelő minőségű képek formájában prezentálhasd menüdet az online közönségnek.
Ha igazán komolyan gondolod az Instagramozást éttermi marketinged céljából, akkor akár saját fényképfelszerelésbe is befektethetsz.
 

2. Éttermi marketing tipp: Optimalizálj alapadataiddal

Egy étterem alapadatai a név, a cím, illetve a telefonszám. Ezek mind fontos szerepet játszanak az interneten az ügyfélszerszésben, különösen a helyi keresőoptimalizálásban.
Több okból is fontos, hogy alapadataid éttermed összes oldalán megjelenjenek, akár az oldalak tetején, akár azok alján. Ezzel egyrészt megkönnyíted az online látogatóknak, hogy rátaláljanak éttermedre, másrészt előnyt szerezhetsz a találatok között is, valahányszor valaki a közeledben keres éttermeket a Google-on.
Alapadataidnak mindenhol ugyan úgy kell szerepelniük, karakterről karakterre pontosan megegyezve. Helyezd el őket webhelyed oldalain, Google Cégem adatlapodon, és minden egyéb vendéglátási adatbázisban is, hogy az emberek könnyebben rátaláljanak éttermedre.
 

3. Éttermi marketing tipp: Alkalmazz éttermi közösségi média marketinget

Bizonyára te is hallottál már róla, hogy a közösségi média egy nagyszerű marketingeszköz lehet valamennyi cég – köztük minden étterem számára is.
Bármilyen platformot is választasz ehhez (az Instagram és a Facebook méltán népszerűek az éttermek köreiben), fontos, hogy odafigyelj az aktivitási mutatóidra. Ebben számos külső eszköz segíthet, de már a platformok beépített statisztikái, elemzései is nagyon hasznosak lehetnek.
Aktivitásnak nevezünk lényegében minden olyan tevékenységet, amit a felhasználók éttermed profiljával, vagy az az által megosztott tartalmakkal csinálnak – pl. ha hozzászólnak egy bejegyzéshez, megnézik azt, megosztanak valamit tőled megnézik egy videódat vagy történetedet, stb. Ezek a tevékenységek mind azt jelzik az adott platform algoritmusának, hogy tartalmaid érdekesek, és érdemes többeknek is megjeleníteni őket.
Ha szeretnéd fellendíteni a márkád körüli aktivitást a közösségi médián, akkor olyan tartalmakat kell megosztanod, amik érdeklik közönségedet, és hasznosak számukra. Mindemellett alkalmazz helyi célzású hirdetéseket is a különböző platformokon, hogy éttermed híre olyanokhoz is eljuthasson, akik még nem ismerik márkád nevét.
 

4. Éttermi marketing tipp: Indíts hűségprogramot

A hűségprogramok segíthetnek visszacsalogatni elégedett vendégeidet éttermedbe. A hűségprogramok lényege, hogy minél többet és többször fogyasztanak éttermedben vendégeid, annál értékesebb jutalmakkal hálálod ezt meg nekik. A legegyszerűbb egy pontrendszert kialakítani, hogy hűséges vendégeid ezekkel a pontokból kedvezményeket, és egyéb extrákat igényelhessenek.
Az emberek szeretnek kedvezményes, vagy akár ingyenes dolgokat kapni, főleg, ha finom ételekről van szó. Alakítsd ki úgy hűségprogramodat, hogy digitálisan is követhető legyen, és egyszerű legyen értelmezni.
 

5. Éttermi marketing tipp: Alkalmazz email marketinget

Az email marketing egy olcsó, mégis rendkívül hatékony éttermi online marketing módszer, amellyel fellendítheted forgalmadat. Néhány jól kidolgozott email kampánnyal számos új és meglévő vendéget is éttermedbe csalogathatsz.
Az email marketing nem csak arra kínál lehetőséget éttermednek, hogy értesítsd ügyfeleidet az aktuális akciókról, hanem arra is, hogy megerősítsd brandingedet. Ha igazán jó emaileket fogalmazol meg, akkor már ezzel elkülönítheted magad a többi étteremtől ügyfeleid szemében.
Az email marketing egyik kulcsfontosságú eleme a személyre szabás. Az emberek elvárják, hogy csak olyan ajánlatokról küldj nekik üzeneteket, amik tényleg érdekelhetik is őket. Ehhez fontos, hogy megfelelően szegmentáld feliratkozóidat, vagyis különféle szempontok szerint csoportokra bontsd őket, és minden csoportnak más üzeneteket küldj.
Az email marketing persze a még nem ügyfélként nyilvántartott érdeklődőket is segít gondozni, és összességében sokszorosan képes megtérülni, hiszen csupán minimális költségekkel jár sok más marketingmódszerhez képest.
 

6. Éttermi marketing tipp: Használj leküldéses értesítéseket

Az éttermek köreiben szintén népszerűek a leküldéses (vagy „push”) értesítések is, amik nem csak aktivitást lendíthetik fel, hanem a vendégforgalmat is. A leküldéses értesítések lényege, hogy egy rövid üzenetet lehet küldeni velük az emberek okostelefonjára, vagy asztali böngészőjébe.
Egy étterem többféleképpen is hasznát veheti ezeknek. Például értesítheted vendégeidet egy új kedvezményes ajánlatról, egy új fogásról a menüben, vagy bármilyen fontos tudnivalóról, ami őket is érinti. Egy másik lehetőség értesítéseket küldeni azoknak a járókelőknek, akik éttermed közelébe érnek.
Természetesen, akárcsak az email marketing esetében, itt is fontos a szegmentálás és a személyre szabás, hogy az embereknek releváns értesítéseket, üzeneteket tudj küldeni.
 
