Étterem marketing ötletek 2023-ban, amelyeket érdemes kipróbálni
1. Hozz létre a színfalak mögötti tartalmat
Lehet, hogy a mindennapi tevékenységeid unalmasnak tűnnek számodra, de a kulisszák mögötti videók a legvonzóbb tartalmak lehetnek ügyfeleid számára. Az emberek szeretnek bepillantást nyerni a függöny mögé, hogy láthassák, milyen törődés és odafigyelés jár az ételeiddel – és szeretik megismerni azokat az embereket is, akik elkészítik, így ez egy igazi Jolly Joker az étterem marketing ötletek között.Fontold meg, hogy készítesz egy bevezető videót, amikor új csapattagot veszel fel, vagy elindítasz egy heti, kulisszák mögötti vlogot. A bennfentes trükkök mindig népszerűek: mutass meg ügyfeleinek egy új trükköt, amelyet ételeik elkészítésekor használsz. Ez biztosan leköti a közönségedet, és kiemeli a vállalkozásod mögött meghúzódó személyiségedet.
2. Szponzorálj egy helyi csapatot
Éttermeddel a helyi közösséget is szolgálod. Valószínűleg ugyanazok az emberek, akik rád számítanak a kiváló ételekért, érdeklődnek a helyi sportcsapatokat iránt is, így ez tökéletes módja annak, hogy népszerűsítsd vállalkozásodat, miközben megmutatod elkötelezettségedet a helyi közösségit tevekénységek fejlesztése iránt.Egy helyi csapat szponzorálásával szélesebb közönség elé kerülhet a neved, és további előnyhöz juthatsz: ez az étterem marketing ötlet egy győzelem a számodra, és győzelem a közösséged számára.
3. Kedvezményes napok
Minden vállalkozásnak vannak lassú napjai, még a legsikeresebbeknek is. Ha több értékesítést szeretnél elérni azokon a napokon, amikor az üzlet lassabb, fontolj meg egy konkrét, csak egynapos ajánlat megtételét, hogy rávedd ügyfeleidet, hogy rendeljenek tőled.Például, ha csirkeszárnyat is szolgálsz fel az éttermedben, akkor tehet egy Wings Wednesdays, azaz csirkeszárny szerda ajánlatot vagy egy bizonyos összeg feletti rendelés esetén ingyenes szállítást biztosítasz. Ha rendes üzletet kötsz, akkor az étterem marketing ötletek között ez is segíteni fogja a vásárlóid rendelésre ösztönzését a lassabb napokon is.
4. Közösségi média ajándékok
Valószínűleg rengeteg ilyet láttál már közösségi média hírfolyamodban, és ez azért van, mert működnek. Az éttermek social media marketingje hatékony eszköz.Az ingyenes termékek ajándékozása pedig garantált módja annak, hogy felkeltsd a közönség figyelmét, miközben a márkanevét és termékeit új potenciális ügyfelek elé tárod. Ez olyan egyszerű lehet, mint megkérni az embereket, hogy jelöljenek meg valakit, akivel megosztanák az ételüket, és ez az étterem marketing ötletek egyik nagyszerű módja annak, hogy követőid elköteleződését és közösségi média jelenlétedet is növeljék.
5. Szezonális tartalom
A tartalomnaptár használata egy hasznos étterem marketing eszköz a marketingkampányok nyomon követésére. Készítsd el az év naptárát, és vegyél figyelembe minden ünnepnapot, nemzeti ünnepet és éttermed számára fontos napot, amivel kapcsolatban tartalmat hozhatsz létre a social media felületeidet.Ez lehetővé teszi kampányaidnak előre megtervezését, és biztosítja, hogy egyetlen lehetőséget se hagyj ki vállalkozásod népszerűsítésére.
6. Együttműködés egy influencerrel
Az influencer marketing egyre gyorsabban terjed az étterem marketing ötletek között, hisz az éttermek is egyre inkább meglátják annak értékét, hogy egy elkötelezett követőbázissal rendelkező közösségimédia-sztárral dolgoznak együtt.Függetlenül attól, hogy a kiválasztott influencerek a TikTok-ot, a Facebookot vagy az Instagramot használják az éttermedről szóló bejegyzésekhez, fontos a megfelelő partner kiválasztása, és annak biztosítása, hogy mindkét fél tudja, mit akar az együttműködéstől.
7. Használd ki éttermed adatait
Az éttermi menedzsment rendszerébe érkező adatok az egyik legértékesebb eszközeid, így ez az étterem marketing ötlet kiváló lehetőség arra, hogy fejlődhess. Ez az adatbázis megmondja, kik a legjobb ügyfeleid, hogyan szeretik elkölteni a pénzüket, mi a legforgalmasabb időszak és még sok minden más hasznos információt ad.Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki az éttermed adataiból, hasznos formátumba kell őket rendezni. A megfelelő éttermi POS, amely a te online rendelési rendszeredhez és egyéb éttermi szoftvereidhez kapcsolódik, képes fogadni az összes adatot és feldolgozni azokat, így mindenhova szükséges betekintést nyerhetsz.
Ezután célzott, adatvezérelt marketingkampányokat állíthatsz fel, amelyeknek nagyobb az esélye a sikerre.
8. Üzleti éttermi marketing
A digitális éttermem marketing kulcsszerepet játszik az online rendelések előmozdításában a modern étteremiparban. Ez azonban nem jelenti azt, hogy figyelmen kívül kell hagynod a fizikai éttermi marketing erőfeszítéseidet.Miután az emberek beléptek az üzletedbe, számos módon csábíthatod őket több költésre, és nagyszerű élményt nyújthatsz számukra, hogy folyton visszatérjenek.
Íme néhány étterem marketing ötlet, amiket fizikailag alkalmazhatsz:
• Használj önrendelő kioszkokat a várakozási idő csökkentésére és az átlagos rendelési érték növelésére
• Használj vásárlói képernyőket, hogy tájékoztasd az ügyfeleket, amikor rendeléseik készen állnak, ajánlatokat jeleníts meg, és népszerűsítsd az utánértékesítést
• Szórólapok vagy QR-kódok segítségével irányítsd az éttermi vendégeket online rendelési webhelyedre vagy applikációdra
• Kínálj éttermi és online hűséget, hogy ügyfeleid megkapják jutalmukat, függetlenül attól, hogy rendelnek
Kifogytak az étterem marketing ötletek? Hívd a szakértőket!
Ezek a tippek ihletet adnak ahhoz, hogy 2023-ban elindítsd vagy új vizekre evezd éttermi marketingtevékenységedet, de nem mindig az a legjobb módszer, ha mindent saját magad csinálsz meg. Ha már egy éttermet üzemeltetsz, nem mindig van értelme egy teljesen új szakterületre, például a marketingre térni egyedül.Éttermi marketingszakértői csapatunk már több, a tiédhez hasonló étteremmel dolgozik együtt. Keress fel minket és beszéljük át, mi lenne megfelelő a te éttermednek!
ÉTTEREM MARKETING AJÁNLATKÉRÉS