 

7. Éttermi marketing tipp: Alakíts ki egy többcsatornás éttermi marketing stratégiát

Bármilyen jellegű cégért is felelsz (jelen esetben egy étteremről beszélünk), egy többcsatornás marketingstratégia segít több lábon állni, és több lehetőséget is kínál az új és meglévő ügyfelek elérésére. A többcsatornás marketing lényege egyszerűen az, hogy átfogó marketingstratégiádba többféle csatornát is beveszel, legyen szó közösségi média marketingről, email marketingről, tartalommarketingről, vagy akár hagyományos reklámokról.
Egy többcsatornás stratégia legnagyobb előnyei többek között a fokozott márkatudatosság, ügyfélaktivitás, a megannyi érintkezési pont (márkád és ügyfeleid között), illetve a minden csatornán összehangolt márkaüzenetek.
Na persze, egy ilyen stratégia épp olyan összetett, mint amilyennek hangzik. Fontos, hogy a marketingért felelős csapat minden tagja folyamatosan tartsa a kapcsolatot egymással, és szinkronban legyen a munkájuk.
 

8. Éttermi marketing tipp: Élezd ki a helyi SEO-dat

Számos cég igyekszik magasabb pozíciókat elérni a Google keresőtalálatai között, hiszen az emberek többsége automatikusan csak a legelső találatok között néz szét, és ezek közül választja ki, hogy mire kattintson rá.
Egy étteremnek egyrészt a PPC hirdetések, másrészt pedig a helyi SEO segíthet, hogy a legelőkelőbb pozíciókban jelenjen meg a Google találatok között. A helyi SEO azon az elven alapszik, hogy az emberek egy adott területen belül keresnek maguknak étkezési lehetőségeket – például a tartózkodási helyük közelében, vagy egy olyan városban, amit hamarosan terveznek meglátogatni. Akárhogy is, helyi SEO-ra lesz szükséged, hogy az ilyen helyi jellegű keresések között is feltűnhess éttermeddel.
Keress rá egy privát böngészőablakban az „éttermek” szóra, vagy az „éttermek ” kifejezésre (pl. „éttermek Gödöllő”), és nézd meg, hogy saját éttermed megjelenik-e a top helyi találatok között (ezek azok, amiket a Google a térkép alatt jelenít meg). Mindez persze csak akkor lehetséges, ha van már Google Cégem adatlapja éttermednek.
Amennyiben éttermed nem jelenik meg, lehet, hogy nincs még Google Cégem fiókod, vagy nincs rendesen kitöltve. Ellenőrizd, hogy minden adatot megadtál-e. Ha megjelenik, akkor nézd meg, hogy miket tehetnél annak érdekében, hogy javítsd a helyezését. Például kérd meg vendégeidet, hogy értékeljék éttermedet a Google-on, hiszen a friss, pozitív értékelések sokat segíthetnek a helyezésekben.
 
 

9. Éttermi marketing tipp: Készíts egy jó webhelyet éttermed számára

Webhelyed afféle online főhadiszállás éttermed számára, amire a digitális világban óriási szükséged lesz, hogy felvehesd a versenyt a konkurenciával. Éttermed webhelye lesz az a hely, ahová összes digitális marketinged megpróbálja majd elvezetni leendő vendégeidet. Ide mutatnak a linkek a közösségi bejegyzéseidből, az emailjeidből, a push értesítésekből, és ennek tartalmai jelennek majd meg a keresőtalálatok között is. Itt tekinthetik meg az érdeklődők a menüdet, itt láthatják a legújabb ajánlatokat, és itt foglalhatnak asztalt is, vagy rendelhetnek házhoz (ha kínálsz ilyesmit).
Nem csoda tehát, hogy digitális éttermi marketinged sikere „online főhadiszállásodon” múlik majd. Webhelyednek minden újonnan érkező és visszatérő látogató számára is könnyedén használható kell legyen, ami logikus navigációt, illetve gyors működést jelent.
Fontos továbbá, hogy webhelyed tökéletesen működjön valamennyi okoseszközön is, hiszen ezt nem csak a felhasználók, hanem a Google is megköveteli (és ennek hiányában nem számíthatsz előkelő helyezésekre a keresőtalálatok között).
 

10. Éttermi marketing tipp: Ügyelj online hírnevedre

Éttermi online marketinged esszenciális részét képezi a hírnévkezelés is. Az online hírnévnek közvetlen hatása van éttermed forgalmára, hiszen ez alapján ítélik majd meg márkádat azok, akiknek még nincs tapasztalatuk veled. Manapság rengetegen olvasgatják az interneten írt véleményeket és értékeléseket a különböző márkákról és termékekről, és nincs ez másképp az éttermek esetében sem.
Fel kell készülnöd rá, hogy bizony lesznek negatív értékelések is, és meg kell tanulnod professzionálisan kezelni ezeket. Ügyelj rá például, hogy milyen problémákról esik szó gyakran a véleményekben. Ezek fontos visszajelzések lehetnek, és általában megéri utánuk nézni és elkerülni őket a jövőben.
Válaszolj tehát a véleményekre professzionális stílusban, mind a pozitívokra, mind pedig a negatívokra. Az utóbbiaknál fontos, hogy mások is lássák, hogy foglalkozol ezekkel a problémákkal, azonban a részleteket jobb, ha privát keretek között beszéled meg a vendégekkel. Ki tudja, talán még fel is javítják majd korábbi értékelésüket, ha sikerül megegyeznetek!